Obszary aktywno (1).doc

(32 KB) Pobierz

Obszary aktywności uczniów w organizowaniu procesu edukacyjnego

 

Model absolwenta nauczania początkowego zakłada ukształtowanie umiejętności w  poszczególnych obszarach aktywności, w których uczestniczy:

W zakresie edukacji polonistycznej:

-          Czyta ze zrozumieniem. Potrafi przeczytać tekst, umie wypowiedzieć się na jego temat, wyodrębnić postacie i zdarzenia. Potrafi znaleźć w tekście potrzebne mu informacje.

-          Wypowiada się na temat, zachowując strukturę wypowiedzi i poprawność gramatyczną.

-          Potrafi korzystać z różnych źródeł wiedzy, wie, gdzie szukać informacji na wybrany temat.

-          Zna kształty wszystkich liter, potrafi skonstruować wypowiedź pisemną oraz napisać swobodny tekst. Potrafi dokonać korekty ortograficznej wyrazu, korzystać ze słownika ortograficznego.

-          Zna podstawowe części mowy.

-          Zna podstawowe zasady ortograficzne.

W zakresie edukacji matematycznej:

-          Liczy w pamięci, potrafi zapisywać liczby za pomocą cyfr w systemie dziesiątkowym. Potrafi dodawać i odejmować, mnożyć i dzielić przez liczbę jednocyfrową sposobem pisemnym.

-          Wykonuje proste i złożone zadania tekstowe.

-          Stosuje kolejność wykonywania działań w rozwiązywaniu wyrażeń arytmetycznych.

-          Rozróżnia podstawowe figury geometryczne.

-          Dokonuje podstawowych pomiarów wagi, objętości, długości, czasu i zna ich podstawowe jednostki.

-          Dokonuje obliczeń pieniężnych.

W zakresie edukacji środowiskowej:

-          Wie, jak nazywa się jego kraj i jakie typy krajobrazu występują na jego terenie

-          Wie jak nazywa się jego miejscowość, zna jej najważniejsze obiekty i typowe zawody.

-          Dba o higienę własną. Rozróżnia pory roku i potrafi podać typowe ich cechy. Wie, jakie zachowania sprzyjają ochronie środowiska naturalnego. Umie zachować się bezpiecznie w ruchu drogowym.

-          Umie dokonywać prostych obserwacji, doświadczeń i eksperymentów służących do poznawania otaczającego go świata.

W zakresie edukacji plastyczno – technicznej:

- Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych, malowanie, rysowanie, rzeźbienie, lepienie. Stosuje różne środki plastyczne.

-          Potrafi bezpiecznie posługiwać się prostymi narzędziami: kolcem, nożyczkami, igłą, nożem, sokowirówką.

-          Potrafi zaplanować swoja pracę i wykonać ją. Potrafi dbać o porządek w swoim miejscu pracy.

W zakresie edukacji muzycznej:

-          Potrafi śpiewać piosenki jednogłosowe. Akompaniuje do nich na instrumentach perkusji dziecięcej. Gra proste melodie ze słuchu na dzwonkach chromatycznych.

W zakresie kultury fizycznej:

-Chętnie uczestniczy w różnych formach aktywności fizycznej. Wie, że ruch jest niezbędnym elementem higienicznego trybu życia.

-          Przestrzega reguł w grach i zabawach ruchowych.

 

Na podstawie: Ziętkiewicz, Misiorna, Zintegrowana edukacja w kalsach I-III

Zgłoś jeśli naruszono regulamin