OPIS TECHNICZNY1.doc

(35 KB) Pobierz
Opis techniczny

 

Opis techniczny

 

 

Charakterystyka ogólna obiektu:

 

-          projektowanym obiektem jest most kolejowy;

-          obiekt został zaprojektowany na klasę obciążeń +2;

-          rozpiętość teoretyczna w osiach podparć wynosi 28m;

-          długość całkowita mostu przeprawy wynosi 39,2m; szerokość pomostu 5,0m;

-          oś wiaduktu jest prostopadła do osi przeszkody;

-          konstrukcję nośną stanowi ustrój belkowy

-          zastosowane materiały:

• beton B30

• stal 18G2

 

1.      Uwagi formalne.

 

Projekt wykonano na podstawie tematu wydanego przez Instytut Inżynierii Lądowej Zakład Mostów.

 

2.      Lokalizacja obiektu.

 

 

Projektowany wiadukt znajduje się w ciągu magistrali łączącej miasta Wrocław i Warszawę

 

 

3.      Opis konstrukcji przęsła.

 

3.1. Dźwigary główne.

 

Ustrój nośny zaprojektowano w postaci dwóch dźwigarów głównych w postaci blachownic o wymiarach środnika 2452mm x 12mm i pasach 450mm x 24mm oraz rozstawie 4,50m.

 

3.2. Płyta pomostowa.

 

              Płytę pomostową zaprojektowano o stałej grubości 21cm i szerokości całkowitej 14,4m. Długość wspornika chodnikowego wynosi 1,50m. Za pomocą płyty pomostowej uzyskano spadek poprzeczny.

 

3.3. Poprzecznice.

 

Poprzecznice zaprojektowano o wymiarach 1,00m x 0,45m umiejscowiono w osiach podparć i w środku rozpiętości przęseł.

 

 

 

 

 

3.4. Elementy wyposażenia.

 

a)      nawierzchnia

 

Na jezdni zastosowano dwie warstwy : 4cm betonu asfaltowego ścisłego i 5cm betonu asfaltowego półścisłego. Na chodnikach zastosowano nawierzchnię epoksydową o grubości 3mm.

 

b)     w celu rozgraniczenia ruchu pieszych i pojazdów zastosowano bariery energochłonne

 

c)      ze względu na rodzaj przeszkody zastosowano poręcze wg [4] o wysokości 1300mm

 

d)     przyjęto dylatacje DYL2.1 zgodnie z [4]

 

3.5. Łożyska.

             

              Zastosowano standardowe  łożyska czaszowe .Łożysko stałe typu F 4.0 umiejscowiono na filarze pod dźwigarem wewnętrznym. W pozostałych punktach podparcia przyjęto łożyska jednokierunkowo przesuwne typu GS 4.0 i łożyska wielokierunkowo przesuwne typu S 4.0.

 

4.      Technologia wykonania.

 

Przęsła zabetonowano na  rusztowaniach umożliwiających ruch pod wiaduktem. Betonowanie przęseł wykonano łącznie. Pręty zbrojenia głównego łączono za pomocą spoin czołowych.

 

 

 

 

 

Spis literatury:

 

[1] PN-85/S-10030 Obiekty mostowe. Obciążenia.

[2] PN-91/S-10042 Obiekty mostowe. Konstrukcje betonowe, żelbetowe i sprężone. Projektowanie.

[3] Kalist Grabiec „Projektowanie konstrukcji betonowych i żelbetowych według metody stanów granicznych.

[4] Generalna Dyrekcja Dróg Publicznych Wydział Mostów „Katalog detali mostowych”

 

 

Do obliczeń wykorzystano następujące programy komputerowe:

 

1.      Pręty

2.      Mathcad 2000 Professional

3.      OFFICE97

 

Rysunki wykonano przy pomocy programu CADMost14

 

 

SPIS TREŚCI:

 

1.      Opis techniczny

2.      Projekt wstępny

3.      Projekt techniczny

4.      Rysunki:

 

Nr1. Koncepcja przekroczenia przeszkody wariant I

Nr2. Koncepcja przekroczenia przeszkody wariant II

Nr3. Rysunek zestawczy

Nr4. Konstrukcja zbrojenia dźwigara

Nr5. Konstrukcja zbrojenia poprzecznicy i płyty.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POLITECHNIKA WROCŁAWSKA

INSTYTUT INŻYNIERII LĄDOWEJ

ZAKŁAD MOSTÓW

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ĆWICZENIE PROJEKTOWE

Z

MOSTÓW BETONOWYCH

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WYKONAŁA: Katarzyna Hoffmann

Rok akademicki:

1999/2000

Zgłoś jeśli naruszono regulamin