Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl
Przedmiot: ANALIZA RYNKU.
ANALIZA PRZEDSIĘBIORSTWA.
FIRMA USŁUGOWO-HANDLOWA „BIT”.
I. PORÓWNANIE ATRAKCYJNOŚCI RÓŻNEGO RODZAJU PRZEDSIĘWZIĘĆ.
Zdecydowaliśmy się na podjęcie działalności w branży elektronicznej. Wybór nasz był uzasadniony tym, iż posiadamy odpowiednią wiedzę i umiejętności, które moglibyśmy wykorzystać w prowadzeniu działalności o wymienionym powyżej profilu. Naszej analizie poddaliśmy trzy rodzaje działalności, których prowadzenia wg nas moglibyśmy się podjąć. Nasz wybór padł na:
1. Sklep zajmujący się sprzedażą telefonów stacjonarnych i komórkowych oraz akcesoriów telefonii komórkowej.
2. Firmę handlowo-usługową zajmującą się montażem i sprzedażą zestawów komputerowych oraz oprogramowania, świadczącą również inne usługi w branży informatycznej.
3. Sklep handlujący sprzętem RTV.
Ad. 1 Jeżeli zdecydowalibyśmy się na prowadzenie sklepu zajmującego się sprzedażą telefonów zarówno stacjonarnych jak i komórkowych, musielibyśmy się liczyć z dość dużą konkurencją. W miejscowości, w której będziemy prowadzić działalność, (miasto gminne o liczbie ludności ok. 11 tys.) istnieją 3 sklepy, w których można nabyć telefony stacjonarne. Głównym konkurentem jest jednak producent tego typu aparatów, którego montownia znajduje się właśnie w tym mieście. Istnieje możliwość nabycia takiego aparatu przez klienta indywidualnego bezpośrednio u producenta po cenie niższej aniżeli w sklepie. Jest to jeden z bardziej decydujących czynników przesądzający o atrakcyjności tego sektora.
W miejscowości tej znajduje się także już trzech dealerów telefonii komórkowej.
Atrakcyjność tego przedsięwzięcia obrazuje tabela poniżej:
Lp.
Czynniki decydujące o atrakcyjności danego przedsięwzięcia
Wagi
Siła tych czynników 1-3
1
Umiejętności organizacyjne
30%
3
90
2
Umiejętności merytoryczne
Kapitał
2%
4
Znajomości, dojścia, kontakty
8%
8
5
Atrakcyjność rynku
30
X
Razem
100%
x
222
Ad. 2 W miejscowości tej nie istnieje sklep, który zajmowałby się tylko i wyłącznie handlem sprzętem komputerowym. Istnieją, co prawda trzy sklepy, w których można nabyć zestawy komputerowe, lecz działalność tą prowadzą niejako „przy okazji” prowadzenia innych działalności. Nie zajmują się handlem oprogramowaniem czy też podzespołami i akcesoriami komputerowymi. Nie oferują także innych usług informatycznych, np.: zakładania sieci, instalacji oprogramowania, itp., dlatego klienci dość często zmuszeni są do korzystania z usług firm znajdujących się w odległości 50 – 60 km.
16
272
Ad. 3 Prowadzenie sklepu RTV w otaczających nas realiach wydaje się być najmniej opłacalnym przedsięwzięciem. Istnieje pięć sklepów zajmujących się praktycznie tylko i wyłącznie handlem sprzętem RTV.
stary_hipis