Zawód: technik ekonomista
Symbol cyfrowy: 341[02] 341[02]-01-062
Numer zadania: 1
Czas trwania egzaminu: 240 minut
EGZAMIN
POTWIERDZAJACY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
CZERWIEC 2006
ETAP PRAKTYCZNY
Informacje dla zdającego
1. Materiały egzaminacyjne obejmują: ARKUSZ EGZAMINACYJNY z treścią
zadania i dokumentacja, zeszyt ze strona tytułową KARTA PRACY
EGZAMINACYJNEJ oraz KARTE OCENY.
2. Sprawdź, czy arkusz egzaminacyjny który otrzymałeś, zawiera 5 stron. Sprawdź czy pozostałe materiały egzaminacyjne sa czytelne i nie zawierają blednie wydrukowanych stron. Ewentualny brak stron lub inne usterki w materiałach egzaminacyjnych zgłoś przewodniczącemu zespołu nadzorującego etap praktyczny.
3. Na KARCIE PRACY EGZAMINACYJNEJ:
- wpisz swoja datę urodzenia,
- wpisz swój numer PESEL.
4. Na KARCIE OCENY:
- wpisz swój numer PESEL i zakoduj go,
- wpisz odczytany z arkusza symbol cyfrowy zawodu,
- zamaluj kratkę z numerem odpowiadającym numerowi zadania odczytanemu
z arkusza.
5. Zapoznaj się z treścią zadania egzaminacyjnego, dokumentacja załączoną do zadania, a następnie przystąp do rozwiązywania zadania. Rozwiązanie obejmuje opracowanie projektu realizacji prac określonych w treści zadania.
6. Zadanie rozwiązuj w zeszycie KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ od razu na czysto. Notatki, pomocnicze obliczenia itp., jeżeli nie należą do pracy, obwiedź linia i oznacz słowa BRUDNOPIS. Zapisy oznaczone BRUDNOPIS nie będą oceniane.
7. Po rozwiązaniu zadania ponumeruj strony pracy egzaminacyjnej. Numerowanie rozpocznij od strony, na której jest miejsce do zapisania tytułu pracy. Wszystkie materiały, które załączasz do pracy, opisz swoim numerem PESEL w prawym górnym rogu.
8. Na stronie tytułowej zeszytu KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ wpisz liczbę
Stron swojej pracy i liczbę sztuk załączonych materiałów.
9. Zeszyt KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ i KARTE OCENY przekaz zespołowi nadzorującemu etap praktyczny.
Powodzenia!
Zadanie egzaminacyjne
Hurtownia „AMIGO’’ Sp. z o.o. z Wrocławia zajmuje się obrotem materiałami
budowlanymi. Jednostka jest podatnikiem podstawowej stawki podatku VAT. Dla
zapewnienia ciągłości sprzedaży utrzymuje zapasy towarów przez 21 dni.
W grudniu 2005r. w hurtowni miały następujące zdarzenia gospodarcze:
- 02.12.05 r. zakupiono płyty gipsowe w Zakładach Produkcyjnych „Diks’’ w ilości
450 szt. po 35zl/szt. – Załącznik 4,
- 02.12.05 r. płyty gipsowe przyjęto do magazynu po rzeczywistej cenie zakupu w
Ilości zgodnej z dowodem zakupu,
- 04.12.05 r. wydano z magazynu do księgowości 5 ryz papieru ksero w cenie zakupu
Wynoszącej 15zl/ryzę,
- 05.12.05 r. sprzedano Spółdzielni Mieszkaniowej „MÓJ DOM’’, ul. Gazowa 5,
52-230 Wrocław, NIP 800-23-79-368 płyty gipsowe w ilości 400 szt., realizując
marze w wysokości 30% ceny zakupu,
- 05.12.05 r. wydano z magazynu sprzedane płyty po rzeczywistej cenie zakupu,
- 14.12.05 r. otrzymano wyciąg bankowy potwierdzający przelew od odbiorcy płyt
gipsowych – Załącznik 5,
- 31.12.05 r. dokonano księgowań związanych z ustaleniem wysokości
zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego z tytułu podatku VAT.
Opracuj projekt realizacji prac obejmujących sporządzenie: dokumentów dotyczących
Funkcjonowania hurtowni „AMIGO’’ w grudniu 2005 r., deklaracji dla podatku od towarów i usług za miesiąc grudzień 2005 r., ewidencji operacji gospodarczych z grudnia 2005 r., oraz analizę gospodarowania zapasami towarów przez Hurtownie „AMIGO’’ w roku 2004 i 2005.
Projekt realizacji prac powinien zawierać:
1. Tytuł pracy egzaminacyjnej.
2. Założenia, czyli dane niezbędne do rozwiązania zadania, wynikające z treści zadania oraz
załączonej dokumentacji.
3. Wykaz prac związanych ze sporządzeniem dokumentów dotyczących funkcjonowania
Hurtowni „AMIGO’’ w grudniu 2005 r. i deklaracji dla podatku od towarów i usług za
Miesiąc grudzień 2005.
4. Wykaz operacji gospodarczych z grudnia 2005 r.
5. Komplet sporządzonych dokumentów dotyczących zdarzeń gospodarczych z grudnia
2005 r.
6. Sporządzoną deklaracje dla podatku od towarów i usług za miesiąc grudzień 2005 r.
7. Wykaz prac związanych z ewidencja operacji gospodarczych z grudnia 2005 r.
8. Sporządzoną ewidencje operacji gospodarczych z grudnia 2005 r.
9. Wykaz prac związanych z przeprowadzeniem analizy gospodarowania zapasami t
towarów przez hurtownie „AMIGO’’ w roku 2004 i 2005.
10. Sporządzoną analizę gospodarowania zapasami przez hurtownie „AMIGO’’ w roku
2004 i 2005 wraz z wnioskami.
Do wykonania zadania wykorzystaj:
Dane identyfikacyjne Hurtowni „AMIGO’’ – Załącznik 1
Wykaz wybranych kont „księgi głównej” – Załącznik 2
Informacje dodatkowe dotyczące działalności Hurtowni „AMIGO’’ – Załącznik 3
Faktura VAT wystawiona przez Cementownie „DIKS’’ – Załącznik 4
Wyciąg bankowy Hurtowni „AMIGO’’ – Załącznik 5
Druki do sporządzenia dokumentów, zgodnie z poleceniem w treści zadania.
Uwaga!
Nie wszystkie druki znajdujące się w arkuszu wiążą się z treścią zadania. Wybierz druki właściwe.
Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 240 minut.
Załącznik 1
Dane identyfikacyjne Hurtowni „AMIGO’’
Hurtownia Artykułów Budowlanych „AMIGO’’ Sp. z o.o. z Wrocławia
Adres; 50-300 Wrocław, ul. Śliczna 24, województwo dolnośląskie,
NIP: 899-30-30-364,
tel. 0713229245
Właściwy Urząd Skarbowy dla podatku VAT:
ul. G. Zapolskiej 4, Wrocław – Śródmieście , 50-306 Wrocław
Konto: 88 1010 1674 0005 5022 2200 0000
Osoba upoważnioną do podpisywania dokumentów jest Edward Nowak
Załącznik 2
Wykaz wybranych kont „księgi głównej’’
Zespół 1
100 Kasa Zespół 4
131 Rachunek bieżący 401 Amortyzacja
Zespół 2 402 Zużycie materiałów
200 Rozrachunki z odbiorcami 403 Usługi obce
210 Rozrachunki z dostawcami 405 Wynagrodzenie
220 Rozrachunki z tytułu podatku VAT 406 Ubezpieczenia społeczne i inne
221 VAT naliczony świadczenia
222 VAT należny
Zespół 3 Zespół 7
301 Rozliczenie zakupu 731 Przychody ze sprzedaży
311 Materiały towarów
330 Towary 732 Wartość sprzedanych towarów według
cen zakupu
Załącznik 3
Informacje dodatkowe dotyczące działalności Hurtowni „AMIGO’’
· Wybrane wielkości z bilansu i rachunku zysku i strat do analizy z lat 2003 i 2004
· Według zakładowego planu kont ewidencja operacji gospodarczych prowadzona jest na kontach księgi głównej.
· Stany wybranych kont księgi głównej na dzień 01.12.05 r. sa następujące:
Rachunek bieżący 20 000 zł
Materiały 1 000 zł
Towary 3 500 zł
Rozrachunki z odbiorcami 3 650 zł
Przychody ze sprzedaży towarów 69 500 zł
· Numeracja dokumentów prowadzona jest odrębnie w ramach grup rodzajowych, w każdym miesiącu od początku, ze wskazaniem miesiąca i roku,
Np.: 1/06/06 (nr, m-c, rok)
Odbiorcy płacą należności przelewem w ciągu 14 dni
24.01.2006 r. przedsiębiorstwo złożyło w Urzędzie Skarbowym deklaracje VAT-7.
Załącznik 4
Faktura VAT wystawiona przez Zakłady Produkcyjne „DIKS”
Załącznik 5
Wyciąg bankowy Hurtowni Artykułów Budowlanych „AMIGO”
werunia668