kl 3 triduum paschalne.doc

(1502 KB) Pobierz

Szkoła Podstawowa

Klasa III

Katecheza nr 41/2

Temat: Przygotowujemy się do Triduum Paschalnego.  

Cel dydaktyczny: Uczeń wie, co to jest Triduum Paschalne

Cel wychowawczy: Uczeń potrafi wymienić podstawowe symbole występujące w czasie liturgii Triduum

Cel mistagogiczny: Uczeń chce owocnie uczestniczyć w Triduum Paschalnym

Pomoce: Tablica, Zeszyt ucznia, karteczki  z dniami Triduum, klej, kredki,

Metody: Pogadanka, Rysunek – indywidualna praca ucznia, Praca z katechizmem,

 

 

Nr

Treść

Metoda

Pomoce

1.

Modlitwa: Ojcze nasz

 

 

2.

Sprawdzenie:

  • Obecności
  • Podręczników i zeszytów

Wiadomości z ostatniej katechezy

 

 

3.

Wprowadzenie do tematu:

Jak pamiętacie na ostatniej katechezie mówiliśmy jak wygląda Triduum Paschalne. Teraz zapiszemy sobie temat katechezy: Przygotowujemy się do Triduum Paschalnego. 

 

 

 

Zapis tematu

 

 

 

Tablica

Zeszyt ucznia

4.

Wymiar liturgiczny:

Przypomnijcie jakie dni wchodzą w skład Triduum Paschalnego? (W. Czwartek, W. Piątek, Niedziela Zmartwychwstania) Pamiętamy, że uroczyste obchody Zmartwychwstania zaczynają się Wigilia Paschalną, która należy już do Niedzieli.

Teraz każdy z was dostanie karteczki z nazwani dni Triduum Paschalnego. Waszym zadaniem, będzie wkleić każdą karteczkę w poprawnej kolejności do zeszytu i pod każdą karteczką narysować co nowego dzieje się w liturgii. Jeśli ktoś nie pamięta jakie to rzeczy to może korzystać z katechizmu. 

Praca zajmie uczniom dość dużo czasu, trzeba na to poświęcić około 20 minut.

 

 

 

 

 

 

 

Rysunek

Praca z katechizmem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Karteczki  z dniami Triduum, klej, kredki, zeszyt ucznia

5.

Wymiar egzystencjalny:

Mówiliśmy jak wyglądają poszczególne dni Triduum Paschalnego. A jak myślicie jak możemy się dobrze przygotować do tych dni? (poprzez spowiedź) A jak myślicie dlaczego poprzez spowiedź możemy  dobrze przygotować się do tych świąt? (bo będziemy mogli przyjąć Pana Jezusa w komunii do czystych serc) Bardzo dobrze, będziemy mieli czyste serduszka i przyjmując Pana Jezusa w komunii będziemy mogli lepiej przeżyć te święta. 

 

 

 

6.

Podsumowanie.

Zrobimy teraz wspólnie, jako takie podsumowanie ćw. 1 ze strony 61 w waszych „Zeszytach ucznia.”

 

 

7.

Zachęcam każdego z was, abyście uczestniczyli, jeśli tylko możecie w Nabożeństwach Triduum Paschalnego. (Można przygotować dla uczniów godziny nabożeństw na poszczególne dni) Zachęcam was również, abyście w Piątek odwiedzili Pana Jezusa w ciemnicy, a w Wielką Sobotę leżącego w grobie.

 

 

8.

Modlitwa na zakończenie: Któryś za nas…. 3x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rysunki: pobity człowiek, lewita, kapłan, Samarytanin, gospodarz,

 

    klęcząca postać winnego człowieka, dwóch groźnych strażników,

 

    król o srogim wyrazie twarzy, król o dobrym wyrazie twarzy

 

 

 

 

 

 

 

 

Miłosierny Samarytanin

Sprawiedliwy Król

 

4

Zgłoś jeśli naruszono regulamin