gry i zabawy.doc

(2172 KB) Pobierz
1

SPIS GIER I ZABAW:

 

1.     TRENER NA POLOWANIU

2.     PAPUGA

3.     UCIEKAJ OD PIŁKI

4.     PIŁKARZ BEZ PIŁKI

5.     NAJLEPSZY DRYBLER

6.     BEREK – LAWINA

7.     BEREK NA CZAS

8.     BEREK Z PIŁKĄ

9.     BEREK BEZ PIŁKI

10. BIEG SZTAFETOWY PO ÓSEMCE

11. PALANT PIŁKARSKI

12. BITWA O PIŁKI

13. BOMBARDOWANIE

14. NAJLEPSZY ŻONGLER

15. MINUTKA Z PIŁKĄ

16. RAZ, DWA, TRZY TRENER PATRZY

17. BEREK WYBAWICIEL

18. OGNISTE KULE

19. BEREK WYZWOLONY DWUKOLOROWY

20. WALCZ I KIWAJ SIĘ

21. KTÓRA PARA WIĘCEJ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. TRENER NA POLOWANIU

 

 

1. Liczba zawodników:              dowolna

2. Boisko:                                          dowolne

3. Przybory:                            piłki, pachołki do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:                            luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Wszyscy zawodnicy prowadzą piłkę nogą w dowolny sposób (lub wyznaczony przez trenera). Na gwizdek muszą zatrzymać się nieruchomo w miejscu, zatrzymując piłkę podeszwą i stawiając stopę na piłce.

Trener sprawdza czy któryś z zawodników się rusza i czy wszyscy zawodnicy mają stopę na piłce. Kto nie zatrzyma się z piłką wykonuje 3-5 przysiadów lub opuszcza jedna kolejkę zabawy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. PAPUGA

 

 

1. Liczba zawodników:              dowolna

2. Boisko:                                          dowolne

3. Przybory:                            piłki, kapsle do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:                            luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Każdy zawodnik prowadzi piłkę przy nodze (sposób prowadzenia piłki określa trener). Na sygnał gwizdka zawodnicy spoglądają na ruch, który wykonuje trener i wykonują ustalone wcześniej ćwiczenie.

a)     ręce w górze – skip w miejscu na piłce

b)     ręce w dół – odbicia piłki prawą i lewą wewnętrzną częścią stopy w miejscu

c)     ręka prawa w bok – zwód z zagraniem piłki prawą nogą za lewą nogą

d)     ręka lewa w bok -   t.j.w zmiana nóg

e)     noga prawa podniesiona w górę – prowadzenie piłki prawą nogą

f)       noga lewa podniesiona w górę – prowadzenie piłki lewą nogą

 

 

 

 

 

 

 

 

3. UCIEKAJ OD PIŁKI

 

 

1. Liczba zawodników:              dowolna

2. Boisko:                                          dowolne

3. Przybory:                            piłki, kapsle do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:                            luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Wszyscy zawodnicy prowadzą piłkę w ograniczonym polu (sposób prowadzenia określa trener). Na gwizdek każdy zawodnik zatrzymuje piłkę podeszwą w miejscu i opuszcza pole, stając na liniach pola. Zadaniem zawodników jest takie ustawienie piłek, ażeby odległość między piłkami była większa niż 1 metr. (odległość dostosować od zaawansowania zawodników). Zawodnicy, którzy ustawią piłki zbyt blisko siebie wykonują dodatkowe ćwiczenie, np. przysiady.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. PIŁKARZ BEZ PIŁKI

 

 

1. Liczba zawodników:              dowolna

2. Boisko:                                          dowolne

3. Przybory:                            piłki, kapsle do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:                            luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Wszyscy zawodnicy, za wyjątkiem dwóch posiadają piłkę. Prowadzą ją w wyznaczonym polu w określony sposób przez trenera. Zadaniem dwójki zawodników bez piłki jest zdobycie ich.

Zawodnicy prowadzący piłkę w momencie gdy trener da sygnał gwizdkiem muszą zatrzymać swoja piłkę w miejscu i zdobyć piłkę innego zawodnika. Należy zwrócić uwagę na to, ażeby zawodnicy z piłkami nie ,,dobierali się w pary” prowadząc piłkę. Zawodnicy, którzy po sygnale trenera nie są w posiadaniu piłki wykonują dodatkową czynność, np. przysiady.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. NAJLEPSZY DRYBLER

 

 

1. Liczba zawodników:              dowolna

2. Boisko:                                          dowolne

3. Przybory:                            piłki, kapsle do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:                            luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Wszyscy zawodnicy posiadają piłki, na sygnał trenera w wyznaczonym polu zawodnicy rozbiegają się prowadząc piłkę przy nodze. Zadaniem każdego zawodnika jest utrzymanie się przy piłce i jednocześnie wybicie z pola piłki innemu zawodnikowi. Zawodnik, któremu zostanie wybita piłka poza pole wykonuje żonglerkę poza polem gry. Wygrywa trójka zawodników najdłużej utrzymująca się przy piłce. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. BEREK LAWINA

 

 

1. Liczba zawodników:              dowolna

2. Boisko:                                          dowolne

3. Przybory:                            kapsle do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:                            luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Jeden zawodnik jest berkiem, stara się złapać uciekających zawodników, po złapaniu pierwszego chwyta kolegę za rękę i gonią następnych, złapany dołącza do berków.

Zabawa trwa tak długo, aż nie zostaną wszyscy zawodnicy złapani. Ostatni nie schwytany zawodnik zostaje berkiem w następnej zabawie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. BEREK NA CZAS

 

 

1. Liczba zawodników:              2 berków + 8 uciekających

2. Boisko:              dowolne (np.15m x 15m)

3. Przybory:              szarfy lub znaczniki, kapsle do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:              luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Dwóch berków stara się w określonym przez trenera czasie (30-60 sek.) złapać wszystkich uciekających. Złapany staje w rozkroku. Przywrócić do zabawy może go zawodnik nie złapany, jeżeli przejdzie między nogami złapanego. Jeżeli berek wyłapie wszystkich zawodników, wtedy następuje koniec zabawy. Po określonym czasie następuje zmiana berków. Wygrywa ta para berków, która wyłapie wszystkich zawodników w jak najkrótszym czasie.

 

Odmiany:

- zamiast przejścia pod nogami można zastosować przeskok barani nad złapanym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. BEREK Z PIŁKĄ

 

 

1. Liczba zawodników:              dowolna

2. Boisko:              dowolne (np.15m x 20m)

3. Przybory:              piłki, kapsle do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:              luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Wyznaczamy 1 -3 berków, którzy mają za zadanie dotknąć ręką uciekających zawodników bez piłki. Berek może dotknąć uciekającego tylko wtedy, gdy posiada piłkę przy nodze. Złapany przez berka przejmuje od niego piłkę i staje się berkiem.

 

Odmiany:

- berek kozłuje piłkę

- berek trzyma piłkę w ręku

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. BEREK BEZ PIŁKI

 

 

1. Liczba zawodników:              berek + uciekający

2. Boisko:              dowolne (np.15m x 30m)

3. Przybory:              kamizelki, piłki, kapsle do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:              luźna gromada

 

5. Opis zabawy:

Berek ma za zadanie złapać (klepnąć) uciekającego. Uciekający maja 3-5 piłek, które podają między sobą w taki sposób, aby ten, który ma być złapany przez berka w tym momencie posiadał piłkę przy nodze, czyli berek może złapać tylko tego, który nie jest w posiadaniu piłki.

 

Odmiana:

- podania piłki ręka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. BIEG SZTAFETOWY PO ÓSEMCE

 

 

1. Liczba zawodników:              do 8 w jednym zespole

2. Boisko:              wyznaczone z kapsli

3. Przybory:              piłki, kapsle do wyznaczenia pola

4. Ustawienie:              jak na rysunku

 

5. Opis zabawy:

Ośmiu zawodników jednego zespołu stoi w odległości 3 metrów od siebie. Na sygnał startuje zawodnik ,,jedynka”, prowadzi piłkę dookoła zespołu zataczając ósemkę, podaje zawodnikowi ,,dwójce” i siada na swoim miejscu. Teraz prowadzi ,,dwójka” itd. Ćwiczenie je...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin