Malowanie farbami zimowe zabawy.doc

(32 KB) Pobierz
TOK

TOK

ZAJĘĆ

CZYNNOŚCI

NAUCZYCIELA

CZYNNOŚCI

UCZNIÓW

1.Czynności organizacyjno-porządkowe- przywitanie „Iskierką przyjaźni”.

 

 

 

 

Nauczycielka wita się z dziećmi „Iskierką przyjaźni”

 

 

 

 

 

Dzieci witają się z nauczycielką. Dzieci stają w kole, trzymając się za dłonie. Wybrane dziecko wymawia rymowankę i ściska dłoń kolejnego dziecka. W ten sposób zostaje „puszczona w krąg” iskierka przyjaźni. (załącznik 1)

2.Wprowadzenie do tematyki zajęć

a) „Zimowy obrazek”- puzzle i zagadki

 

 

b)Rozmowa na temat powtałego obrazka

 

 

 

Nauczycielka wybiera dziecko do wylosowania puzzli.

Czyta zagadki (załącznik 2)

 

 

Nauczycielka zadaje pytania do obrazka:

-Co możemy robić zimą?

-Jak możemy się bawić?

-Co dzieci lubią najbardziej robić w zimie?

Jedno z dzieci losuje część obrazka z cyfrą od 1 do 6.

Jeżeli dzieci odpowiedzą prawidłowo, obrazek przypinamy na tablicy pod odpowiednią cyfrą.

Dzieci odpowiadają na pytania, przyglądając się powstałemu obrazkowi.

 

 

 

3.Uświadomienie celu zajęć

 

 

 

Nauczycielka przedstawia cel lekcji- na dzisiejszych zajęciach omówimy Wasze ulubione zabawy na śniegu i lodzie, a następnie namalujecie je.

Dzieci siedząc w kole uważnie słuchają nauczycielki.

 

 

4.Zabawa ruchowa „Sporty zimowe”

 

 

Dzieci spacerują po sali w rytm muzyki. Na przerwę nauczycielka pokazuje obrazek.

 

Dzieci ruchem i gestem przedstawiają np. jazdę na łyżwach, nartach, rzucanie śnieżkami, lepienie bałwana.

5.Zabawa „TAK-NIE”

 

 

 

 

Nauczycielka przypina obrazki na tablicy. Wspólnie z dziećmi je omawia.

 

 

Przy ilustracji z właściwym zachowaniem i bezpiecznym miejscem zabaw dzieci przypinają „uśmiechniętą buzię”, przy niewłaściwym „smutną buzię”.

6. Praca plastyczna „Zimowe zabawy na śniegu i lodzie”

 

 

 

 

 

 

 

Nauczycielka tłumaczy dzieciom w jaki sposób wykonać pracę plastyczną, w jaki sposób używać farb plakatowych i w jaki sposób zadbać o porządek w miejscu pracy.

 

 

 

 

Dzieci siadają do swoich stolików i przygotowanych materiałow. Malują swoje ulubione zimowe zabawy na śniegu i lodzie.

Po skończeniu malowania porządkują swoje stanowisko pracy.

Swoje prace pozostawiają do wyschnięcia w wyznaczonym miejscu..

7. Zakończenie i podsumowanie

 

 

 

 

 

 

Nauczycielka dziękuje dzieciom za wspólną zabawę, udziela pochwał.

Po wyschnięciu prac organizuje wystawkę, omawia z dziećmi najciekawsze prace, ich estetykę. Zawiesza prace na gazetce przedszkolnej.

Dzieci oglądają prace kolegów i koleżanek, oceniają je, nagradzają oklaskami i pochwałami.

 

 

 

 

 

 

 

 

1.      Grupa wiekowa: dzieci 5-letnie

2.      Temat: Malowanie farbą plakatową na temat „Zimowe zabawy na śniegu i lodzie”.

3.      Cele:

Dziecko:

-          potrafi uważnie słuchać instrukcji nauczyciela

-          potrafi samodzielnie myśleć i wypowiadać się na określony temat

-          potrafi rozwiązać zagadkę

-          potrafi ułożyć puzzle

-          potrafi rozpoznać zimowy sprzęt  sportowy

-          potrafi namalować ulubione zabawy zimowe

-          potrafi samodzielnie posprzątać swoje stanowisko pracy

-          potrafi gospodarować materiałem plastycznym, posługiwać się plamą i barwą

4.      Metody:

-          czynna – zadań stawianych do wykonania

-          słowna – rozmowa, instruktaż

-          oglądowa - pokaz

5.      Formy:

-          indywidualna

-          zbiorowa

6.      Środki dydaktyczne:

rysunki do opowiadania, puzzle, zagadki, magnetofon, utwór muzyczny „Zima” A. Vivaldiego, farby plakatowe, kolorowe kartki, pędzle, kubki, ceraty do ochrony stołu, fartuszki do malowania

7.      Literatura:

R. Folejewska „Program wychowania przedszkolnego Rośnij z Didasko”, Warszawa 2001

G. Sabalska „Plany miesięczne pracy wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu z dziećmi 5-letnimi”

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin