SCENARIUSZ 21list.doc

(23 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH – data 21

SCENARIUSZ ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH – data  21.11.08r.

 

Prowadzący:  Studenci II roku logopedii pod kierunkiem dr Agnieszki Banaszkiewicz oraz nauczycielki mgr

                       Alicji Drawert

 

Rodzaj zajęć: profilaktyka i terapia logopedyczna

 

Czas trwania zajęć:   45 min. – 50 min.

 

Etap kształcenia:   szkoła podstawowa

 

Klasa:   „0”

 

Forma pracy:   grupowa

 

Cele dydaktyczne:

Uczeń przygotowuje się do prawidłowego mówienia i artykułowania głosek.

 

Cele szczegółowe:

     Uczeń poznaje prawidłowy tor oddechowy.

     Uczeń usprawnia pracę narządów mownych: warg, języka, podniebienia miękkiego i  żuchwy.

     Uczeń prawidłowo wydaje dźwięki, w szczególności samogłoski.

     Uczeń wykonuje polecenia zawarte w bajeczkach i wierszykach logopedycznych.

 

Metody pracy:

logopedyczne – pokazywanie i nakłanianie dzieci do aktywnego naśladowania ruchów artykulacyjnych, ćwiczeń oddechowych i fonacyjnych; pokazywanie wzorca artykulacyjnego samogłosek

      pedagogiczne – uczenie pracy w grupie mieszanej dzieci i dorosłych

psychologiczne – uczenie komunikowania się dzieci z dorosłymi

lingwistyczne – skłanianie do wykonywania poleceń zawartych w bajeczkach i wierszykach logopedycznych

 

Materiały dydaktyczne: zabawki - kwiaty, piórka; plansze – zwierzęta, pojazdy; wiersz – „Gimnastyka” M. Rocławska; opowiadania – „Głoska  A na wycieczce” E. M. Skorek, „Sowa sprząta swoje mieszkanie” i „Chory krasnoludek” – pomysł własny

 

 

ETAPY I PRZEBIEG ZAJĘĆ

 

CZĘŚĆ I   Wprowadzająca – przywitanie przez nauczyciela studentów (3-4 min.)

 

CZĘŚĆ II

1.       Ćwiczenia oddechowe – łąka (12 min.). Cel – Uczeń ćwiczy prawidłowy tor oddechowy.

2.       Ćwiczenia fonacyjne (12 min.) Cel - Uczeń umie swobodnie artykułować samogłoski z odpowiednim natężeniem, długością i wysokością:

a)       głoska A na wycieczce

b)       pojazdy uprzywilejowane

c)       naśladowanie zwierzątek

d)       naśladujemy jedzenie misiów jedzą- mniam-mniam-mniam, piją-chlip-chlip, najadły się, oblizują się, klepią po brzuszkach, ziewają i zasypiają na mmmm (dzieci siadają na podłodze)

3.       Ćwiczenia artykulacyjne na siedząco (15 min.) - Cel: rozćwiczenie języka, warg, podniebienia miękkiego i żuchwy:

a)       wierszyk „Gimnastyka”

b)       Sowa sprząta swoje mieszkanie

c)       Chory krasnoludek
 

CZĘŚĆ III – nagradzająca – podziękowanie (3 min.)

 

UWAGI PO REALIZACJI:

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin