pomocna dłoń.doc

(4429 KB) Pobierz
Tema:Pomocna dłoń

Tema:Pomocna dłoń.

 

Grupa wiekowa: starszaki

 

Cele główne:

-potrafi uważnie słuchać tekstu czytanego ze zrozumieniem,

-rozwija uczucie empatii,

-rozpoznaje i nazywa emocje, potrafi je wyrazić,

-pomaga potrzebującym pomocy,

-potrafi współpracować w kilkuosobowym zespole.

 

 

 

 

 

 

Metody:słowne, czynne, oglądowe.

 

Formy pracy: grupowa, zespołowa, indywidualna.

 

Środki dydaktyczne: opowiadanie S. Aleksandrzaka Kasia i Basia, ilustracje do opowiadania, plansze – emocje, papierowe serca,

 

Przebieg:

 

 

1.Wspólne śpiewanie piosenki PRZYJACIEL

 

2.Wysłuchanie opowiadania „Kasia i Basia”

3.Rozpoznawanie i nazywanie cyfr pisanych przez nauczyciela w powietrzu.

Układanie obrazków w logicznej kolejności, podpisywanie ich cyframi 1-4.

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyszukiwanie wśród wyrazów imion dziewczynek.

Ocena postępowania bohaterów opowiadania.

Nazywanie emocji postaci w określonych sytuacjach.

 

4.Rozpoznawanie emocji dziecka na ilustracjach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wypowiedzi na temat tego co czujemy, gdy nam ktoś pomaga oraz gdy my pomagamy innym.

 

5.Wyjaśnienie pojęć „złote serce”, „serce na dłoni”, „przyjaciół poznaje się w biedzie”,”pomocna dłoń”.

 

6.Zabawa ruchowa „Serce na dłoni”-utrwalanie stron prawa- lewa

Na określony sygnał dzieci biorą po jednym papierowym serduszku, kładą serce na dłoni wskazanej przez nauczyciela.

 

7.Serce pełne dobrych uczynków.

Wypowiedzi dzieci na temat pomocy osobom, które szczególnie jej potrzebują oraz pomocy udzielonej przez dzieci innym.

Na serce naklejają małe serduszka, a każde symbolizuje pomoc, której udzieliły i powiedziały o tym na forum grupy.

Na zakończenie każde dziecko otrzymuje 3 małe serduszka i obiecuje, że do końca tygodnia pomoże komuś, kto tej pomocy potrzebuje.Za każdym razem podpisane serduszko będzie mogło przykleić na nasze wielkie serce.

 

8.Łańcuch przyjaźni

Dzieci siedzą przy stolikach, każde ma 1 kredkę innego koloru i kartkę papieru. W rytm szybkiej muzyki kreślą spirale na całej powierzchni kartki, zwracając uwagę na prawidłowy kierunek kreślenia.Na przerwę w muzyce zamieniają się kredkami, podając swoją dziecku z prawej strony.Powtarzamy czynności do czasu, aż kartka będzie kolorowa.

Następnie dzieci odrysowują swoje dłonie na kartce, wycinają je i sklejają je w taki sposób , aby powstał łańcuch.

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin