…......................................
(pieczątka szkoły)
INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA
DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Imię i nazwisko dziecka –
Rok szkolny – 2010/2011
Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej
I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:
1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :
a) mocne strony dziecka – Stosuje się do norm społecznych, współpracuje chętnie i raczej bez konfliktów z rówieśnikami. Pomaga rówieśnikom, dzieli się z nimi zabawkami, potrafi inicjować zabawy. Chętnie bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach, jest lubiane przez inne dzieci. Dziecko jest raczej pogodne i interesuje się czynnościami szkolnymi.
b) zauważone trudności – brak
c) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak
d) wskazówki dla rodziców – brak
2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:
a) mocne strony dziecka – Dziecko bardzo ambitne, ma szybkie tempo pracy. Jest aktywny na zajęciach. Prawidłowo przelicza liczmany, dodaje i odejmuje w granicach 10 i więcej w pamięci. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy na sylaby i głoski. Potrafi z podanych sylab złożyć wyraz. Prawidłowo rozpoznaje litery drukowane i potrafi je odwzorować. Czyta zdania. Zna teksty piosenek na pamięć.
b) zauważone trudności – Chęć wykonania karty pracy jako pierwszy z klasy powoduje, że zadania są czasami niestarannie wykonane lub niezgodne z poleceniem nauczyciela.
3. Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:
a) mocne strony dziecka – Porusza się zwinnie. Ruchy są płynne, skoordynowane. Dobrze utrzymuje równowagę. Lubi zabawy ruchowe i gry zespołowe. Prawidłowo posługuje się ołówkiem, przyjmuje prawidłową postawę przy rysowaniu, pisaniu. Rysowane szlaczki utrzymuje w liniaturze, prawidłowo odwzorowuje figury geometryczne. Dobrze wycina nożyczkami.
b) zauważone trudności – Rysunki są ubogie w szczegóły. Podczas kolorowania obrazków wychodzi za linie.
c) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Zachęcano dziecko do kolorowania małych powierzchni ze zwróceniem uwagi na nieprzekraczanie konturów obrazka.
d) wskazówki dla rodziców – Zachęcać do rysowania lub kolorowania różnych obrazków.
4. Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:
a) mocne strony dziecka – Dziecko samodzielne przy czynnościach higienicznych; samo je, rozbiera się i ubiera również w odzież wierzchnią. Zazwyczaj utrzymuje porządek wokół siebie, sprząta kredki, zabawki itp. Jest samodzielne w wykonywaniu poleceń nauczyciela.
II. Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania
a) opis – Chłopiec bardzo sprawny fizycznie. Interesuje się sportem. Dziecko uczęszcza na dodatkowe zajęcia z karate. Lubi budować z klocków różne konstrukcje.
b) podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Tworzono sytuacje wychowawcze celem zaspokojenia potrzeb.
c) wskazówki dla rodziców – Dalej rozwijać zainteresowania dziecka w kierunku karate i piłki nożnej.
III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:
Chłopiec lubi zwracać swoim zachowaniem uwagę innych dzieci- popisuje się, śmieje się, czasami przeszkadza nauczycielowi w prowadzeniu zajęć.
…....................................... ……………………………………
( data i podpis nauczyciela ) ( pieczęć i podpis dyrektora )
ewelinka5555