0 czym dowiem się z Pisma Świętego.doc

(32 KB) Pobierz
11

 

0 czym dowiem się z Pisma Świętego?

 

Cele lekcji

Uczeń powinien:

 

·         wiedzieć, że Pan Bóg w Piśmie Świętym objawia siebie, swoją naturę, plany względem człowieka oraz plan zbawienia;

·         rozumieć, że Pan Bóg objawia się ludziom, by mogli Go lepiej poznać i mocniej kochać;

·         umieć wymienić zasadnicze części Pisma Świętego, tzn. Stary i Nowy Testament.

 

Metody

opowiadanie, rozmowa kierowana, pokaz, ćwiczenie

 

Środki dydaktyczne

egzemplarze Pisma Świętego Starego i Nowego Testamentu, podręcznik

 

Przebieg lekcji

 

1. Modlitwa.

 

2. Przypominając treść poprzedniej lekcji, pytamy;

·         Dlaczego Pismo Święte jest święte?

·         Kto napisał Biblię?

·         W czym wyraża się wyjątkowość Biblii?

 

3. Wprowadzając w nowy temat, zachęcamy uczniów, by posłuchali, co wydarzyło się pewnemu człowiekowi, który uważał Pismo Święte za niepotrzebne i zbędne w swoim życiu.

 

4. Odczytanie opowiadania „Zamurowane Pismo Święte[1]. Pogłębiając treść opowiadania, pytamy:

·         Jak myślicie, co zrobił człowiek, któremu kolega wręczył jego własne Pismo Święte?

·         Dlaczego nie powinniśmy Pisma Świętego tylko ustawić na półce, nie czytając go?

·         Dlaczego mamy je czytać?

·         Co w Piśmie Świętym jest najważniejsze?

 

5. Tłumacząc, wyjaśniamy, że Pismo Święte to księga, w której objawia się Bóg i Jego plan Zbawienia. Dla poparcia tej tezy odczytujemy teksty znajdujące się w bloku biblijnym.

 

6. Podsumowując, wskazujemy, że Pan Bóg wychodząc naprzeciw człowiekowi, pozwala się odkryć poprzez wydarzenia, znaki i bezpośrednie objawienie, by człowiek Go poznał i pokochał. Pogłębieniem tej myśli będzie zapoznanie się z tekstem znajdującym się w bloku interpretacyjnym.

 

7. Modlitwa św. Benedykta[2] o siły na drodze poznania Boga.

 

8. Zapraszamy uczniów do przyjrzenia się, z jakich części składa się Pismo Święte. Zapisujemy na tablicy tytuły części.

 

 

 

 

Pismo Święte

 

Stary Testament         Nowy Testament

 

9. Tłumaczymy, co zawiera Stary Testament, a co zawiera Nowy Testament. Jest to także moment do przypomnienia i wyjaśnienia zasady tworzenia adresów biblijnych. Pomocą może być spis ksiąg Pisma Świętego znajdujący się na marginesach podręcznika.

 

10. Zadanie dla uczniów: Policz i zapisz z ilu ksiąg składa się Stary Testament, a z ilu Nowy Testament.

 

2

 


[1] B. Ferrero, Nowe historie, Warszawa 1994, ss.17-18.

[2] Modlitwy dzieci. Modlitwy stare i nowe na dziś i na każdy dzień, zebrała C. Watson, Warszawa 2000, s, 137 .

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin