Analiza finansowo - strategiczna agencji reklamowej.doc

(608 KB) Pobierz

Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl

 

 

 

 

ANALIZA AGENCJI REKLAMOWEJ

„ALFA” S. C.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                

                                                                                      

 

 

                                                               

     

  SPIS TREŚCI                                                          str.

 

 

 

I.  Informacje o firmie................................................ 2

1. Historia powstania i rozwoju firmy...................... 3

2. Dane o przedsiębiorstwie.....................................  3

3. Dane o osobach zarządzających firmą.................. 4

4. Dane o działalności gospodarczej przedsiębiorstwa..6

5. Odbiorcy...............................................................  8

6. Promocja firmy.....................................................  9

7. Konkurenci na rynku reklamy............................... 9

8. Misja przedsiębiorstwa.......................................... 9

9. Cele firmy ,,ALFA”..............................................10

II.  Analiza ekonomiczna firmy................................ 13

1.   Dane finansowe................................................... 14

2.   Prognozy dotyczące prowadzonej działalności... 17

III.  SWOT Analysis ................................................. 18

1.   Modele sfer działania przedsiębiorstwa.............. 20

2.   Modele funkcji.................................................... 22

3.   Modele procesu................................................... 24

4.   Modele danych.................................................... 26

5.   Sparametryzowane opisy zadań.......................... 28

IV. Podstawowe problemy firmy............................. 31

V. Plan Przedsięwzięcia............................................ 33

1.   Plan inwestycji.................................................... 34

2.   Promocja............................................................. 34

VI. Posumowanie......................................................  35

VII. Źródła................................................................. 37

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

                                 ROZDZIAŁ I

 

INFORMACJE O FIRMIE

 

 

 



1.1 HISTORIA POWSTANIA I ROZWOJU FIRMY

 

 

Firma powstała w 1997 roku jako organizator imprez promocyjnych. Jednak właściciele szybko zauważyli korzyści płynące z różnych form promocji. Okazało się, bowiem, iż polski rynek reklamowy jest nadal nienasyconą gałęzią gospodarki i wciąż „raczkuje”. Wiele osób szuka bezskutecznie możliwości pokazania się na zewnątrz. Agencja ,,ALFA” zorganizowała już wiele imprez i wykonała wielką liczbę zleceń (głównie poligrafia i produkcja radiowo-telewizyjna), były to m. in. Festiwal Techniki Biurowej, współtworzenie Dni Sosnowca i  Dni Bytomia oraz koncerty i dyskoteki. Profil działalności firmy jest na tyle elastyczny i szeroki, iż nie ma praktycznie możliwości, aby coś było nie wykonalne.

 

 

 

1.2 DANE O PRZEDSIĘBIORSTWIE

 

 

Nazwa:

Agencja Reklamy „ALFA” Spółka Cywilna

Siedziba firmy:

PL 32-332 Bukowno, ul. 3-go Maja 28

Numer statystyczny (REGON):

242289844

Numer identyfikacji podatkowej (NIP):

955-759-32-23

Telefon/fax:

+48 32/ 642 88 09

Pozostałe telefony:

+48 601 765 990

+48 601 667 002

+48 501 334 116

Forma własności:

Firma ,,ALFA” jest spółką cywilną posiadającą dwóch właścicieli: Pana Adama Mączke oraz Pana Ryszarda Nigot. Zyski są dzielone adekwatnie do wkładu obu właścicieli.

 

Data założenia:

15 maj 1997

 

Zatrudnienie:

w firmie zatrudnionych jest pięciu pracowników umysłowych na stałe. Ze względu na charakter przedsiębiorstwa wiele prac jest zlecanych osobom niezależnym.

Sposoby wynagradzania:

stawka podstawowa + premia + prowizja

Przynależność branżowa:

usługi, handel, wdrażanie zaawansowanych technologii w dziedzinie grafiki komputerowej

Powiązania z firmami krajowymi:

przede wszystkim liczne umowy o współpracę z wydawnictwami prasowymi, stacjami radiowymi i telewizyjnymi oraz wielu klientów z niemal każdej dziedziny gospodarki

Powiązania z firmami zagranicznymi:

główną formą współpracy z kontrahentami zagranicznymi jest produkcja dla nich spotów reklamowych, folderów, organizacja imprez promocyjnych i ogólne pokazanie ich produktów na naszym rynku

 

 

1.3 DANE O OSOBACH ZARZĄDZAJĄCYCH FIRMĄ

 

 

Działalność każdej firmy zależy przede wszystkim od jej dobrej organizacji. Stworzenie w przedsiębiorstwie właściwej struktury organizacyjnej ma istotny wpływ na osiągane przez nie wyniki. Struktura organizacyjna powinna pozwalać na swobodny i szybki przepływ informacji wewnątrz przedsiębiorstwa oraz stworzenie dogodnego systemu kontroli wyników działalności poszczególnych komórek.

Struktura organizacyjna spółki ,,ALFA” jest ściśle dostosowana do wielkości przedsiębiorstwa oraz rodzaju prowadzonej działalności.

Całość działań firmy koordynuje dyrektor Adam Mączka. On też podejmuje wszystkie strategiczne decyzje związane ściśle z działalnością i funkcjonowaniem spółki. Podlega mu dyrektor biura handlowego Waldemar Duda, pełniący funkcję doradczą w firmie oraz zajmujący się bezpośrednim kontaktem z klientami. Pozwala to na szczegółowe kontrolowanie tego, co się dzieje z firmą.

 

 

 

 

 

 

Rys. 1. Struktura organizacyjna firmy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nadzór składu

DTP i produkcji

Kadry

Dział

finansowo - księgowy

Kontakt z klientami

Dział telemarketingu

i sprzedaży

Dyrektor

biura handlowego

Waldemar Duda

Dyrektor

współwłaściciel

Adam Mączka























Produkcja

radiowo - telewizyjne

Kontakt z mediami

Współwłaściciel

Ryszard Nigot

















 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.4 DANE O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ PRZEDSIĘBIORSTWA

 

 

Oferowane usługi:

 

ü     Reklama i promocja multimedialna na CD-ROM (prezentacja i oferty multimedialne)

ü     Grafika i animacja komputerowa (projektowanie, animacje filmowe, filmowe efekty specjalne i zdjęcia trickowe)

ü     Poligrafia (OFFSET, SITODRUK, TAMPONDRUK (plakaty, foldery, katalogi, segregatory, kalendarze, opakowania, wizytówki , bloczki biurowe z nadrukiem firmowym, papier firmowy, oferty handlowe oraz wszelkie zlecenia nietypowe i indywidualne)

ü     Produkcja gadgetów (nadruk na długopisach piórach w tym PARKER, WATERMAN, zapałkach, teczkach, zegarach, czapkach, otwieraczach, brelokach, itp.)

ü     Zakup mediów (czas reklamowy, sponsoring programów i nagród w dowolnej stacji telewizyjnej i radiowej, powierzchnie reklamowe w dowolnej prasie - np. Auto Świat, Motor, Gazeta Wyborcza, Auto Motor i Sport, Majster, Nasz Dom i Ogród, Moje Mieszkanie, Claudia, Olivia, Nowoczesne Stolarstwo, Murator, Cztery Kąty, itd.)

ü     Produkcja radiowo-telewizyjna (beta cam sp) (spoty reklamowe, filmy promocyjne i instruktażowe, teledyski muzyczne, dubbing, udźwiękowienie, efekty specjalne, podkład muzyczny, filmowe efekty specjalne i zdjęcia trickowe, itp.)

ü     Umożliwiamy przegranie materiałów z profesjonalnego systemu telewizyjnego na systemy: VHS, Super VHS oraz konfekcjonowanie kaset w tych systemach.

ü     Przygotowanie kampanii reklamowej, media planu

ü     Oraz niekonwencjonalne formy reklamy: np. reklama na biletach kinowych – kupony rabatowe, konkursowe, reklama na pocztówkach,

ü     Ponadto zorganizujemy dla Państwa imprezę plenerową , uświetnimy ją koncertem, pokazem jazdy na rowerach górskich (cyklo trial), skokami spadochronowymi, akrobacjami lotniczymi.

 

Oferowane produkty:

 

-         zaawansowane systemy graficzne i stacje robocze

 

 

 

przykładowa oferta stacji roboczych:

 

 

 

 

 

 

System

Zastosowanie

Odbiorca

AGS RAPTOR

Procesor: PIII 933

Pamięć: 256 MB DIMM

Dysk: SCSI 40 GB

Grafika: Matrox G 550

Inne: skaner Agfa

Monitor: 17“

• Skład i naświetlanie dokumentów do druku

• Przygotowywanie rozdziałów barwnych

• Studia DTP

• Naświetlarnie

• Małe pracownie graficzne

• Wydawnictwa prasowe

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin