dotknij,-przesun,-potrzasnij.-od-pomyslu-do-gry-na-iphone'a-i-ipada ebook.pdf
(
35809 KB
)
Pobierz
Spis treci
O autorze .......................................................................................................................... 7
Wstp ................................................................................................................................9
Wprowadzenie ................................................................................................................11
Dla kogo przeznaczona jest ta ksika?
12
Czego si nauczysz?
13
Konwencje zastosowane w ksice
14
Uycie przykadowych kodów
15
1.
Wprowadzenie do Xcode .................................................................................... 16
Rejestracja konta programisty
17
Instalacja Xcode
17
Xcode
19
Modu Interface Builder
33
Poczenia
36
Logika gry
39
2.
Hello Pong ........................................................................................................... 44
Utworzenie projektu
45
Interfejs uytkownika gry
48
Wywietlacz Multi-Touch
52
Animacja
59
Wykrywanie kolizji
62
Punktacja
63
Wykoczenie gry
66
Dwik
74
3.
Grafika ................................................................................................................ 80
Wprowadzenie
82
Grafika rastrowa i wektorowa
83
Formaty obrazów
84
Wywietlacz Retina
85
Utworzenie obrazów dla gry Air Hockey
87
Integracja aplikacji
102
Kompilacja i uruchomienie gry
106
4.
Fizyka ................................................................................................................. 108
Fizyka podczas ruchu paletek
109
Fizyka podczas ruchu krka
120
5.
Dwik ............................................................................................................... 134
Czym jest dwik?
135
Tworzenie dwików
138
Pobieranie dwików
138
Nagrywanie dwiku
139
Edycja dwiku
141
6.
Sztuczna inteligencja ......................................................................................... 146
Przygotowanie menu gównego
147
Gracz-komputer
154
Poziom trudnoci
169
7.
App Store ........................................................................................................... 176
Zrzuty ekranu
177
Przygotowanie opisu aplikacji i wybór sów kluczowych
179
Podanie metadanych w iTunes Connect
180
Archiwizacja i wysanie aplikacji
184
Recenzja aplikacji
187
Marketing i sprzeda
193
Podsumowanie
201
Skorowidz .................................................................................................................... 203
6
Spis treci
2.
Hello Pong
44
Rozdzia 2. Hello Pong
Moje uzalenienie od gier wideo rozpoczo si z chwil, gdy tata kupi konsol Atari
Home Pong. Konsola bya podczana do telewizora, posiadaa dwa kontrolery i jedynie
czarno-bia grafik. Po obu stronach ekranu byy wywietlane dwa prostokty oznaczajce
paletki sterowane przez graczy. Kontroler by wyposaony w obrotow tarcz pozwalajc
na poruszanie paletk w pionie. Na ekranie bya wywietlana take pieczka w ksztacie
biaego kwadratu, która odbijaa si od cian oraz paletek sterowanych przez graczy.
Kade kolejne uderzenie piki zwikszao jej prdko, co jeszcze bardziej utrudniao jej ko-
lejne odbicie paletk. Jeeli graczowi nie udao si odbi pieczki, przeciwnik otrzymy-
wa punkt, nastpowao zakoczenie danej rundy i przywrócenie pieczce jej prdkoci
pocztkowej.
Wprawdzie gra Pong nie miaa przycigajcej uwagi grafiki i dwiku, to jednak charakte-
ryzowaa si wszystkimi typowymi elementami aktualnie wydawanych gier, takimi jak
cel do zrealizowania, udzia graczy, punkty wskazujce na uzyskany postp w grze oraz
sposób ukoczenia gry. Inynier Atari, który zaprojektowa i zbudowa gr Pong, otrzyma
zadanie wykonania tego projektu jako wiczenia majcego mu pomóc w przygotowa-
niach do tworzenia gier. Uwaam, e takie wiczenie nawet w obecnych czasach jest
doskonaym sposobem poznania metody tworzenia gier dla urzdze iPhone (zobacz
rysunek 2.1). Podczas pracy nad tym projektem dowiesz si, jak zaimplementowa ob-
sug wywietlacza Multi-Touch, animacji, wykrywania zderze oraz punktacji.
Rysunek 2.1. Gra Paddles uruchomiona w symulatorze iPhone
Utworzenie projektu
Pierwszym krokiem jest uruchomienie Xcode, utworzenie nowego projektu (
File/New/New
Project
) i nadanie mu nazwy
Paddles
. Wybierz szablon
iOS/Applications/Single View Application
i kliknij przycisk
Next
. Podaj
Paddles
jako nazw produktu i prefiks klas, podaj odpowiedni
Utworzenie projektu
45
Plik z chomika:
grzesiek0023
Inne pliki z tego folderu:
szesc-medali-wartosci- full version.pdf
(4055 KB)
bezmarketing. przestań kusić klientów, zacznij z nimi rozmawiać! ebook.pdf
(21274 KB)
mysql. mechanizmy wewnętrzne bazy danych pełna wersja.pdf
(6935 KB)
skuteczny-marketing-w-malej-firmie.-wydanie-ii-zaktualizowane full scan.pdf
(8742 KB)
twoje finanse. organizowanie i planowanie własnych finansów cała książka.pdf
(8438 KB)
Inne foldery tego chomika:
►►eBook!!!
Biznes
Cialo i duch
Ebooki
ebooki-Dieta Zdrowie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin