Amigo.doc

(171 KB) Pobierz
Zawód: technik ekonomista

Zawód: technik ekonomista

Symbol cyfrowy: 341[02]                                                                        341[02]-01-062

Numer zadania: 1

                                                                                    Czas trwania egzaminu: 240 minut     

 

EGZAMIN

POTWIERDZAJACY   KWALIFIKACJE  ZAWODOWE

CZERWIEC 2006

 

ETAP PRAKTYCZNY

 

Informacje dla zdającego

 

1.      Materiały egzaminacyjne obejmują: ARKUSZ EGZAMINACYJNY z treścią

      zadania i dokumentacja, zeszyt ze strona tytułową KARTA PRACY

      EGZAMINACYJNEJ oraz KARTE OCENY.

2.      Sprawdź, czy arkusz egzaminacyjny który otrzymałeś, zawiera 5 stron. Sprawdź czy pozostałe materiały egzaminacyjne sa czytelne i nie zawierają blednie      wydrukowanych stron. Ewentualny brak stron lub inne usterki w materiałach   egzaminacyjnych zgłoś przewodniczącemu zespołu nadzorującego etap praktyczny.

3.      Na KARCIE PRACY EGZAMINACYJNEJ:

-   wpisz swoja datę urodzenia,

-   wpisz swój numer PESEL.

     4.   Na KARCIE OCENY:

           -   wpisz swoja datę urodzenia,

           -   wpisz swój numer PESEL i zakoduj go,

           -   wpisz odczytany z arkusza symbol cyfrowy zawodu,

           -   zamaluj kratkę z numerem odpowiadającym numerowi zadania odczytanemu

               z arkusza.

     5. Zapoznaj się z treścią zadania egzaminacyjnego, dokumentacja załączoną do zadania, a następnie przystąp do rozwiązywania zadania. Rozwiązanie obejmuje opracowanie projektu realizacji prac określonych w treści zadania.

     6.   Zadanie rozwiązuj w zeszycie KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ od razu na czysto. Notatki, pomocnicze obliczenia itp., jeżeli nie należą do pracy, obwiedź linia i oznacz słowa BRUDNOPIS. Zapisy oznaczone BRUDNOPIS nie będą oceniane.

     7.  Po rozwiązaniu zadania ponumeruj strony pracy egzaminacyjnej. Numerowanie rozpocznij od strony, na której jest miejsce do zapisania tytułu pracy. Wszystkie materiały, które załączasz do pracy, opisz swoim numerem PESEL w prawym górnym rogu.

     8.   Na stronie tytułowej zeszytu KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ wpisz liczbę

           Stron swojej pracy i liczbę sztuk załączonych materiałów.

9.      Zeszyt KARTA PRACY EGZAMINACYJNEJ i KARTE OCENY przekaz zespołowi nadzorującemu etap praktyczny.

 

 

Powodzenia!

 

Zadanie egzaminacyjne

 

Hurtownia „AMIGO’’ Sp. z o.o. z Wrocławia zajmuje się obrotem materiałami 

budowlanymi. Jednostka jest podatnikiem podstawowej stawki podatku VAT. Dla

zapewnienia ciągłości sprzedaży utrzymuje zapasy towarów przez 21 dni.

W grudniu 2005r. w hurtowni miały następujące zdarzenia gospodarcze:

-  02.12.05 r. zakupiono płyty gipsowe w Zakładach Produkcyjnych „Diks’’ w ilości

450 szt. po 35zl/szt. – Załącznik 4,

-  02.12.05 r. płyty gipsowe przyjęto do magazynu po rzeczywistej cenie zakupu w

Ilości zgodnej z dowodem zakupu,

04.12.05 r. wydano z magazynu do księgowości 5 ryz papieru ksero w cenie zakupu

Wynoszącej 15zl/ryzę,

05.12.05 r. sprzedano Spółdzielni Mieszkaniowej „MÓJ DOM’’, ul. Gazowa 5,

52-230 Wrocław, NIP 800-23-79-368 płyty gipsowe w ilości 400 szt., realizując

marze w wysokości 30% ceny zakupu,

05.12.05 r. wydano z magazynu sprzedane płyty po rzeczywistej cenie zakupu,

14.12.05 r. otrzymano wyciąg bankowy potwierdzający przelew od odbiorcy płyt

gipsowych – Załącznik 5,

31.12.05 r. dokonano księgowań związanych z ustaleniem wysokości

zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego z tytułu podatku VAT.

 

Opracuj projekt realizacji prac obejmujących sporządzenie: dokumentów dotyczących

Funkcjonowania hurtowni „AMIGO’’ w grudniu 2005 r., deklaracji dla podatku od towarów i usług za miesiąc grudzień 2005 r., ewidencji operacji gospodarczych z grudnia 2005 r., oraz analizę gospodarowania zapasami towarów przez Hurtownie „AMIGO’’ w roku 2004 i 2005.

 

Projekt realizacji prac powinien zawierać:

 

1. Tytuł pracy egzaminacyjnej.

2. Założenia, czyli dane niezbędne do rozwiązania zadania, wynikające z treści zadania oraz  

    załączonej dokumentacji.

3. Wykaz prac związanych ze sporządzeniem dokumentów dotyczących funkcjonowania  

     Hurtowni „AMIGO’’ w grudniu 2005 r. i deklaracji dla podatku od towarów i usług za

     Miesiąc grudzień 2005.

4. Wykaz operacji gospodarczych z grudnia 2005 r.

5. Komplet sporządzonych dokumentów dotyczących zdarzeń gospodarczych z grudnia  

      2005 r.

6. Sporządzoną deklaracje dla podatku od towarów i usług za miesiąc grudzień 2005 r.

7. Wykaz prac związanych z ewidencja operacji gospodarczych z grudnia 2005 r.

8. Sporządzoną ewidencje operacji gospodarczych z grudnia 2005 r.

9. Wykaz prac związanych z przeprowadzeniem analizy gospodarowania zapasami t

     towarów przez hurtownie „AMIGO’’ w roku 2004 i 2005.

10. Sporządzoną analizę gospodarowania zapasami przez hurtownie „AMIGO’’ w roku             

     2004 i 2005 wraz z wnioskami.

 

 

Do wykonania zadania wykorzystaj:

 

Dane identyfikacyjne Hurtowni „AMIGO’’ – Załącznik 1

Wykaz wybranych kont „księgi głównej” – Załącznik 2

Informacje dodatkowe dotyczące działalności Hurtowni „AMIGO’’ – Załącznik 3

Faktura VAT wystawiona przez Cementownie „DIKS’’ – Załącznik 4

Wyciąg bankowy Hurtowni „AMIGO’’ – Załącznik 5

Druki do sporządzenia dokumentów, zgodnie z poleceniem w treści zadania.

 

Uwaga!

Nie wszystkie druki znajdujące się w arkuszu wiążą się z treścią zadania. Wybierz druki właściwe.

 

Czas przeznaczony na wykonanie zadania wynosi 240 minut.

                                                                                                                     Załącznik 1

Dane identyfikacyjne Hurtowni „AMIGO’’

Hurtownia Artykułów Budowlanych „AMIGO’’ Sp. z o.o. z Wrocławia

Adres; 50-300 Wrocław, ul. Śliczna 24, województwo dolnośląskie,

NIP: 899-30-30-364,

tel. 0713229245

Właściwy Urząd Skarbowy dla podatku VAT:

ul. G. Zapolskiej 4, Wrocław – Śródmieście , 50-306 Wrocław

Konto: 88 1010 1674 0005 5022 2200 0000

Osoba upoważnioną do podpisywania dokumentów jest Edward Nowak

 

                                                                                                                      Załącznik 2

Wykaz wybranych kont „księgi głównej’’

 

Zespół 1

100 Kasa                                                                     Zespół 4

131 Rachunek bieżący                                                401 Amortyzacja

Zespół 2                                                                       402 Zużycie materiałów

200 Rozrachunki z odbiorcami                                    403 Usługi obce

210 Rozrachunki z dostawcami                                  405 Wynagrodzenie

220 Rozrachunki z tytułu podatku VAT                     406 Ubezpieczenia społeczne i inne

221 VAT naliczony                                                     świadczenia

222 VAT należny

Zespół 3                                                                       Zespół 7

301 Rozliczenie zakupu                                               731 Przychody ze sprzedaży

311 Materiały                                                                towarów

330 Towary                                                                 732 Wartość sprzedanych towarów według

                                                                                      cen zakupu

 

 

 

 

                                                                                                                   Załącznik 3

 

Informacje dodatkowe dotyczące działalności Hurtowni „AMIGO’’

 

·         Wybrane wielkości z bilansu i rachunku zysku i strat do analizy z lat 2003 i 2004

 

 

·         Według zakładowego planu kont ewidencja operacji gospodarczych prowadzona jest na kontach księgi głównej.

·         Stany wybranych kont księgi głównej na dzień 01.12.05 r. sa następujące: 

Rachunek bieżący                                                        20 000 zł

Materiały                                                                       1 000 zł

Towary                                                                          3 500 zł

Rozrachunki z odbiorcami                                            3 650 zł

Przychody ze sprzedaży towarów                               69 500

·         Numeracja dokumentów prowadzona jest odrębnie w ramach grup rodzajowych, w każdym miesiącu od początku, ze wskazaniem miesiąca i roku,

Np.: 1/06/06 (nr, m-c, rok)

 

Odbiorcy płacą należności przelewem w ciągu 14 dni

24.01.2006 r. przedsiębiorstwo złożyło w Urzędzie Skarbowym deklaracje VAT-7.

Załącznik 4

Faktura VAT wystawiona przez Zakłady Produkcyjne „DIKS”

Załącznik 5

 

Wyciąg bankowy Hurtowni Artykułów Budowlanych „AMIGO”

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin