NJwSZ_Plan_wynikowy_kl2sem1.doc

(282 KB) Pobierz

Drodzy Nauczyciele!

 

 

Przekazujemy Państwu przykładową propozycję planu wynikowego dla klasy pierwszej, opracowanego na podstawie rozkładów treści kształcenia zintegrowanego dla klasy pierwszej (pakietu „Nowe Już w szkole”) oraz programu nauczania dla I etapu kształcenia – edukacji wczesnoszkolnej „Szkoła na miarę”. Autorką planu wynikowego jest Joanna Płatek.

 

Przypominamy, że plan wynikowy to:

 

·         uporządkowany spis oczekiwanych i szczegółowo opisanych wyników uczenia się wraz z podporządkowanym im zakresem materiału nauczania; jego istotą jest przystosowanie procesu nauczania – uczenia się i wychowania do uwarunkowań lokalnych, osobowych uczniów i nauczycieli oraz wpływanie na te uwarunkowania; to dokument redagowany indywidualnie przez Nauczyciela i dotyczący danego zespołu uczniów z uwzględnieniem warunków, w jakich się uczą, specyfiki danej klasy, możliwości i preferencji Nauczyciela;  

 

·         dokument ukierunkowany na umiejętności uczniów, które są rzeczywistym i autentycznym efektem procesu nauczania – uczenia się danego zespołu; zastępuje dawne rozkłady nauczania, w których nie uwzględniano przewidywanych umiejętności uczniów po zrealizowaniu danej partii materiału;

 

·         najniższy dokument w hierarchii dokumentów szkolnych z zakresu dydaktyki; dokumenty te opracowuje się w szkole dla konkretnych uczniów i z uwzględnieniem warunków materialnych, pracy szkoły, potrzeb, oczekiwań i możliwości uczniów.

 

Poniższy plan wynikowy to tylko propozycja, którą każdy Nauczyciel będzie mógł zmodyfikować i dostosować do potrzeb i możliwości uczniów, warunków nauki i specyfiki szkoły. Pozwoli na to forma, w jakiej otrzymują Państwo ten materiał metodyczny – dokument programu Microsoft Word.

 

Mamy nadzieję, że spełniliśmy Państwa oczekiwania. Życzymy wielu sukcesów w pracy

 

                                                                                               – Wydawnictwo Nowa Era.


PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA W KLASIE DRUGIEJ, SEMESTR PIERWSZY

Nowe Już w szkole

 

TEMATY DNI

UMIEJĘTNOŚCI PODSTAWOWE

(zawarte w podstawie programowej)

UMIEJĘTNOŚCI PONADPODSTAWOWE

(wykraczające poza podstawę programową)

Krąg tematyczny: WAKACJE, WAKACJE I PO WAKACJACH

Witajcie w drugiej klasie

Wakacyjne wspomnienia

 

Lato, zostań z nami

 

Nasze postanowienia

 

Jakie obowiązki ma dyżurny?

Spotkanie z lekturą

Uczeń:

·         opowiada o swoich przeżyciach związanych

z wakacjami i nowym rokiem szkolnym

·         potrafi uważnie słuchać tekstów czytanych

przez nauczyciela, wypowiedzi rówieśników

·         czyta głośno krótkie teksty i wiersze

·         odpowiada na pytania do tekstu, podejmuje próby oceny głównych bohaterów

·         odróżnia dobro od zła, stara się być prawdomównym, podaje przykłady zachowań koleżeńskich

·         układa zdania z rozsypanek wyrazowych i poprawnie je przepisuje, redaguje zdania

na podany temat, uzupełnia zdania z lukami

·         dba o graficzną stronę pisma

·         rozpoznaje rodzaje zdań, stosuje poprawnie wielką literę na początku zdania oraz kropkę na końcu zdania, a także przecinek przy wyliczaniu, dostrzega różnicę między głoską a literą, rozróżnia spółgłoski i samogłoski, liczy i wskazuje je w wyrazach; wyszukuje w wierszu nazwy rzeczy

·         wymienia charakterystyczne elementy krajobrazu miejsca zamieszkania

·         określa prawą i lewą stronę osoby stojącej przodem, dodaje i odejmuje w zakresie 10, porównuje liczby, wpisuje znaki: <, >, =

·         zna wartość nabywczą pieniędzy, potrafi obliczyć wartość zakupów; rozwiązuje i oblicza zadania tekstowe jednodziałaniowe

·         przedstawia miejsce letniego wypoczynku w pracy plastycznej, wykorzystuje całą powierzchnię kartki

·         potrafi chwytać piłkę, toczyć piłkę, rzucać nią do celu

·         śpiewa piosenkę wakacyjną i ilustruje ją ruchem, taktuje do danej melodii

Uczeń:

·         buduje spójną kilkuzdaniową wypowiedź na temat przeżyć z wakacji, poprawną pod względem gramatycznym i logicznym

·         ocenia zachowanie bohaterów, powołując się

na fakty zawarte w tekście

·         czyta teksty literackie z naturalną intonacją

·         układa dialog inspirowany utworem poetyckim

·         dostrzega istotne różnice między życzeniami a obietnicami

·         wypowiada się na temat zachowania innych osób w konfliktowych sytuacjach, argumentując swoje zdanie; porównuje sytuacje problemowe

·         pisze wielką literą nazwy geograficzne

·         zna różne typy krajobrazów, wyodrębnia cechy istotne dla miasta, wsi, różnych krajobrazów

·         porównuje elementy krajobrazu miejsca zamieszkania z innymi krajobrazami

·         podaje przykłady czasowników oraz rzeczowników

·         wie, co oznaczają znaki i kolory na mapie

·         sprawnie liczy bez ograniczenia zakresu liczbowego

·         zna monety i banknoty o wartości 10–200 zł

·         rozwiązuje i przekształca zadania tekstowe o różnym stopniu trudności

·         odważnie eksperymentuje z kolorami

 

Krąg tematyczny: JESTEM BEZPIECZNYM UŻYTKOWNIKIEM DROGI

 

Bezpieczeństwo na drodze

 

Znamy znaki drogowe

 

Poznajemy umowne znaki graficzne

 

Jak odbieramy informacje?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń:

·         czyta poprawnie teksty informacyjne, alfabet

·         bierze udział w rozmowie na temat informacji zawartych w tekstach na obrazkach

·         opisuje w formie wypowiedzi ustnej swoją drogę do szkoły

·         potrafi przechodzić przez jezdnię z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, wskazuje w najbliższej okolicy miejsca szczególnie niebezpieczne

·         wymienia zasady poruszania się po drogach wiejskich z poboczem i bez pobocza, wskazuje różnice w wyglądzie dróg w mieście i na wsi, tłumaczy konieczność noszenia znaczków odblaskowych, rozpoznaje podstawowe znaki drogowe, łączy opisy z właściwymi znakami

·         układa i zapisuje zdania wykrzyknikowe

·         wyjaśnia, co oznaczają oznaczenia graficzne znajdujące się w szkole, rozszyfrowuje zakodowane zdanie, koduje własne zdanie według podanego szyfru

·         zapisuje rzeczowniki w kolejności alfabetycznej

·         określa prawą i lewą stronę swojego ciała i drugiej osoby

·         stosuje podczas dodawania przemienność liczb, wykonuje działania z okienkami, stosuje zapis cyfrowy i znaki działań podczas rozwiązywania zadań z treścią

·         wykonuje prace papierowe zgodnie z podaną instrukcją, wycina, modeluje, skleja, wie, że należy dbać o porządek w miejscu pracy

·         rozpoznaje, nazywa, określa różne dźwięki z otoczenia i ich źródło

·         rozpoznaje rodzaje marszów, wie, że marsz liczy się na 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń:

·         czyta płynnie teksty o różnej długości i różnym stopniu trudności

·         buduje dłuższą wypowiedź na temat ruchu ulicznego; porównuje ruch samochodów w różnych miejscach

·         wymienia skutki nieprzestrzegania przepisów ruchu drogowego

·         podaje przykłady pozawerbalnego sposobu porozumiewania się, próbuje przekazać wybraną informację wybranym sposobem

·         poprawnie mówi alfabet z pamięci, układa i zapisuje wyrazy w kolejności alfabetycznej według drugiej litery

·         potrafi zastosować w rozwiązywaniu zadań proste równania z niewiadomą w postaci okienka

·         ma świadomość wyższej wartości zgodnej współpracy nad zazdrością i rywalizacją

·         potrafi określić metrum znanych piosenek

·         inicjuje zabawy ruchowe

 

Krąg tematyczny: ŚWIAT WOKÓŁ NAS

 

Poznajemy nasze środowisko

 

Wiemy, co to jest pogoda

 

Świat w różnych porach roku

 

Dlaczego jest dzień i noc?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin