…......................................
(pieczątka szkoły)
INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA
DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Imię i nazwisko dziecka –
Rok szkolny – 2010/2011
Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej
I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:
1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :
a) mocne strony dziecka – Stosuje się do norm społecznych, współpracuje chętnie i bez konfliktów z rówieśnikami. Pomaga rówieśnikom, potrafi inicjować zabawy. Chętnie bierze udział w grupowych zajęciach i zabawach, jest lubiane przez inne dzieci.
b) zauważone trudności – brak
c) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak
d) wskazówki dla rodziców – brak
2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:
a) mocne strony dziecka – Prawidłowo przelicza liczmany, dodaje i odejmuje w granicach 10 na konkretach. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy na sylaby i głoski. Potrafi z podanych sylab złożyć wyraz. Prawidłowo rozpoznaje litery drukowane i potrafi je odwzorować. Czyta wyrazy.
b) zauważone trudności – Waha się kiedy ma rozróżnić prawą od lewej strony.
c) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Dodatkowe zabawy oraz instrukcje utrwalające kierunki.
d) wskazówki dla rodziców – Utrwalać kierunki oraz położenie przedmiotów w przestrzeni.
3. Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:
a) mocne strony dziecka – Porusza się zwinnie. Ruchy są płynne. Dobrze utrzymuje równowagę. Lubi zabawy ruchowe i gry zespołowe. Prawidłowo posługuje się ołówkiem. Rysowane szlaczki utrzymuje w liniaturze, prawidłowo odwzorowuje figury geometryczne. Dobrze wycina nożyczkami. Prace plastyczne są staranne i bogate w szczegóły. Chętnie podejmuje wykonania się trudnych prac plastyczno-technicznych. Lubi lepić z plasteliny. Bardzo ładnie śpiewa, chętnie uczy się wierszyków na pamięć.
b) zauważone trudności – Karty pracy wykonuje wolno, czasami dekoncentruje się i wówczas trzeba przypomnieć jej o zadaniu. Nie zawsze prawidłowo rzuca i chwyta piłkę.
c) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Różnorodność prac rozwijających tempo wykonywania prac. Więcej zabaw zorganizowanych z wykorzystaniem piłki.
d) wskazówki dla rodziców – Wspólne granie w gry planszowe rozwijające koncentrację i uwagę (np.: Memory, Bierki, Warcaby itd.).
4. Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:
a) mocne strony dziecka – Dziecko samodzielne przy czynnościach higienicznych; samo je, rozbiera się i ubiera również w odzież wierzchnią. Nie zawsze utrzymuje porządek w szafce. Jest samodzielne w wykonywaniu poleceń nauczyciela.
II. Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania
a) opis – Dziewczynka bardzo lubi prace plastyczne. Chętnie bawi się w sklep oraz buduje różne budowle z klocków lego. Opowiada z dużym zaciekawieniem o swoich pasjach: jeździectwie na koniach oraz na nartach.
b) podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Tworzono sytuacje wychowawcze celem zaspokojenia potrzeb. Wypowiadała się na forum klasy na temat swoich zainteresowań, prezentowała zdjęcia z różnych wycieczek.
c) wskazówki dla rodziców – Rozwijać zainteresowania czytelnicze oraz jej pasje pozaszkolne.
III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:
Ze względu na dużą liczbę opuszczonych godzin, w celu nawiązywania bliższych kontaktów z dziećmi z klasy, warto zapraszać znajome dzieci do domu i organizować im wspólne zabawy. Dziewczynka bardzo chętnie pomaga nauczycielowi w różnych pracach na rzecz klasy. Jest zawsze radosna i uśmiechnięta.
…....................................... ……………………………………
( data i podpis nauczyciela ) ( pieczęć i podpis dyrektora )
ewelinka5555