Instrukcja montazu Toyota Land Cruiser 90.pdf
(
606 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Monta. Toyota Land Cruiser 90.doc
INSTRUKCJA MONTAŻU
SYSTEMU ALARMOWEGO
CHALLENGER NT
przeznaczonego dla
LAND CRUISER 90
Informacje i serwis:
Clifford Auto Alarm Center
03-687 Warszawa
ul. Łodygowa 25
e-mail:
aa
c@clifford.com.pl
Opis podłączeń Toyota Land Cruiser 90
Nr
wtyczki,
Nr pinu
Kolor przewodu
Przeznaczenie
Podłączenie
Umiejscowienie
P- 1.1
czarny
masa załączana
czujnik
P- 1.2
pomarańczowy
wyzwalanie z czujnika
czujnik
P- 1.3
czerwony
zasilanie +12V
czujnik
P- 2.1
różowo-czarny
wyłączenie alarmu
niebiesko-czarny
IF1
P- 2.2
nieb-czerwony
nieużywany
-
-
P- 2.3
niebieski
nieużywany
-
-
P- 2.4
zielono-biały
nieużywany
-
-
P- 2.5
zielony
nieużywany
-
-
P- 2.6
szary
wyzwalanie z drzwi kierowcy
czerwono-zielony
lewy próg
P- 2.7
nieb-czarny
wyzwalanie z maski ( - )
wyłącznik maski
maska
P- 2.8
czarny
zasilanie
masa
biało czarny
punkty fabryczne
P- 2.9
biały
wyjście-wejście kierunkowskazów
zielono-żółty
lewy próg
P-2.10
różowy
włączenie alarmu
niebiesko-czerwony
IF1
P-2.11
żółty
zapłon +12V
czarno-żółty
wiązka stacyjki
P-2.12
zielono-czarny
zamykanie
wyjście
niebiesko-biały
IF1
P-2.13
pomarańczowo-biały
-
-
-
P-2.14
pomarańczowy
otwieranie
wyjście
niebiesko-żółty
IF1
P-2.15
szaro-czarny
wyzwalanie z drzwi ( - )
czerwono-zielony
lewy próg
P-2.16
brązowy
sterowanie syreny ( + )
biały
syrena
P-2.17
czerwony
zasilanie
+12V
biało niebieski
wiązka stacyjki
P-2.18
biały
wyjście kierunkowskazów
zielono-czarny
lewy próg
P-3
wtyczka niebieska
wyłącznik serwisowy
P- 4
wtyczka czerwona
dioda LED
P- 5
podwójny czarny rozcięcie obwodu elektrycznego
silnik diesla
czarno-żółty
wiązka stacyjki
silnik benzynowy
UWAGA!!!
Opis złączy alarmu:
P- 1
: Złącze do podłączenia czujników ; wstrząsowego, zbicia szyby, ultradźwiękowego,
położeniowego, radarowego.
P- 2
: Złącze główne alarmu wyposażone w osiemnaście pinów:
1.
Różowo-czarny
: wyłączenie alarmu ( + ), podłączamy do przewodu
wykonawczego siłowników zamka centralnego, na którym pojawia się napięcie
+12V
w chwili otwierania drzwi.
2.
Niebiesko-czerwony
: nieużywany
3.
Niebieski
: nieużywany.
4.
Zielono-biały
: nieużywany
5.
Zielony
: nieużywany
6.
Szary
: wyzwalanie alarmu, aktywacja funkcji antynapadowej. Wejście o
polaryzacji ujemnej, podłączamy pod drzwi kierowcy.
Montaż Toyota Land Cruiser 90
1
7.
Niebiesko-czarny
: wyzwalanie alarmu z maski, wejście alarmu o polaryzacji
ujemnej.
8.
Czarny ( 0,75 mm )
: zasilanie alarmu (
masa
), przewód podłączamy do nadwozia
samochodu bardzo starannie, najlepiej pod fabryczne punkty. Z tego pinu
wychodzi przewód do zasilania syreny.
9.
Biały
: wyjście na kierunkowskazy, podłączamy do przewodu kierunkowskazów.
10.
Różowy
: włączenie alarmu ( + ). Podłączamy do przewodu wykonawczego
siłowników zamka centralnego, na którym pojawia się napięcie
+12V
w chwili
zamykania drzwi.
11.
Żółty
: informacja o zapłonie (
+12V
), podłączamy do przewodu na którym jest
+12V
w pozycji
ON
na stacyjce i nie zanika w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Wejście aktywujące funkcje antynapadową i zamek centralny ( zamykanie drzwi
po zapłonie ).
12.
Zielono-czarny
:
zamykanie centralnego zamka, wyjście o polaryzacji ujemnej o
dopuszczalnym obciążeniu 200 mA. Podłączamy do sterownika centralnego
zamka. Wyjście działa tylko po włączeniu zapłonu ( funkcja zamykania drzwi po
włączeniu zapłonu ).
13.
Pomarańczowo-biały
: nieużywany
14.
Pomarańczowy
: otwieranie centralnego zamka, wyjście o polaryzacji ujemnej o
dopuszczalnym obciążeniu 200 mA. Podłączamy pod przewód z przełącznika
wewnętrznego. Wyjście to działa tylko po wyłączeniu zapłonu ( otwieranie drzwi
po wyłączeniu zapłonu ) .
15.
Szaro-czarny
: wyzwalanie alarmu z drzwi ( - ), wejście alarmu o polaryzacji
ujemnej
16.
Brązowy:
sterowanie syreny ( + ), podłączamy do przewodu białego w syrenie z
własnym zasilaniem lub czerwonego w zwykłej syrenie.
17.
Czerwony ( 0,75 mm )
: zasilanie alarmu
+12V
. Podłączamy bezpośrednio do
przewodu zasilającego np. skrzynkę bezpieczników. Z tego pinu wychodzi
przewód do zasilania syreny.
18.
Biały
: wyjście na kierunkowskazy, podłączamy do przewodu kierunkowskazów.
P- 3
:
Złącze niebieskie-przycisk serwisowy. Przycisk służy do wyłączania funkcji
antynapadowej i awaryjnego wyłączania alarmu, montujemy w ukrytym miejscu. Miejsce
montażu ustalamy z klientem.
P- 4 :
Złącze czerwone-dioda LED. Dioda LED służy do określenia stanu pracy alarmu,
montujemy ją w widocznym miejscu na desce rozdzielczej po uprzednim uzgodnieniu z
klientem.
P- 5 :
Złącze białe-rozcięcie obwodu elektrycznego o obciążalności max 20 A. Tym
rozcięciem unieruchamiamy silnik w chwili uzbrojenia alarmu i włączenia funkcji
antynapadowej. W celu zatrzymania pracującego silnika powinniśmy rozciąć obwód p-py
paliwa ewentualnie zapłonu.
Funkcje diody LED
•
miga ⇒ system uzbrojony
•
nie miga ⇒ system rozbrojony
Blokada silnika
Uzbrojenie alarmu nie pozwala na uruchomienie silnika. Wbudowany immobilizer powoduje
zablokowanie jednego z obwodów elektrycznych (wybór instalatora) np. zapłonu lub p-py
paliwa.
Montaż Toyota Land Cruiser 90
2
Automatyczne blokowanie i odblokowanie zamka centralnego – funkcja
programowana
Dla bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, drzwi w samochodzie automatycznie zamkną się
po 3 sekundach od włączenia zapłonu. Kiedy wyłączymy zapłon drzwi natychmiast odblokują
się.
Informacja o próbie włamania oraz pamięć ostatniego zdarzenia
Jeżeli podczas nieobecności właściciela pojazdu nastąpiła próba włamania, przy rozbrojeniu
systemu będzie słychać, oprócz normalnych dodatkową liczbę sygnałów dźwiękowych.
Przyczyna alarmu będzie odpowiednio sygnalizowana :
4 sygnał syreny ⇒ Wzbudzenie czujników
3 sygnały syreny ⇒ Włączenie stacyjki
2 sygnał syreny ⇒ Otwarcie drzwi, maski lub bagażnika
Inteligentna samodiagnoza systemu
Gdy podczas uzbrajania alarmu niedomknięte są drzwi, maska, bagażnik lub gdy uszkodzony
jest któryś czujnik będzie słychać
dodatkowe 2 sygnały dźwiękowe
. W tej sytuacji system
automatycznie pominie uszkodzony obwód, zapobiegając fałszywym alarmom.
UWAGA: Jeżeli w stanie uzbrojenia czujnik dodatkowy wywoła pięciokrotnie alarm to
system go zablokuje.
Samouzbrojenie (rearming)
Jeśli w ciągu 30 sekund od wyłączenia alarmu nie nastąpi otwarcie drzwi, alarm uzbroi się
automatycznie zamykając drzwi. Funkcja zabezpiecza nas przed przypadkowym rozbrojeniem
systemu (np. naciśnięcie nadajnika (pilota) w kieszeni).
Awaryjne wyłączenie alarmu
Awaryjne wyłączenie alarmu pozwala wyłączyć sygnały alarmowe oraz pominąć wszystkie
funkcje ochronne w sytuacji awaryjnej gdy system nie reaguje na nadajnik(pilota) (np.
wyczerpana bateria).
1.
Wejść do samochodu, otwierając drzwi kluczem
2.
Przełączyć stacyjkę w pozycję zapłon.
(Uwaga ! Po włączeniu zapłonu wyłączenie
alarmu jest możliwe tylko i wyłącznie ukrytym wyłącznikiem. Nie wyłączymy alarmu
pilotem)
3.
Nacisnąć i przytrzymać ukryty wyłącznik do czasu wyłączenia sygnałów alarmowych
(około 10 sekund) – alarm zostanie rozbrojony i będzie można uruchomić silnik.
Funkcja antynapadowa
Zawsze po wejściu do samochodu i uruchomieniu silnika należy rozbroić funkcję anty-
napadową poprzez
jednokrotne
naciśnięcie ukrytego wyłącznika (system potwierdzi to
sygnałem dźwiękowym miniaturowego głośniczka). W ten sposób informujemy system, że
pojazd jest prowadzony przez upoważnioną osobę. Ponadto gdy w dowolnej chwili zostaną
otwarte drzwi kierowcy (co ma miejsce podczas napadu) lub zostanie wyłączony i włączony
zapłon, należy ponownie rozbroić funkcję antynapadową.
Co będzie jeśli zapomnisz nacisnąć ukryty wyłącznik ?
Montaż Toyota Land Cruiser 90
3
Jeżeli funkcja antynapadowa nie zostanie rozbrojona w ciągu 90 sekund od momentu
uruchomienia silnika (lub/i otwarcia drzwi), system będzie dawać kierowcy sygnał
dźwiękowy miniaturowym głośniczkiem i miganiem diody LED. Jeżeli w ciągu kolejnych 30
sekund nie zostanie naciśnięty ukryty wyłącznik, system unieruchomi silnik oraz włączy
światła awaryjne (ostrzeżenie innych użytkowników drogi) a następnie włączy syrenę na 30
sekund. Ponieważ ponowny rozruch (*) silnika nie jest możliwy, włączona jest syrena,
błyskają światła i porywaczowi nie pozostaje nic innego jak szybko opuścić pojazd.
Włączenie stacyjki w pozycję zapłon i naciśnięcie ukrytego wyłącznika przez właściciela
wyłączy sygnały alarmowe i pozwoli uruchomić silnik.
•
* gdy funkcja antynapadowa wyłączy silnik i zatrzyma pojazd w niebezpiecznym miejscu
(przejazd kolejowy, skrzyżowanie, łuk drogi) system pozwala na jednokrotne, czasowe
uruchomienie silnika dając możliwość zjechania na pobocze. W takiej sytuacji należy na
chwilę wyłączyć zapłon i ponownie uruchomić silnik. Możliwe jest tylko jednokrotne
podjęcie takiej próby, a silnik będzie pracował tylko 10 sekund.
ODIS – Optimal Driver Identification System
Działanie systemu polega na automatycznej, bezobsługowej identyfikacji właściciela pojazdu.
Proces identyfikacji osoby prowadzącej samochód jest realizowany sygnałem z identyfikatora
(Personal Transmiter), noszonego zawsze przy sobie. W momencie napadu i kradzieży auta
po uruchomieniu funkcji antynapadowej (otwarcie drzwi i/lub wyłączenie/włączenie
zapłonu), gdy system nie otrzyma sygnału z identyfikatora, nastąpi procedura zatrzymania
pojazdu po upływie odpowiedniego czasu.
Identyfikator jest wyposażony w jeden wewnętrzny przycisk, który służy do jego
zaprogramowania do systemu.
Procedura programowania identyfikatora ODIS
do systemu :
1.
Odłączyć alarm od zasilania.
2.
Przełączyć przełącznik DIP nr 1 do góry.
3.
Podłączyć zasilanie alarmu, miniaturowy głośniczek w centralce piśnie 1 raz.
4.
Przełączyć przełącznik DIP nr 1 do dołu.
5.
Wprogramować ODIS’a poprzez jednokrotne naciśnięcie wewnętrznego przycisku w
ODIS’ie
6.
Wprogramowanie ODIS’a system potwierdza 3 krotnym sygnałem miniaturowego
głośniczka
7.
Obligatoryjnie należy wypełnić wszystkie 4 komórki pamięci centralki poprzez 4
krotne wprogramowanie pilota ODIS
8.
Po zapełnieniu ostatniej komórki pamięci system automatycznie kończy procedurę
programowania
UWAGA : do systemu można zaprogramować maksymalnie 4 ODIS”y (po jednym do każdej
komórki pamięci).
Procedura kasowania identyfikatorów ODIS
z pamięci systemu:
1.
Odłączyć alarm od zasilania.
2.
Przełączyć przełącznik DIP nr 1 do góry.
3.
Podłączyć zasilanie 1 sygnał miniaturowego głośniczka potwierdzi wejście systemu w
tryb programowania ODIS’ów. Należy poczekać 10 sek. miniaturowy głośniczek
piśnie 5 razy.
4.
Piloty ODIS są wykasowane.
5.
Przełączyć przełącznik DIP na dół.
Montaż Toyota Land Cruiser 90
4
Plik z chomika:
jacko4.7
Inne pliki z tego folderu:
TOYOTA YARIS 01 B.pdf
(11 KB)
Instrukcja montazu Toyota Yaris Verso.pdf
(515 KB)
Instrukcja montazu Toyota Yaris.pdf
(516 KB)
Instrukcja montazu Toyota RAV 4.pdf
(514 KB)
Instrukcja montazu Toyota Land Cruiser 100.pdf
(555 KB)
Inne foldery tego chomika:
Nissan Qashqai
panasonic SA-PM08
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin