Szkoła jest dla mnie.doc

(36 KB) Pobierz
2

Szkoła jest dla mnie ważnym miejscem

 

Cele lekcji

Uczeń powinien:

·         wiedzieć, że szkoła jest miejscem, w którym poznaje siebie i świat;

·         rozumieć, że to, co przeżywa i to, o czym dowiaduje się w szkole, będzie rzutowało na jego życie;

·         umieć powiedzieć, co może dać mu szkoła;

·         umieć powiedzieć, jaka powinna być jego ucznia Jezusa - postawa w szkole.

 

Metody

okienko informacyjne, praca z tekstem, rozmowa kierowana

 

Środki dydaktyczne

kartki A4, podręcznik

 

Przebieg lekcji

1. Modlitwa ucznia - z podręcznika (tekst zamieszczony w poprzedniej katechezie).

 

2. Uczniowie odczytują przygotowane przez siebie zasady postępowania. Klasa wybiera pięć najlepszych i zapisuje je w zeszycie.

 

3. Dzieci próbują odpowiedzieć na pytanie:

·         Do czego potrzebne nam są wspólnie wybrane zasady?

 

4. Podsumowując, stwierdzamy, że potrzebne są one do jak najlepszego wykorzystania czasu na lekcji w szkole.

 

5. Uświadamiamy uczniom, że podczas tej katechezy poszukamy odpowiedzi na pytanie:

·         Dlaczego szkoła jest ważnym miejscem i jaka powinna być postawa uczniów Jezusa w szkole?

Dzielimy klasę na zespoły czteroosobowe. Każdy z zespołów otrzymuje kartkę A4 podzieloną na cztery części. Zadanie uczniów polega na wymyśleniu definicji, znaku graficznego, porównania i wzoru matematycznego szkoły. Na tę pracę mają 13 minut.

 

 

definicja szkoły

znak graficzny szkoły

 

porównanie szkoły

wzór matematyczny szkoły

 

 

 

 

Przykładowo:

Szkoła to miejsce spotkań, radości i pracy.

 

 

Szkoła podobna jest do parasola, który ochrania.

l + 28 = 6! <— Nasze oceny

Nauczyciel  Nasza klasa

 

6. Uczniowie przedstawiają efekty swojej pracy i zapisują je na tablicy. Podsumowując zadanie, zwracamy uwagę na to, że szkoła jest dla dzieci miejscem nauki, pracy nad sobą, doskonalenia siebie i swoich umiejętności, a także zawierania przyjaźni. Pytamy:

·         Kto zawsze jest z nami?

 

7. W celu znalezienia odpowiedzi na to pytanie prosi my uczniów o odczytanie z podziałem na role tekstu znajdującego się w bloku biblijnym.

 

8. Pytamy:

·         Kto przyszedł do Jezusa?

·         Czego chcieli dowiedzieć się uczniowie od Pana Jezusa?

·         Gdzie mieszka Chrystus?

 

9. Podsumowując, zwracamy uwagę na to, że Pan Jezus jest ze swoimi uczniami. Jest zawsze z nami: w domu, w szkole, tam gdzie się uczymy, pracujemy i bawimy.

 

10. Uczniowie oglądają ilustracje w podręczniku i starają się odpowiedzieć na pytania zamieszczone w bloku refleksyjnym.

 

11. Modlitwa - można tu wykorzystać tekst umieszczony w bloku refleksyjnym. Zapraszamy uczniów do ułożenia zakończenia wezwań.

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin