Blitzkrig-Upadek Rzeszy.pdf
(
12329 KB
)
Pobierz
untitled
INFORMACJE DOTYCZÑCE BEZPIECZE¡STWA
SPIS TREÂCI
Niektórzy ludzie sà sk∏onni do ulegania atakom padaczki lub
utraty przytomnoÊci po d∏u˝szym wpatrywaniu si´ w migoczàce
Êwiat∏a lub wzory Êwietlne. U takich osób podczas oglàdania
telewizji lub grania w gry wideo mogà wystàpiç objawy
padaczki. Przypadki takie mogà mieç miejsce, nawet jeÊli dana
osoba nie chorowa∏a na padaczk´ ani nie zdradza∏a podobnych
objawów.
JeÊli Ty sam lub ktoÊ z Twojej rodziny wykazywa∏ kie-dykolwiek
objawy epilepsji w warunkach migoczàcego oÊwietlenia, przed
rozpocz´ciem gry poradê si´ lekarza.
Zalecamy rodzicom obserwacj´ zachowania dzieci podczas
gry. JeÊli w trakcie gry stwierdzisz u swojego dziecka lub
u siebie wyst´powanie któregoÊ z nast´pujàcych objawów:
zawroty g∏owy, zaburzenia wzroku, drgania mi´Êni lub ga∏ki
ocznej, omdlenie, dezorientacja, mimowolne ruchy czy
drgawki, NATYCHMIAST przerwij zabaw´ i udaj si´ do lekarza.
ÂRODKI OSTRO˚NOÂCI, KTÓRE NALE˚Y ZACHOWYWAå
PODCZAS GRY
• Nie przebywaj zbyt blisko ekranu. Usiàdê w wi´kszej
odleg∏oÊci od telewizora (monitora), najlepiej na pe∏nà
d∏ugoÊç kabla urzàdzenia sterujàcego.
• Graj z u˝yciem telewizora o ma∏ej przekàtnej ekranu.
• Unikaj gry, kiedy jesteÊ zm´czony lub niewyspany.
• Zapewnij odpowiednie oÊwietlenie pomieszczenia,
w którym grasz.
• W trakcie gry rób 10-15-minutowe przerwy na ka˝dà
godzin´ gry.
Pomoc techniczna w Polsce . .2
INFORMACJE DOTYCZÑCE
BEZPIECZE¡STWA . . . . . . . . . . . .2
Zmiany w grze . . . . . . . . . . . . .4
Instalacja gry . . . . . . . . . . . .5
Wst´p . . . . . . . . . . . . . . . . . . .6
Informacje ogólne . . . . . . . . . .6
Menu g∏ówne . . . . . . . . . . . . . .8
Jeden gracz . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
Wielu graczy . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
Opcje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
Autorzy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .8
Encyklopedia . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
Menu kampanii . . . . . . . . . . . .10
Poziom trudnoÊci . . . . . . . . . . . . . .10
Opcje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
Ustawienia grafiki . . . . . . . . . . . . .11
Rozgrywka . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
Opcje dêwi´ku . . . . . . . . . . . . . . . .12
Encyklopedia . . . . . . . . . . . . .13
Ekrany kampanii . . . . . . . . . . .14
Ekran rozdzia∏u . . . . . . . . . . . . . . .14
Mapa rozdzia∏u . . . . . . . . . . . . . . .14
Pole informacji . . . . . . . . . . . . . . .15
Przyciski sterujàce . . . . . . . . . . . . .15
Ekran wsparcia . . . . . . . . . . . . . . .16
Ekran modernizacji . . . . . . . . . . . .16
Ekran dowódców . . . . . . . . . . . . . .17
Ekran statystyk gracza . . . . . . . . . .19
Ekrany misji . . . . . . . . . . . . . . . . .19
Menu zakoƒczenia misji . . . . .20
Ekrany wczytywania i
zapisywania gry . . . . . . . . . .20
Szybki zapis i zapis automatyczny .21
Ekran statystyk misji . . . . . . . . . . .22
Kursory . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
Ekran walki . . . . . . . . . . . . . .25
Teren i pole widzenia . . . . . . . . . . .26
Kontrolery widoku . . . . . . . . . . . . .26
Jednostki bojowe . . . . . . . . . . . . .27
Pasek uszkodzeƒ . . . . . . . . . . . . . .27
Struktury . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28
Okna informacyjne . . . . . . . .30
Informacje o jednostkach . . . . . . . .31
Informacje o grupach . . . . . . . . . .32
Pancerz i w∏aÊciwoÊci uzbrojenia . .32
Panel poleceƒ . . . . . . . . . . . . . . . .36
Funkcje przycisków myszy . . . . . . .37
Panel oddzia∏ów wsparcia . . . . . . .38
Ikony i komunikaty . . . . . . . . .43
Ekran zadaƒ . . . . . . . . . . . . .44
Rodzaje wsparcia . . . . . . . . .44
Piechota . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .44
Artyleria . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45
Czo∏gi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47
Lotnictwo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48
MyÊliwce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48
Samoloty atakujàce cele naziemne 49
Bombowce . . . . . . . . . . . . . . . . . .49
Jednostki pomocnicze . . . . . . . . . .49
Rozgrywka wieloosobowa . .50
Informacje ogólne . . . . . . . . . . . . .50
Gra poprzez sieç lokalnà . . . . . . . .52
Utworzenie nowej gry . . . . . . . . . .52
Pokój gry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .53
Rozgrywka . . . . . . . . . . . . . . . . . . .54
Ekran wyników . . . . . . . . . . . . . . . .56
Gra na serwerze Nival.net . . . . . . .56
Lobby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .57
AUTORZY . . . . . . . . . . . . . . . . .60
Uprawnienia licencyjne . . . . .63
Pomoc techniczna w Polsce
W Polsce pomocy technicznej udziela
Dzia∏ Pomocy Technicznej wydawcy gry – Cenega Poland Sp. z o.o.
W przypadku problemów skontaktuj si´ z nami pod numerem telefonu:
(22) 868 52 61
albo faksu:
(22) 868 52 60
WyÊlij e-mail na adres:
serwis@cenega.pl
Mo˝esz te˝ napisaç na adres:
Cenega Poland Sp. z o.o.
ul. Dzia∏kowa 37, 02-234 Warszawa-W∏ochy
lub odwiedziç naszà stron´
www.cenega.pl
2
3
Zmiany w grze
Instalacja gry
Dla osób znajàcych oryginalnà gr´ Blitzkrieg II podajemy tu list´ najwa˝niejszych zmian
wprowadzonych w dodatku.
Instalacja gry
UmieÊç p∏yt´ DVD w nap´dzie DVD. Po chwili na ekranie powinno wyÊwietliç si´ menu.
Aby zainstalowaç gr´, post´puj zgodnie z instrukcjami, które b´dà pojawiaç si´ na ekranie.
UWAGA:
Je˝eli na twoim komputerze opcja automatycznego odtwarzania jest wy∏àczona,
uruchom program Autorun.exe, który znajduje si´ na p∏ycie DVD.
Dwa walczàce kraje
Teatr dzia∏aƒ ogranicza si´ do Europy Wschodniej. W walkach biorà udzia∏ tylko wojska
niemieckie i radzieckie. Tylko oddzia∏y tych dwóch krajów sà dost´pne w misjach dla
jednego gracza.
Usuni´cie gry
Aby usnàç gr´, umieÊç p∏yt´ DVD w nap´dzie DVD i poczekaj na wyÊwietlenie menu
lub uruchom program r´cznie, klikajàc na ikon´ Autorun.exe, która znajduje si´ na p∏ycie.
Kliknij na przycisku Odinstaluj/Napraw, a nast´pnie wybierz Odinstaluj. Mo˝esz te˝ wybraç
opcj´ Odinstaluj z grupy programów Blitzkrieg II w menu Start.
Uruchomienie gry
Opcja 1:
UmieÊç p∏yt´ DVD w nap´dzie DVD, poczekaj na wyÊwietlenie menu,
a nast´pnie kliknij Rozpocznij gr´.
UWAGA:
Je˝eli na twoim komputerze opcja automatycznego odtwarzania jest wy∏àczona,
uruchom program Autorun.exe, który znajduje si´ na p∏ycie z grà.
Opcja 2:
UmieÊç p∏yt´ w nap´dzie i wybierz polecenie Rozpocznij gr´, które znajduje si´
w grupie programów Blitzkrieg II w menu Start.
Nowe oddzia∏y i nagrody
W grze wyst´puje wiele rodzajów broni pancernej, u˝ywanej na polach bitew w ostatnim
okresie wojny. Przeci´tny poziom oddzia∏ów w pierwszych misjach gry odpowiada po∏owie
roku 1944 i jest wy˝szy od poziomu z poczàtku II wojny Êwiatowej, który by∏ poziomem
poczàtkowym w podstawowej wersji Blitzkrieg II. JeÊli z powodzeniem wykonasz
postawione przed Tobà zadania, otrzymasz nagrody typowe dla przedstawianego okresu
wojny.
Rozgrywka
Statystyki jednostek w grze zosta∏y zmienione tak, by lepiej odzwierciedlaç rzeczywistoÊç
historycznà. Zasi´g widzenia broni pancernej i piechoty zosta∏ powi´kszony. Dlatego
umiej´tnoÊç u˝ywania lornetki przez oficerów i snajperów sta∏a si´ zb´dna. Powi´kszono
zasi´g artylerii, zmniejszy∏a si´ jej celnoÊç i szybkostrzelnoÊç. Powi´kszono rozrzut
karabinów maszynowych. Opancerzenia i uszkodzenia zadawane przez wojska pancerne
sà teraz bli˝sze rzeczywistoÊci.
Wymagania systemowe
Minimalne:
Procesor: Pentium III/Athlon, 1,5 GHz
Pami´ç RAM: 512 MB
Karta graficzna: klasy GeForce 3 / Radeon
8500 z 64 MB RAM
Zalecane:
Procesor: Pentium IV / Athlon, 2 GHz
Pami´ç RAM: 512 MB
Karta graficzna: GeForce FX/Radeon 9700
z 128 MB RAM
Poziom trudnoÊci gry
Blitzkrieg II: Upadek Rzeszy, jako kolejna gra w serii, jest skierowana przede wszystkim
do graczy, którzy grali w oryginalnà gr´ i ukoƒczyli co najmniej jednà kampani´. Majàc
to na uwadze, poziom trudnoÊci misji zwi´kszono o jeden stopieƒ. JeÊli wczeÊniej nie
gra∏eÊ w Blitzkrieg II, radzimy rozegranie misji szkoleniowych i rozpocz´cie gry na ∏atwym
poziomie trudnoÊci.
Karta
dêwi´kowa:
zgodna z DirectX
Karta
dêwi´kowa:
zgodna z DirectX
Nap´d DVD:
x4
Nap´d DVD:
x8
System:
Windows® 2000/XP
System:
Windows® 2000/XP
HDD:
2 GB
HDD:
3 GB
DirectX:
DirectX wersja 9.0c
DirectX:
DirectX wersja 9.0c
Poziom trudnoÊci gry wieloosobowej nie uleg∏ zmianie.
Internet:
Szerokopasmowe po∏àczenie
z Internetem (opcjonalnie)
Internet:
Szerokopasmowe po∏àczenie
z Internetem (opcjonalnie)
Uwaga!
Twórcy nie gwarantujà poprawnego dzia∏ania na procesorach dwurdzeniowych,
pod Windows XPx64 i pod póêniejszymi wersjami systemu operacyjnego Windows.
4
5
Wst´p
kilkoma jednostkami – b´dzie to niezb´dne minimum potrzebne do wykonania pierwszego
zadania misji. Nast´pnie b´dziesz móg∏ decydowaç o tym, jak du˝o posi∏ków chcesz
wezwaç, o rodzaju przywo∏ywanych jednostek oraz o tym, gdzie i kiedy powinny zostaç
dostarczone. W czasie pierwszych misji liczba przywo∏aƒ posi∏ków jest ograniczona, jednak
w trakcie koƒcowej misji b´dziesz móg∏ wezwaç wszystkie oddzia∏y wsparcia, które nie
zosta∏y wykorzystane w poprzednich misjach aktualnego rozdzia∏u (Twoje rezerwy).
Kampani´ rozpoczynasz w stopniu porucznika. Dzi´ki zdobywanemu doÊwiadczeniu
otrzymujesz awanse, a ka˝dy nowy stopieƒ pozwala Ci na przydzielenie dowódców do
dwóch typów jednostek wsparcia. JeÊli b´dziesz walczyç skutecznie, w trakcie koƒcowej
misji ostatniego rozdzia∏u mo˝esz mieç dowódców w ka˝dym z oddzia∏ów wsparcia.
Dowódca to postaç, która kieruje jednostkami okreÊlonego typu wsparcia. Nie walczy
na polu bitwy, ale kontroluje dzia∏ania jednostek z kwatery g∏ównej znajdujàcej si´ poza
obszarem mapy. W czasie pomi´dzy kolejnymi misjami, dzi´ki obecnoÊci dowódcy mogà
zostaç uzupe∏nione wszystkie straty w oddzia∏ach. G∏ównym zadaniem dowódcy jest
pilnowanie, aby podleg∏e mu jednostki zdobywa∏y doÊwiadczenie. Dowódcy awansujà
dzi´ki dobrym wynikom swoim oddzia∏ów, a oddzia∏y, zdobywajàc wy˝szy poziom, uzyskujà
dost´p do nowych umiej´tnoÊci taktycznych (sà to np. umiej´tnoÊç rzucania kilkoma
granatami jednoczeÊnie dla piechoty, ogieƒ os∏aniajàcy dla artylerii, prowadzenie ostrza∏u
w czasie jazdy przez czo∏gi, mo˝liwoÊç wykonywania lotów w z∏ych warunkach pogodowych
przez lotnictwo). W grze dost´pne sà cztery poziomy zaawansowania jednostek: rekrut,
regularny ˝o∏nierz, weteran i elita. Specjalne umiej´tnoÊci taktyczne zale˝à od typu
oddzia∏u, do którego nale˝y jednostka i od tego, w czym si´ specjalizuje.
Uwagi
System walki w grze zosta∏ uproszczony w porównaniu z prawdziwà walkà, by oszcz´dziç
graczowi zb´dnych rutynowych czynnoÊci. Nie ma cywili; w operacjach biorà udzia∏
jedynie regularne oddzia∏y oraz si∏y specjalne (w niektórych operacjach mogà braç udzia∏
partyzanci). Nie mo˝esz si´ poddaç, nie mo˝esz te˝ braç jeƒców. W czasie misji mo˝esz
zdobywaç i wykorzystywaç jedynie artyleri´ i umocnienia wroga. Amunicja i cz´Êci
zamienne do naprawy pojazdów sà dostarczane z magazynów, ich zasoby sà nieograniczo-
ne. W odró˝nieniu od pierwszej cz´Êci gry, w Blitzkrieg II nie mo˝esz uzupe∏niaç strat
w czasie walki (ale masz mo˝liwoÊç wzywania posi∏ków). W grze nie wyst´pujà pojazdy
medyczne, dlatego nie mo˝na leczyç ˝o∏nierzy piechoty. Nie mo˝esz budowaç mostów,
a funkcje barier ochronnych i pól minowych, w porównaniu z pierwszà cz´Êcià gry,
zosta∏y uproszczone.
Informacje ogólne
Blitzkrieg II: Upadek Rzeszy to tematyczny dodatek do strategicznej gry Blitzkrieg II,
osadzonej w realiach II wojny Êwiatowej. Gra przedstawia wydarzenia z koƒca Wielkiej
Wojny Ojczyênianej, wyzwolenie zachodnich kraƒców Zwiàzku Radzieckiego spod
niemieckiej okupacji oraz bitwy w Europie Wschodniej, gdy armia radziecka niestrudzenie
naciera∏a w kierunku Niemiec, a wojska Wehrmachtu stara∏y si´ zatrzymaç jà za wszelkà
cen´. Gra sk∏ada si´ z dwóch kampanii (rozgrywanych dla ka˝dego uczestnika wojny –
Niemiec i Zwiàzku Radzieckiego), przedstawia wydarzenia od lata roku 1944 do wiosny
1945. Ka˝da kampania jest podzielona na dwa chronologiczne rozdzia∏y. Ka˝dy z rozdzia∏ów
dotyczy jednej z operacji frontowych.
Ka˝dy rozdzia∏ zawiera pewnà liczb´ misji: kilka wst´pnych i jednà koƒcowà. Ostatnia
misja przedstawia rozgrywajàcà si´ na odpowiedniej arenie dzia∏aƒ du˝à historycznà bitw´
z okresu drugiej wojny Êwiatowej; wygranie tej misji jest wymagane do ukoƒczenia
rozdzia∏u. W innych misjach mo˝esz wykazaç si´ umiej´tnoÊciami taktycznymi i zdobyç
doÊwiadczenie. Misje poprzedzajàce mogà byç rozgrywane w dowolnej kolejnoÊci;
jednak wykonywanie ich po kolei pozwala na zachowanie ciàg∏oÊci wydarzeƒ historycznych
i u∏atwia przygotowanie do koƒcowej misji.
Operacje wojskowe rozgrywane sà g∏ównie przy u˝yciu jednostek naziemnych i wsparciu
ze strony lotnictwa.
W czasie ka˝dej operacji dowodzisz jednà z formacji wojskowych. Twoim zadaniem jest
ukoƒczenie wszystkich misji, a nast´pnie rozdzia∏ów kampanii. Formacja mo˝e si´ sk∏adaç
z ró˝nych oddzia∏ów: artylerii, jednostek pancernych, ró˝nych typów piechoty (w tym
snajperów) oraz lotnictwa (w czasie operacji morskich b´dziesz te˝ dowodziç okr´tami
wojennymi). Na poczàtku ka˝dej misji, w zale˝noÊci od rodzaju operacji, dostaniesz
okreÊlone zadania. Ofensywne operacje najcz´Êciej polegajà na zaatakowaniu pozycji
przeciwnika, zdobywaniu miast lub strategicznych lokacji, pokonaniu oddzia∏ów wroga
i zdobywaniu baz. Zadania operacji defensywnych polegajà g∏ównie na utrzymywaniu
umocnionych pozycji. Mo˝esz kontrolowaç wszystkie jednostki, którymi dowodzisz,
a w niektórych misjach b´dziesz dzia∏aç wspólnie z oddzia∏ami sojuszniczymi. Misj´
uznaje si´ za wygranà, jeÊli zostanà wykonane wszystkie jej cele. Przegrywasz misj´,
kiedy wszystkie Twoje jednostki zostanà pokonane lub kiedy nie uda Ci si´ wykonaç
wszystkich wymaganych zadaƒ misji.
Oddzia∏y wsparcia i dowódcy
W ka˝dym rozdziale b´dziesz móg∏ wzywaç posi∏ki – oddzia∏y ró˝nego typu. W trakcie
rozgrywania rozdzia∏u b´dzie dost´pna okreÊlona liczba przywo∏aƒ oddzia∏ów wsparcia
(dok∏adna liczba zale˝y od stopnia trudnoÊci rozdzia∏u). W czasie pierwszych misji
b´dziesz mieç dost´p tylko do kilku typów jednostek wsparcia; w dalszych misjach iloÊç
dost´pnych typów b´dzie si´ zwi´kszaç. Na poczàtku misji b´dziesz dysponowaç tylko
6
7
Menu g∏ówne
Encyklopedia
Otwiera encyklopedi´ broni.
Po uruchomieniu gry pojawi si´ ekran Menu G∏ównego, z kilkoma opcjami po prawej
stronie:
WyjÊcie
Zakoƒczenie gry i powrót do systemu Windows.
Jeden gracz
Klikni´cie tego polecenia wywo∏uje menu
nast´pnego poziomu:
Graj
To polecenie przeniesie Ci´ do poczàtku
gry. Zostaniesz przeniesiony do ekranu
kampanii, ˝eby wybraç jednà ze stron
(Niemcy lub ZSRR), po której b´dziesz
graç.
Jeden gracz
Rozpoczyna nowà gr´: jednà z kampanii lub pojedynczà misj´.
Tutorial
To polecenie daje dost´p do kilku misji
treningowych, których celem jest
wykonywanie prostych zadaƒ. Dzi´ki
wskazówkom poznasz interfejs gry,
nauczysz si´ zarzàdzaç pojedynczymi
jednostkami oraz ich grupami, opanujesz
taktyk´ w czasie walki. W trakcie
rozgrywania tutoriala b´dziesz mieç mo˝liwoÊç wykonywania specjalnych zadaƒ
treningowych, w czasie których b´dà wyÊwietlane wszystkie potrzebne objaÊnienia
i wskazówki. Mo˝esz zapisywaç te gry i wczytywaç je ponownie póêniej. Po ukoƒczeniu
tutoriala poczujesz si´ o wiele pewniej w trakcie w∏aÊciwych misji. Przed rozpocz´ciem
kampanii warto ukoƒczyç tutorial!
Wielu graczy
Rozgrywka wieloosobowa na serwerze Nival.net lub w sieci lokalnej LAN.
Mo˝esz do∏àczaç do istniejàcych gier lub stworzyç w∏asnà. Wi´cej informacji znajdziesz
w cz´Êci Gra Wieloosobowa.
Wczytaj gr´
W czasie rozgrywki mo˝esz zapisywaç gr´; równie˝ na poczàtku ka˝dego rozdzia∏u i ka˝dej
misji oraz po ukoƒczeniu misji gra zapisywana jest automatycznie. To polecenie przenosi
Ci´ do ekranu z listà wszystkich zapisanych gier; mo˝esz wybraç dowolnà z nich,
aby jà wczytaç i kontynuowaç rozgrywk´.
Opcje
Umo˝liwia dost´p do ró˝nych opcji gry.
Autorzy
WyÊwietla list´ twórców gry.
8
9
Plik z chomika:
Zibiem
Inne pliki z tego folderu:
Cyberpunk Guidebook PL.pdf
(28309 KB)
Space Colony Manual - Polish.pdf
(1255 KB)
The Raven - Poradnik.doc
(131 KB)
Model Railroad.pdf
(2632 KB)
Soldiers- Ludzie honoru. Poradnik.pdf
(3219 KB)
Inne foldery tego chomika:
LEGO
Logiczne - zręcznościowe
Na Androida
Rajdowe
Różne, różniste
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin