.................................................................
SPRAWDZIAN WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI POLONISTYCZNYCH, MATEMATYCZNYCH I ŚRODOWISKOWO – PRZYRODNICZYCH DLA UCZNIÓW KLASY II -
( Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji „Wesoła Szkoła”)
Zadanie 1
Pisanie ze słuchu
.................................................................................................................................
..................................................................................................................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
__
10p.
Zadanie 2
Odpowiedz całymi zdaniami na następujące pytania:
- Jaka pogoda jest na dworze?
..............................................................................................................................................................................................................................................
- Co opadło z drzew i krzewów?
- Gdzie idą Basia i Grześ?
- Co dzieci dadzą wróbelkom, a co sikorkom?
-2-
- Dlaczego dzieci nie boją się zimna?
Podkreśl w tekście dyktanda: na czerwono – 5 rzeczowników, a na niebiesko - 5 czasowników.
Podziel podane wyrazy na sylaby według wzoru i podkreśl samogłoski:
ptaszki - ptasz – ki
wróbelek - --------------------------------
idą - -------------------------------
park - --------------------------------
parasole - --------------------------------
5p.
Zadanie 5
Do każdego wyrazu dopisz wyraz o znaczeniu przeciwnym:
wesoły - ---------------------------------------
dużo - ---------------------------------------
cienki - ---------------------------------------
czysty - --------------------------------------- 4p.
- 3 –
Dopisz liczbę mnogą do rzeczowników:
wróbelek - ------------------------------------
kurtka – -------------------------------------
liść – ---------------------------------------
parasol – ---------------------------------------
chłód - ----------------------------------------
Zadanie 7
Zmierz linijką długości listewek i oblicz łączną ich długość:
......cm + ......cm + ......cm = ......cm
Zadanie 8
Oblicz działania dowolnym sposobem:
6 + 8 = 12 – 2 =
9 + 4 = 14 – 7 =
7 + 5 = 16 – 9 =
9 + 7 = 20 – 1 =
8 + 5 = 17 – 8 = __
- 4 -
Zadanie 9
7 .... 9 13 + 2 .... 10 + 5
17 .... 11 16 - 2 .... 16 - 5
15 .... 14 12 – 1 ....17 - 10
6p.
Zadanie 10
więcej. Do ilu karmników nasypał nasion Grześ?
` Rozwiązanie:
........................................................................
Odpowiedź:
Grześ nasypał nasion do ........karmników.
4p.
Zadanie 11
Uzupełnij zdania brakującymi wyrazami:
Miejscowość, w której mieszkam nazywa się.............................................
Imię mojej koleżanki to ................................................
Imię mojego kolegi to ....................................................
Najdłuższa rzeka Polski to ..............................................
Godłem Polski jest ..........................................................
Stolicą Polski jest ..........................................................
Najwyższe polskie góry to ............................................
Nasze morze to ..............................................................
Stolicą Polski przed Warszawą był ................................ 9p.
- 5 -
Zadanie 12
.......................................................................................................................
Zadanie 13
Połącz strzałkami właściwe cechy ptaków i ssaków.
dziób 2 kończyny 4 kończyny sierść
puch
pióra
PTAKI SSAKI
skrzydła jajorodne ostre zęby
żyworodne
kopyta
___
Zadanie dodatkowe
Rozwiąż zadanie za pomocą grafu lub równania.
Rozwiązanie
.....................................................................
......................................................................
- 6 -
Do karmnika przyleciało ............. gili.
Liczba uzyskanych punktów: ...... punktów / 95 punktów.
KRYRERIA OCEN:
95 pkt. – 90 pkt. – „doskonale”
89 pkt. – 83 pkt. – „ bardzo dobrze”
82 pkt. – 74 pkt. – „ zadowalająco”
73 pkt. – 60 pkt. – „słabo”
60 pkt. - 0 pkt. – „niewystarczająco”
...
Michalinka23