W przedszkolu moze byc utworzony zespol wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w celu pobudzania psychoruchowego i spolecznego rozwoju dziecka.doc

(81 KB) Pobierz
1

1.      W przedszkolu może być utworzony zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w celu pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka.
2. Wczesne wspomaganie dziecka prowadzone jest bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
3. Warunki organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka określają odrębne przepisy.

 

ORGANIZACJA I REALIZACJA WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU  DZIECI
PRZEZ SZKOŁY/PLACÓWKI
(arkusz badawczy)

Podstawa prawna: Rozporządzenie z dnia 4 kwietnia 2005 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z 2005 r.  Nr 68, poz. 587)

I. Dane o szkole/placówce w której jest organizowane wczesne wspomaganie rozwoju dzieci:
• Nazwa szkoły/placówki: ……………….............................................
• Adres: kod......................... miejscowość...............................................
 ulica .....................................nr ........
• Telefon……………………………e-mail…………………………………
• Dyrektor szkoły/placówki (imię, nazwisko) ................................................

II. Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dzieci w szkole/placówce
1. Realizacja wczesnego wspomagania uwzględniona jest:
• w statucie TAK/NIE
• w arkuszu organizacji                              TAK/NIE
• innych dokumentach szkoły/placówki TAK/NIE
jeśli tak, proszę wymienić w jakich...............................................................................

2. Sposób uregulowania organizacji zajęć wczesnego wspomagania, proszę podać dokument zawierający zapis (statut, arkusz organizacyjny, inne):
• Liczba dzieci biorących udział w zajęciach grupowych………………………….
• Miejsce prowadzenia zajęć……………………………………………………….
• Wymiar godzin……………………………………………………………………
• Czas trwania………………………………………………………………………
• Sposób powołania zespołu
• Skład zespołu……………………………………………………………………..
• Kwalifikacje specjalistów………………………………………………………..
• Osoby koordynujące pracę zespołów……………………………………………..
• Liczba specjalistów prowadzących zajęcia wczesnego wspomagania……………
• Liczba godzin zajęć prowadzonych przez poszczególnych specjalistów…………

3. Liczba ogólna dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju:     ...................
w tym, proszę podać liczbę i wiek dzieci
• z uszkodzonym wzrokiem .........................     wiek .................................
• z uszkodzonym słuchem ............................                  wiek….............................
• z niepełnosprawnością ruchową ..................                wiek .................................
• z upośledzeniem umysłowym w stopniu:
* lekkim .....................       wiek .....................
* umiarkowanym .....................       wiek    ...................
* znacznym .....................       wiek    ...................
* głębokim .....................       wiek  ....................
* ze sprzężonymi  niepełnosprawnościami ................wiek……….. ……  
* z autyzmem                 ....................    wiek  ....................
* inne (jakie) ...................         wiek    .................
………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………..
2. Teren, z którego pochodzą dzieci objęte wczesnym wspomaganiem   rozwoju proszę podać liczbę  dzieci:
• gmina ..........................
• miasto ...............................
• powiat........................
3. Liczba godzin zajęć realizowanych w miesiącu z dziećmi i ich rodzinami:
   ....................................................................................................................
   ....................................................................................................................
   w tym: dzienny wymiar czasu pracy z dzieckiem i rodziną (od – do)
   ....................................................................................................................
4. Liczba osób w zespole ogółem: ................... w tym:
• oligofrenopedagog ......................... wymiar czasu pracy .......................
• tyflopedagog          ...........................wymiar czasu pracy.....................
• surdopedagog        .......................... wymiar czasu pracy........................
• psycholog             ............................ wymiar czasu pracy........................
• logopeda              .............................. wymiar czasu pracy.........................
• inni specjaliści, proszę podać kwalifikacje do pracy z małym dzieckiem:
..................................................................................................................
..................................................................................................................
5. Liczba dzieci, z którymi zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju realizowane są w domu rodzinnym lub w miejscu pobytu (np. w placówkach pomocy społecznej) ...................................................................................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………
6.Formy pomocy udzielonej przez zespół rodzinom dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju (współpraca ze służbą zdrowia, pomocą społeczną, itp.) ..................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................................
III. Dokumentacja dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju zawiera:
• Opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju TAK/NIE
• Zaświadczenie lekarskie TAK/NIE
• Wnioski rodziców TAK/NIE
• Diagnoza środowiska rodzinnego TAK/NIE
• Zasady współpracy z rodzicami ( formy, metody) TAK/NIE
• Harmonogram współpracy z rodzicami TAK/NIE
• Harmonogram zajęć z rodzicami TAK/NIE
• Harmonogram zajęć otwartych dla rodziców i rodzeństwa TAK/NIE
• Terapeutyczny program wspomagania rodziny TAK/NIE
• Indywidualny program pracy z dzieckiem TAK/NIE
• Plan pracy zajęć prowadzonych w domu rodzinnym dziecka TAK/NIE
• Przebieg pracy z dzieckiem (realizacja indywidualnego programu) TAK/NIE
• Przebieg rozwoju dziecka ( skuteczność podjętych oddziaływań) TAK/NIE
• Przebieg pracy z rodziną TAK/NIE
• Inne: TAK/NIE
Proszę wymienić, jakie? ...................................................................................................................
   .................................................................................................................................................
IV. Warunki lokalowe, w których jest organizowane wczesne wspomaganie rozwoju dzieci:
1. Liczba i rodzaj sal, pomieszczeń, zaplecze – dostęp do sanitariatu) ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2. Bariery architektoniczne…………………………………………..............................................
…………………………………………………………………………………………………..
3. Wyposażenie w pomoce dydaktyczne………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………….
4. Wyposażenie w sprzęt (stół do przewijania małych dzieci) i pomoce do pracy z dziećmi .....................................................................................................................................................
      ………………………………………………………………………………………………….

V. Metody pracy z dzieckiem
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………&#8
 230;………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
VI. Dokumentowanie pracy zespołu obejmuje i jest zawarte ( proszę podać dokument, np. statut, zeszyt zarządzeń, inne) :
• powołanie zespołu wydane przez dyrektora……………………………….......................
• wewnętrzne zasady organizacji pracy zespołu……………………………………………
• regulamin pracy zespołu………………………………………………………………….
• harmonogram konsultacji, superwizji specjalistów………………………………………
• określenie zakresu obowiązków i odpowiedzialności poszczególnych członków zespołu
…………………………………………………………………………………………….
• określenie obowiązków koordynatora pracy zespołu……………………………………..
• sposoby sprawowania i dokumentowania nadzoru pedagogicznego nad zajęciami wczesnego wspomagania rozwoju dzieci……………………………………………………………..
• współpraca z instytucjami organizacjami pozarządowymi……………………………….
• plan doskonalenia specjalistów w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
……………………………………………………………………………………………

VII. Uwagi, wnioski:







Data Podpis dyrektora szkoły/ placówki

To jest wersja html pliku http://www.cmppp.edu.pl/files/Materialy%20metodyczne%20Informacja.doc.
G o o g l e automatycznie generuje wersję html dokumentu podczas indeksowania Sieci.
Aby utworzyć łącze lub zakładkę do tej strony, użyj następującego adresu url: http://www.google.com/search?q=cache:v6ruxhlkCDEJ:www.cmppp.edu.pl/files/Materialy%2520metodyczne%2520Informacja.doc+regulamin+wczesnego+wspomagania&hl=pl&gl=pl&ct=clnk&cd=11&client=firefox-a

Google nie jest w żaden sposób związany z autorami tej strony i nie odpowiada za jej treść.
Znalezione słowa zostały podświetlone: regulamin wczesnego wspomagania

Informacja 
dla kadry nadzoru pedagogicznego 
oraz systemu doskonalenia nauczycieli
dot. ORGANIZACJI W SZKOŁACH I PLACÓWKACH 
WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU 
DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Przepisy prawa oświatowego uprawniające do organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci:

   1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) – art. 71 b ust. 2a, 2b, 3, 3a;
   2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 4 kwietnia 2005 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju (Dz. U. Nr 68, poz. 587);
   3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicz...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin