DIAGNOSTYKA PEDAGOGICZNA CW.doc

(20 KB) Pobierz
DIAGNOSTYKA PEDAGOGICZNA – ĆWICZENIA 7

DIAGNOSTYKA PEDAGOGICZNA – ĆWICZENIA 7.03.2009

 

 

Literatura

Ziemski, Problemy dobrej diagnozy

Wysocka, Diagnoza w resocjalizacji socjalnej

Marzec – Holka, Wybrane zagadnienia diagnostyki pedagogicznej

Lepalczyk, Badura, Elementy diagnostyki pedagogicznej

 

S. Ziemski sklasyfikował diagnozę w obszarze 5 faz:

·        D. Typologiczna, inaczej klasyfikacyjna lub podporządkowująca – polega na przyporządkowaniu pewnego zespołu objawów jakiejś znanej jednostce klasyfikacyjnej

·        D. Genetyczna – taki typ rozpoznania i oceny sytuacji, gdzie w postępowaniu diagnostycznym i ostatecznie sformułowanej diagnozie kładziemy nacisk na genezę zjawiska, jego źródło

·        D. Znaczenia – jej zadaniem jest wyjaśnienie znaczenia deficytu dla jego układu, dla całości organizmu. Polega na określeniu znaczenia istniejącego stanu rzeczy w powiązaniu z różnymi sterami aktywności i grupami społecznymi.

·        D. Fazy – typ diagnozy polegający na określeniu studium choroby lub zaburzenia bądź też etapu rozwoju badanego zjawiska

·        D. Znaczenia.

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin