firma usługowo-handlowa_ analiza przedsięborstwa (10 str).doc

(70 KB) Pobierz
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA

Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przedmiot: ANALIZA RYNKU.

ANALIZA PRZEDSIĘBIORSTWA.

FIRMA USŁUGOWO-HANDLOWA „BIT”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.                   PORÓWNANIE ATRAKCYJNOŚCI RÓŻNEGO RODZAJU PRZEDSIĘWZIĘĆ.

 

Zdecydowaliśmy się na podjęcie działalności w branży elektronicznej. Wybór nasz był uzasadniony tym, iż posiadamy odpowiednią wiedzę i umiejętności, które moglibyśmy wykorzystać w prowadzeniu działalności o wymienionym powyżej profilu. Naszej analizie poddaliśmy trzy rodzaje działalności, których prowadzenia wg nas moglibyśmy się podjąć. Nasz wybór padł na:

1.     Sklep zajmujący się sprzedażą telefonów stacjonarnych i komórkowych oraz akcesoriów telefonii komórkowej.

2.     Firmę handlowo-usługową zajmującą się montażem i sprzedażą zestawów komputerowych oraz oprogramowania, świadczącą również inne usługi w branży informatycznej.

3.     Sklep handlujący sprzętem RTV.

Ad. 1 Jeżeli zdecydowalibyśmy się na prowadzenie sklepu zajmującego się sprzedażą telefonów zarówno stacjonarnych jak i komórkowych, musielibyśmy się liczyć z dość dużą konkurencją. W miejscowości, w której będziemy prowadzić działalność, (miasto gminne o liczbie ludności ok. 11 tys.) istnieją 3 sklepy, w których można nabyć telefony stacjonarne. Głównym konkurentem jest jednak producent tego typu aparatów, którego montownia znajduje się właśnie w tym mieście. Istnieje możliwość nabycia takiego aparatu przez klienta indywidualnego bezpośrednio u producenta po cenie niższej aniżeli w sklepie. Jest to jeden z bardziej decydujących czynników przesądzający o atrakcyjności tego sektora.

W miejscowości tej znajduje się także już trzech dealerów telefonii komórkowej.

 

 

Atrakcyjność tego przedsięwzięcia obrazuje tabela poniżej:

Lp.

Czynniki decydujące o atrakcyjności danego przedsięwzięcia

Wagi

Siła tych czynników 1-3

 

1

Umiejętności organizacyjne

30%

3

90

2

Umiejętności merytoryczne

30%

3

90

3

Kapitał

2%

2

4

4

Znajomości, dojścia, kontakty

8%

1

8

5

Atrakcyjność rynku

30%

1

30

X

Razem

100%

x

222

 

Ad. 2 W miejscowości tej nie istnieje sklep, który zajmowałby się tylko i wyłącznie handlem sprzętem komputerowym. Istnieją, co prawda trzy sklepy, w których można nabyć zestawy komputerowe, lecz działalność tą prowadzą niejako „przy okazji” prowadzenia innych działalności. Nie zajmują się handlem oprogramowaniem czy też podzespołami i akcesoriami komputerowymi. Nie oferują także innych usług informatycznych, np.: zakładania sieci, instalacji oprogramowania, itp., dlatego klienci dość często zmuszeni są do korzystania z usług firm znajdujących się w odległości 50 – 60 km.

Atrakcyjność tego przedsięwzięcia obrazuje tabela poniżej:

 

Lp.

Czynniki decydujące o atrakcyjności danego przedsięwzięcia

Wagi

Siła tych czynników 1-3

 

1

Umiejętności organizacyjne

30%

3

90

2

Umiejętności merytoryczne

30%

3

90

3

Kapitał

2%

1

2

4

Znajomości, dojścia, kontakty

8%

2

16

5

Atrakcyjność rynku

30%

3

90

X

Razem

100%

x

272

 

Ad. 3 Prowadzenie sklepu RTV w otaczających nas realiach wydaje się być najmniej opłacalnym przedsięwzięciem. Istnieje pięć sklepów zajmujących się praktycznie tylko i wyłącznie handlem sprzętem RTV.

 

 

 

 

Atrakcyjność tego przedsięwzięcia obrazuje tabela poniżej:

 

Lp.

Czynniki decydujące o atrakcyjności danego przedsięwzięcia

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin