1. CHWALENIE, APROBOWANIE,
2. WYDAWANIE OCEN POZYTYWNYCH,
3. DOSTARCZANIE LOGICZNYCH ARGUMENTÓW,
4. USPOKAJANIE, OKAZYWANIE WSPÓŁCZUCIA, POCIESZANIE, PODNOSZENIE NA DUCHU,
5. DORADZANIE, SUGEROWANIE,
PROPONOWANIE ROZWIĄZAŃ.
Thomas Gordon : Wychowanie bez porażek w szkole, Warszawa 2000, s.93 – 100.
Opracowanie graficzne : Krystyna Sowa, Gliwice 2002.
3. MORALIZOWANE, GŁOSZENIE KAZAŃ,
4. POUCZANIE, ROBIENIE WYKŁADU,
5. OSĄDZANIE, KRYTYKOWANIE,
DEZAPROBATA, POTĘPIENIE,
6. OBRZUCANIE WYZWISKAMI, WYŚMIEWANIE, OŚMIESZANIE,
7. WYPYTYWANIE, INDAGOWANIE,
KRZYŻOWY OGIEŃ PYTAŃ,
8. ODWRACANIE UWAGI, SARKAZM, DOWCIPKOWANIE, ZABAWIANIE
2
veronaa