kodymigowe_Audi VW.doc

(43 KB) Pobierz
Naprawa elektroniki w samochodach

Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW

Przeprowadzanie testu

 

 

 

- Włączyć zapłon

 

- Przeprowadzić przynajmiej 6-cio minutową jazdę próbną w trakcie której przynajmiej przez 10 sekund przekroczyć 2.000/min i raz wcisnąć pedał przyspieszenia maxymalnie.

 

- Pozostawić silnik na biegu jałowym.

 

- Przewód danych na 5 sekund zewrzeć do masy.

 

- Kody migowe odczytywać za pomocą testera LED lub kontrolki usterek w zestawie wskaźników.

 

 

 

Kasowanie usterek

 

 

 

- Zapłon wyłączyć.

 

- Przewód danych podłączyć do masy.

 

- Zapłon włączyć.

 

- Przewód danych odłączyć.

 

 

 

Odczyt

 

 

 

- Kod startowy: pojedyńcze mignięcie lampki 0,5 sekundy

 

- Cyfra 1: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy

 

- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki

 

- Cyfra 2: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy

 

- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki

 

- Cyfra 3: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy

 

- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki

 

- Cyfra 4: 0,5 sekundy lampka świeci 0,5 sekundy przerwy

 

- Pausa : 2,5 sekundy bez świecenia lampki

 

- Dany kod jest powtarzany dopuki przewód danych nie zostanie zwarty do masy na 5 sekund , wtedy zostanie wygenerowany następny kod

 

- Gdy zostanie wygenerowany ostatni kod lampka powtarza cykl 2,5 sekundy świeci 2,5 sekundy przerwy.

 

 

1 - zasilanie +12V

2 - masa

3 - przewód danych LED

4 - przewód danych VAG 1551

 

 

1111

- Defekt sterownika

1231

- Czujnik szybkościomierza

1232

- Silnik biegu jałowego

2111

- Obrotomierz

2112

- Czujnik położenia wałka rozrządu

2113

- Czujnik halla

2114

- Czujnik punktu zapłonu

2121

- Włącznik biegu jałowego

2122

- Brak sygnału obrotów

2123

- Włącznik pełnego obciążenia

2124

- Czujnik ustawienia klapy przepustnicy

2132

- Brak połączenia sterownika wtrysku i zapłonu

2141

- Czujnik stukowy 1 - zły sygnał

2142

- Czujnik stukowy 1 - brak sygnału

2143

- Czujnik stukowy 2 - zły sygnał

2144

- Czujnik stukowy 2 - brak sygnału

2212

- Czujnik ustawienia klapy przepustnicy

2214

- Przekroczone obroty maksymalne

2221

- Błędny sygnał podciśnienia

2222

- Czujnik podciśnienia w komputerze

2223

- Czujnik ciśnienia powietrza

2224

- Za wysokie ciśnienie doładowania

2231

- Regulacja biegu jałowego

2232

- Miernik masy powietrza

2233

- Napięcie referencyjne miernika masy powietrza

2234

- Napięcie zasilające

2242

- Potencjometr CO

2312

- Czujnik temperatury płynu

2314

- Przesyłanie danych

2322

- Czujnik temperatury powietrza

2323

- Miernik masy powietrza

2324

- Miernik masy powietrza

2341

- Mieszanka paliwowa poza tolerancją

2342

- Sonda lambda

2343

- Spaliny za ubogie

2344

- Spaliny za bogate

2411

- Recyrkulacja spalin

2412

- Czujnik temperatury powietrza

2413

- Spaliny za ubogie

4332

-

4343

- Zawór zbiornika węgla aktywnego

4411

- Zawór wtryskowy 1

4412

- Zawór wtryskowy 2

4413

- Zawór wtryskowy 3

4414

- Zawór wtryskowy 4

4421

- Zawór wtryskowy 5

4422

- Zawór wtryskowy 6

4431

- Zawór regulacji biegu jałowego

4432

- Silnik regulacji biegu jałowego

4442

- Zawór regulacji ciśnienia doładowania

4443

- Zawór zbiornika węgla aktywnego

4444

- Brak błędów

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin