I. WSTĘP
1. Założenia konstrukcyjne:
– liczba przęseł: 2
– rozpiętość przęseł: 16,55m
– szerokość jezdni: 6,00m
– szerokość chodnika: 2,50m
– klasa obciążenia: A
– materiały konstrukcyjne: beton B40 - ,
stal 18G2A - ,
2. Przedmiot opracowania:
Przedmiotem opracowania jest wiadukt drogowy w ciągu drogi Głogów-Wrocław na km 16+450,00 nad ulicą o łącznej szerokości 16,00m w miejscowości Lubin.
3. Cel i zakres opracowania:
Celem niniejszego opracowania jest sporządzenie dokumentacji wykonawczej dla konstrukcji żelbetowej mostu płytowo-żebrowego.
Zakres obejmuje opis techniczny, obliczenia statyczne, wymiarowanie oraz rysunki konstrukcyjne w skali 1:25 a także rysunek koncepcyjny w skali 1:50.
4. Podstawa opracowania:
Podstawą merytoryczną są obowiązujące normy:
– PN-91/S-10042 „Obiekty mostowe. Konstrukcje betonowe, żelbetowe i sprężone. Proj.”
– PN-85/S-10030 „Obiekty mostowe. Obciążenia”
Dzienniki Ustaw:
– Dz.U. nr 63 „Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie.”
literatura dodatkowa:
– „Mosty z betonu zbrojonego i sprężonego” J. Szczygieł W-wa 1972
– „Teoria konstrukcji inżynierskich” L. Kamiński wyd. PWr, 1980
II. OPIS TECHNICZNY
1. Ustrój nośny wiaduktu:
Konstrukcją nośną jest pięć dźwigarów o wysokości 1,00m i szerokości 0,40m podpartych na dwóch przyczółkach żelbetowych oraz podporze pośredniej. Pomost stanowi płyta żelbetowa o grubości 0,21m połączona trwale z dźwigarami. Dźwigary połączone są przy podporach oraz w środku rozpiętości przęseł poprzecznicami o wysokości 0,80m i szerokości 0,90m.
2. Połączenie wiaduktu z nasypem drogowym:
Jako połączenie zaprojektowano przyczółki żelbetowe masywne posadowione na warstwie chudego betonu B15 o grubości 15cm. Ścianę czołową przyczółków zaprojektowano o grubości 1,00m a ściany boczne o gr. 0,50m. Oczep posadowienia przyczółka ma grubość 1,05m. Zaprojektowano ponadto płytę przejściową długości 6,00m. Na połączeniu płyty pomostowej z nasypem drogowym zaprojektowano urządzenie dylatacyjne o szerokości 0,25m utwierdzone za pomocą kotew. W niszach łożyskowych zaprojektowano betonowe ciosy podłożyskowe o wymiarach 0,30x0,30x0,10m oraz łożyska o wymiarach 0,20x0,20x0,10m.
3. Podpora pośrednia:
Jako podporę pośrednią zaprojektowano rząd trzech słupów żelbetowych o okrągłym przekroju poprzecznym Ø0,80m posadowionych na palach za pomocą oczepu o wysokości 1,20m. Podparcie odbywa się za pomocą ciosu podłożyskowego o wymiarach 0,30x0,30x0,10m oraz łożyska o wymiarach 0,20x0,20x0,10m.
4. Wyposażenie obiektu:
Pod nawierzchnie zaproponowano izolacje w postaci papy termozgrzewalnej i primera . Nawierzchnie zaprojektowano jako dwu warstwową : 4cm beton asfaltowy SMA , 4cm betonu asfaltowego półścisłego . Do zabezpieczenia ruchu na wiadukcie zaprojektowano bariery ochronne typu SP-06 z kształtowników stalowych zamocowane do płyty chodnikowej oraz balustrady o wysokości 1,20m. Kapy chodnikowe zaprojektowano jako betonowe wykonane na mokro ze spadkiem 3% w stronę jezdni. Nawierzchnia na chodniku to 0,6cm nawierzchnia epoksydowa. System odwodnienia zaprojektowano jako system wpustów umieszczonych w odległości 0,15m od krawężnika. Spadek poprzeczny jezdni wynosi 2% a podłużny 1%.
III. PROJEKT WSTĘPNY
1. Zestawienie obciążeń:
1.1. Przekrój poprzeczny:
1.2. Obciążenia stałe:
– obciążenie stałe charakterystyczne
– obciążenie obliczeniowe dla
pozycja obliczeń
obliczenia
[kN/m]
dźwigary,
płyta
23,85
1,2
28,62
0,9
21,47
kapy chodnikowe
9,41
1,5
14,12
8,47
izolacja
0,35
0,53
0,32
nawierzchnia jezdni
2,21
3,31
a_ziomek