W_4_usługlog MN.pdf

(1925 KB) Pobierz
T.8: Usługi w logistyce międzynarodowej
wykład – 90 min.
1. Istota logistyki w usługach
2. Rola operatorów logistycznych w logistyce międzynarodowej
3. Kierunki rozwoju nowoczesnych metod zarządzania usługami w logistyce
międzynarodowej
CELE:
1. Prezentacja właściwości logistyki w usługach
2. Kształtowanie umiejętności identyfikacji zasadniczych uwarunkowań procesu świadczenia
międzynarodowych usług logistycznych
1. Gołembska E. (red.), Logistyka międzynarodowa w teorii i praktyce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej,
Poznań 2004.
2. Gołembska E. (red.), Logistyka w internacjonalizacji przedsiębiorstw Unii Europejskiej, Wydawnictwo Akademii
Ekonomicznej, Poznań 2005.
3.
E. Płaczek, Logistyka międzynarodowa, II wydanie zmienione i rozszerzone , Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2006.
830998732.050.png 830998732.052.png 830998732.053.png 830998732.054.png 830998732.001.png 830998732.002.png 830998732.003.png
 
Wprowadzenie
LOGISTYKA MIĘDZYNARODOWA
------ to połączenie działalności logistycznej firm, ogniw łańcucha dostaw, a także planowania i kontroli przepływu
fizycznego dóbr, towarów i usług , środków finansowych i informacji poprzez i ponad granicami różnych państw.
------ odgrywa rolę integratora funkcji zarządzania międzynarodowego, zadań marketingu międzynarodowego
z zasadami przepływów finansowych.
Źródło: E. Gołembska (red.), Logistyka w internacjonalizacji przedsiębiorstw Unii Europejskiej, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2005, s. 8-9.
BIZNES MIĘDZYNARODOWY
ZARZĄDZANIE MIĘDZYNARODOWE
LOGISTYKA MIĘDZYNARODOWA
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
3
Usługi w logistyce międzynarodowej
830998732.004.png 830998732.005.png 830998732.006.png 830998732.007.png 830998732.008.png 830998732.009.png 830998732.010.png 830998732.011.png
Wprowadzenie
Główne zadania logistyki międzynarodowej:
– likwidacja zależności od jednego dostawcy poprzez współpracę z dostawcami funkcjonującymi na różnych
rynkach – w różnych państwach;
– minimalizowanie kosztów transportu poprzez dobór różnych gałęzi transportu i zawieranie kontraktów
z operatorami logistycznymi konkurującymi ze sobą na międzynarodowych rynkach usług
logistycznych ;
– poprawa jakości zaopatrzenia poprzez wybór materiałów spośród szerokiej, międzynarodowej oferty
istniejącej na rynkach zaopatrzenia;
– dążenie do integracji podmiotów łańcucha dostaw w celu tworzenia jak najkorzystniejszej oferty z punktu
widzenia klienta – odbiorcy dostaw i usług ;
– zabezpieczenie stabilności dostaw poprzez budowanie systemów umożliwiających zaopatrywanie przez
międzynarodowe centrale;
– ujednolicenie międzynarodowych standardów zaopatrzenia.
4
Usługi w logistyce międzynarodowej
830998732.012.png 830998732.013.png 830998732.014.png 830998732.015.png 830998732.016.png
Wprowadzenie
Systemy informacyjne i komunikacyjne
Rynki globalne
Presja kosztów
E-Business
Sieci producentów
i usługodawców
Indywidualizacja produktów
Cykl innowacji i cykl życia
produktu
Supply Chain Management
Efficient Consumer Response
Time to Customer
Time to Market
Ustawa o gospodarce w układzie zamkniętym
i ustawa o odpadach
Rynek usług
Wpływ na logistykę
wzrost potoków towarowych
większe częstotliwości zaopatrzenia
mniejsze przesyłki
krótsze przedziały czasowe
wyższe wymagania dotyczące poziomu obsługi
coraz bardziej elastyczne sieci logistyczne
5
Usługi w logistyce międzynarodowej
830998732.017.png 830998732.018.png 830998732.019.png 830998732.020.png 830998732.021.png 830998732.022.png 830998732.023.png 830998732.024.png 830998732.025.png 830998732.026.png 830998732.027.png 830998732.028.png 830998732.029.png 830998732.030.png 830998732.031.png 830998732.032.png 830998732.033.png 830998732.034.png 830998732.035.png 830998732.036.png 830998732.037.png 830998732.038.png 830998732.039.png 830998732.040.png 830998732.041.png
1. Istota logistyki w usługach
INTERNACJONALIZACJA (GLOBALIZACJA )
jest to całokształt procesów społeczno-polityczno-gospodarczych, mających cechy zachowań całościowych,
podejmowanych w obliczu wspólnych wartości społeczeństwa światowego, nie zaś przede wszystkim
partykularnych celów narodowych.
Źródło: E. Oziewicz, Globalizacja gospodarki światowej, „Spedycja i Transport” 2001 nr 6/7, s. 14.
Internacjonalizacja
oznacza każdy rodzaj działalności gospodarczej podejmowanej przez przedsiębiorstwa za granicą
Źródło: J. Rymarczyk, Internacjonalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1996, s. 17.
Obiektami internacjonalizacji mogą być:
uczestnicy gospodarczych, kulturalnych lub politycznych wydarzeń;
dobra podlegające wymianie;
struktura lub sytuacje na rynkach (usługi);
organizacja przedsiębiorstwa lub jej elementy.
6
Usługi w logistyce międzynarodowej
830998732.042.png 830998732.043.png 830998732.044.png 830998732.045.png 830998732.046.png 830998732.047.png 830998732.048.png 830998732.049.png 830998732.051.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin