Focus_montaz_zmieniarki.pdf

(1040 KB) Pobierz
Montaż zmieniarki
Montaż zmieniarki
w Focusie I
Niniejszy opis dotyczy montażu oryginalnej zmieniarki Ford w Focusie. Niemniej
jednak procedura montażu jest analogiczna przy zmieniarkach innych firm. Fabrycznie Ford
montował zmieniarkę pod siedzeniem pasażera. Ja też wybrałem to rozwiązanie.
Zaczynamy od zakupu zmieniarki, która jest obsługiwana przez posiadany przez nas
radioodtwarzacz. Opisywana zmieniarka współpracuje z radiami Ford model 5000, 6000,
MP3 oraz 7000 (ten model radia nie był montowany fabrycznie w Focusie). Potrzebujemy
komplet który składa się ze: zmieniarki, magazynka, kabla łączącego radio ze zmieniarką
oraz uchwytów umożliwiających montaż zmieniarki.
Złącze kabla znajduje się na lewym boku zmieniarki (patrząc od przodu)
Ja nie miałem uchwytów mocujących zmieniarkę. Cena uchwytów w ASO to 30zł /sztukę i
czas oczekiwania ok. 7 dni. Ja kupiłem w Castoramie płaskowniki i kątowniki z
nawierconymi otworami w cenie 2zł / sztukę.
6819399.004.png 6819399.005.png
Przy montażu przypominam o rozwadze – ostrożnie z AirBagiem w siedzeniu i napinaczami
pirotechnicznymi pasów.
6819399.006.png
I. Montaż
1. Odpinamy klemy od akumulatora
2. Odpinamy kostkę (do air bagu) która znajduje się po siedzeniem, po lewej stronie (patrząc
od przodu siedzenia). Aby rozpiąć kostkę należy odkręcić śrubę 7mm łączącą obie części
kostki. Widok poniżej.
6819399.007.png 6819399.001.png
3. Przesuwamy siedzenie maksymalnie do tyłu i odkręcamy dwie śruby (w przedniej części
siedzenia) mocujące szyny siedzenia. Śruby torx / gwiazdka.
4. Przesuwamy siedzenie maksymalnie do przodu i odkręcamy dwie śruby w tylnej części
szyn.
6819399.002.png
5. Teraz możemy odpiąć i odwrócić siedzenie (ostrożnie – przypominam o airbagu). Dolna
część siedzenia jest metalowa. W tym metalu nawiercimy otwory i przynitujemy (z
użyciem nitownicy) uchwyty zmieniarki. Ja przykręciłem uchwyty do przedniej części
zmieniarki i przymierzyłem gdzie należy wykonać otwory w siedzeniu. Po wywierceniu
otworów przynitowałem przednie uchwyty. Przykręciłem tymczasowo zmieniarkę i
ustaliłem miejsca na otwory dla tylnego zaczepu. Następnie przynitowałem tylny uchwyt.
Mając przynitowane uchwyty przykręciłem zmieniarkę. W zmieniarce Ford są otwory z
gwintem M5. Poniżej widok przynitowanych uchwytów. Przednie uchwyty słabo
widoczne ponieważ pomalowałem je czarnym sprayem.
6. Teraz pozostaje położenie kabla od zmieniarki do radia. W wykładzinie podłogowej pod
siedzeniami są otwory (nacięcia) umożliwiające przełożenie kabla. Ja zdecydowałem się
poprowadzić kabel pod wykładziną, wzdłuż tunela środkowego. Aby zdemontować
środkowy tunel:
6819399.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin