Mosty 2 - Projekt - przykład 2.doc

(159 KB) Pobierz
mosty2

I.  WSTĘP

 

1. Założenia konstrukcyjne:

 

–  liczba przęseł: 2

–  rozpiętość przęseł: 16,55m

–  szerokość jezdni: 6,00m

–  szerokość chodnika: 2,50m

–  klasa obciążenia: A

–  materiały konstrukcyjne: beton B40 -   ,

              stal 18G2A - ,

 

2.  Przedmiot opracowania:

 

Przedmiotem opracowania jest wiadukt drogowy w ciągu drogi Głogów-Wrocław na km 16+450,00 nad ulicą o łącznej szerokości 16,00m w miejscowości Lubin.

 

3.  Cel i zakres opracowania:

 

Celem niniejszego opracowania jest sporządzenie dokumentacji wykonawczej dla konstrukcji żelbetowej mostu płytowo-żebrowego.

Zakres obejmuje opis techniczny, obliczenia statyczne, wymiarowanie oraz rysunki konstrukcyjne w skali 1:25 a także rysunek koncepcyjny w skali 1:50.

 

4.  Podstawa opracowania:

 

Podstawą merytoryczną są obowiązujące normy:

  PN-91/S-10042 „Obiekty mostowe. Konstrukcje betonowe, żelbetowe i sprężone. Proj.”

  PN-85/S-10030 „Obiekty mostowe. Obciążenia”

 

Dzienniki Ustaw:

  Dz.U. nr 63 „Warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie.”

 

literatura dodatkowa:

  „Mosty z betonu zbrojonego i sprężonego” J. Szczygieł W-wa 1972

  „Teoria konstrukcji inżynierskich” L. Kamiński wyd. PWr, 1980

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II.  OPIS TECHNICZNY

 

1.  Ustrój nośny wiaduktu:

 

Konstrukcją nośną jest pięć dźwigarów o wysokości 1,00m i szerokości 0,40m podpartych na dwóch przyczółkach żelbetowych oraz podporze pośredniej. Pomost stanowi płyta żelbetowa o grubości 0,21m połączona trwale z dźwigarami. Dźwigary połączone są przy podporach oraz w środku rozpiętości przęseł poprzecznicami o wysokości 0,80m i szerokości 0,90m.

 

2.  Połączenie wiaduktu z nasypem drogowym:

 

Jako połączenie zaprojektowano przyczółki żelbetowe masywne posadowione na warstwie chudego betonu B15 o grubości 15cm. Ścianę czołową przyczółków zaprojektowano o grubości 1,00m a ściany boczne o gr. 0,50m. Oczep posadowienia przyczółka ma grubość 1,05m. Zaprojektowano ponadto płytę przejściową długości 6,00m. Na połączeniu płyty pomostowej z nasypem drogowym zaprojektowano urządzenie dylatacyjne o szerokości 0,25m utwierdzone za pomocą kotew. W niszach łożyskowych zaprojektowano betonowe ciosy podłożyskowe o wymiarach 0,30x0,30x0,10m oraz łożyska o wymiarach 0,20x0,20x0,10m.

 

3. Podpora pośrednia:

 

Jako podporę pośrednią zaprojektowano rząd trzech słupów żelbetowych o okrągłym przekroju poprzecznym Ø0,80m posadowionych na palach za pomocą oczepu o wysokości 1,20m. Podparcie odbywa się za pomocą ciosu podłożyskowego o wymiarach 0,30x0,30x0,10m oraz łożyska o wymiarach 0,20x0,20x0,10m.

 

4.  Wyposażenie obiektu:

 

Pod nawierzchnie zaproponowano izolacje w postaci papy termozgrzewalnej i primera . Nawierzchnie zaprojektowano jako dwu warstwową : 4cm beton asfaltowy SMA , 4cm betonu asfaltowego półścisłego . Do zabezpieczenia ruchu na wiadukcie zaprojektowano bariery ochronne typu SP-06 z kształtowników stalowych zamocowane do płyty chodnikowej oraz balustrady o wysokości 1,20m. Kapy chodnikowe zaprojektowano jako betonowe wykonane na mokro ze spadkiem 3% w stronę jezdni. Nawierzchnia na chodniku to 0,6cm nawierzchnia epoksydowa. System odwodnienia zaprojektowano jako system wpustów umieszczonych w odległości 0,15m od krawężnika. Spadek poprzeczny jezdni wynosi 2% a podłużny 1%.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. PROJEKT WSTĘPNY

 

1.  Zestawienie obciążeń:

 

1.1.  Przekrój poprzeczny:

 



     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.2.  Obciążenia stałe:

 

obciążenie stałe charakterystyczne

– obciążenie obliczeniowe dla

– obciążenie obliczeniowe dla

 

pozycja obliczeń

obliczenia

[kN/m]

[kN/m]

[kN/m]

dźwigary,

płyta

23,85

1,2

28,62

0,9

21,47

kapy chodnikowe

9,41

1,5

14,12

0,9

8,47

izolacja

0,35

1,5

0,53

0,9

0,32

nawierzchnia jezdni

2,21

1,5

3,31

0,9

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin