Photoshop LAB Rozwiazanie zagadki kanionu.pdf
(
4248 KB
)
Pobierz
Photoshop LAB. Rozwiązanie zagadki kanionu
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Photoshop LAB.
Rozwi¹zanie zagadki kanionu
SPIS TREŒCI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Dan Margulis
T³umaczenie: Piotr Cieœlak
ISBN: 83-246-0258-5
Tytu³ orygina³u:
Photoshop LAB Color:
Solving the Canyon Conundrum
Format: B5, stron: 456
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Odkryj tajniki modelu LAB
Poznaj przestrzeñ kolorów LAB
Wykorzystaj model LAB do korekcji cyfrowych zdjêæ
Zastosuj niekonwencjonalne techniki retuszowania
Model kolorów LAB, mimo ¿e by³ obecny ju¿ we wczesnych wersjach Photoshopa,
nadal dla wielu u¿ytkowników tej aplikacji pozostaje zagadk¹. Wœród specjalistów
cieszy siê opini¹ najbardziej wszechstronnego i zaawansowanego trybu kolorów i jest
powszechnie stosowany przez grafików zajmuj¹cych siê profesjonalnym retuszem
zdjêæ. Czêsto jednak nawet oni wykorzystuj¹ tylko najbardziej podstawowe techniki, nie
zdaj¹c sobie sprawy, ile mo¿liwoœci czeka jeszcze na odkrycie. Wbrew pozorom metody
retuszu i korekcji zdjêæ w trybie LAB s¹ proste w u¿yciu i z powodzeniem mog¹
stosowaæ je nawet pocz¹tkuj¹cy.
Ksi¹¿ka „Photoshop LAB. Rozwi¹zanie zagadki kanionu” przedstawia wszystkie
sekrety obróbki cyfrowych fotografii z wykorzystaniem trybu LAB. Czytaj¹c j¹,
nauczysz siê przeprowadzaæ korekty kolorystyczne i retuszowaæ zdjêcia. Dowiesz siê,
jak zastosowaæ tryb LAB do przygotowania plików do druku i jak wykorzystaæ ten tryb
do wzbogacenia kolorystyki obrazu. Poznasz równie¿ sposoby tworzenia masek
i zaznaczeñ oraz techniki wyostrzania i rozmywania zdjêæ.
Definicja przestrzeni kolorów LAB
Konfiguracja ustawieñ Photoshopa
Wyostrzanie i rozmywanie w trybie LAB
Techniki korekcji obrazu
Zaznaczanie obiektów
Retusz cyfrowych fotografii
Zmiany kolorów na zdjêciach
Poznaj najbardziej zaawansowane mo¿liwoœci Photoshopa
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOŒCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treści
Przedmowa
9
Wstęp
14
Zagadka
pewnego kanionu
Dziwnym trafem zdęcia
wybierane do prezentaci
prostych technik korekci
obrazu w przestrzeni
LAB są do siebie bardzo
podobne…
Wstęp
23
Zasady gry
25
Przestrzeń LAB w 30
sekund
25
Łączenie składników
27
Korekcja
zdjęcia kanionu, krok po kroku
29
Znaleźć
kolor tam, gdzie go nie ma
30
Dla odmiany
orzeźwiająca woda
32
Posunąć się za daleko,
a potem wycofać
40
Przestrzeń LAB
w liczbach
Ogólny opis modelu LAB,
struktura kanałów koloru,
kilka słów o barwach
nierzeczywistych i znaczeniu
uemnych i dodatnich wartości
w kanałach A i B
Wstęp
45
Trzy pary kanałów obrazu
47
Rola
kanałów
49
Najłatwiejszy z całej trójki
51
Wstęp do wyobraźni
56
Zachodźże,
słoneczko
60
4
Spis treści
Kolorowe receptury
Omówienie znaczenia kąta
nachylenia krzywych A i B
oraz wskazówki dotyczące
właściwe konfiguraci
Photoshopa
Wstęp
63
Trzy kanały, jeden
obraz
65
Kontrola celna — konfiguracja
ustawień Photoshopa
67
Przepis
i jego ograniczenia
70
LAB i zieleń
natury
73
Sztuczna opalenizna
75
Detektyw
na tropie kolorów
78
Czasem wręcz brakuje
słów
81
A jeśli Stwórca nie rozróżnia barw?
85
Wszystko kręci się wokół
właściwego środka
Jedną z naważnieszych cech
modelu LAB, stanowiącą
o ego potencale w zakresie
retuszu kolorów, est sposób
definiowania barw neutralnych
— szary równa się zeru
Wstęp
87
Co powinno być szare?
89
Jej
futro było zielone jak śnieg
92
Punkt 0
A
0
B
to
wcale nie jest złoty środek
92
Przechadzka po
parku
94
Koń jaki był, każdy widział
97
Punkt
bieli, który nie jest biały
101
Podróż
z ośmioma przystankami
103
Jak wytropić
przebarwienia
105
Całość to więcej niż suma
dwóch części
107
Powrót zagadki kanionu
110
Kanały L oraz A i B
— wyostrzanie i rozmycie
Rozdzielenie kanałów
zawieraących informace
o kolorze i kontraście obrazu
dae przestrzeni LAB znaczącą
przewagę, eśli chodzi
o rozmycie, a częstokroć także wyostrzanie obrazu
Wstęp
113
Drugi etap to wyostrzanie
114
Wybór
pojedynczego kanału
116
Photoshop CS2
zwycięża
119
Mały krok dla człowieka
121
Startujemy!
124
Jak sprawić, by RGB niemal
dorównało przestrzeni LAB
127
Houston,
mamy problem
128
Źródło promieniowania
gamma
130
Wskazówki, które pozwalają przekonać
się o przewadze wyostrzania kanału L
134
Rozmycie
nie polega na zwykłym uśrednianiu
135
Problem
rozmycia obrazu w erze cyfrowej
141
Spis treści
5
Wkraczasz do lasu pełnego
mitów i niebezpieczeństw
Żeby zrozumieć przestrzeń
LAB, należy napierw rozprawić
się z mitami na e temat,
a ednocześnie nie ignorować e
rzeczywistych ograniczeń
Wstęp
143
Nie tylko w krainie baśni
144
Czemu nie patrzysz, skoro ci się podoba?
160
Gdy niemożliwe staje się możliwe
164
O wypłacie i pikselach
165
O sztuce
przekładu i interpretacji
167
Łyk przydatnej
statystyki
168
Marne szanse
170
Ring
wolny
171
Dodawanie i mnożenie
173
Kilka
słów o bitach
174
Ton nom est dans mon
coeur
175
Podsumowanie — LAB
i techniki korekcji obrazu
W zależności od tego, ak wiele
czasu możesz poświęcić na
retusz poedynczego zdęcia
i ak wygląda Twó warsztat
pracy, LAB może pełnić różne
role w procesie edyci obrazu
Wstęp
177
Obraz wart jest tysiąca słów
178
Gdy
liczy się przede wszystkim czas
179
Sprawy
odrobinę się komplikują
182
Jazda dowolna
i obowiązkowa
183
Co, gdzie, kiedy?
185
Jesteś
w połowie drogi
186
Czy będzie etap numer
trzy?
187
Struktura kanałów kontratakuje
190
Kompleksowe rozwiązanie
194
Intuicja
i suche liczby
196
Kiedy warto posunąć się za
daleko?
197
Jak radzić sobie z częściowymi
przebarwieniami obrazu?
199
Minuta walca na
balu maskowym
201
Warstwy w minutę
203
To tylko chwila
206
Kolory nie z tej ziemi
i retusz, którego nie było
Jakie konsekwence
w przestrzeni LAB ma
posługiwanie się kolorami,
które nie tylko znaduą się poza
zakresem dowolne przestrzeni
barw, lecz w ogóle nie istnieą?
Wstęp
209
Na scenę wkracza duch koloru
213
Teatr absurdu
214
To będzie awantura!
216
Niebawem opowiem coś więcej
220
Sądzę, że
to będzie bardzo łatwe
222
Odwaga powinna iść
w parze z rozwagą
224
I święty by nie
wytrzymał
229
Rozmaitości
230
Na tym
zakończyłbym swój wykład
231
6
Spis treści
Zaznaczanie i tworzenie
masek — zalety
przestrzeni LAB
Przy użyciu kanałów A i B
można tworzyć doskonałe maski
„z powietrza”. A może masz
akieś zdęcie, na którym trzeba
zaznaczyć właśnie powietrze?
Wstęp
233
Róża jest różą, jest różą, jest
różą
235
Róże białe, róże czerwone
237
I żeś tak piękna jest, dziewczyno
238
To, co zwiemy różą, pod inną nazwą równie by
pachniało
240
Każdy świt przynosi tysiąc nowych
róż
244
Lecz ja tęsknię do róży wczorajszego
dnia
248
Przez różową szybkę
253
Przyszłość rysuje się w różowych barwach
256
Czerwone czy niebieskie,
czyli niezdecydowani
klienci
Nabardzie wiarygodny sposób
na całkowitą zmianę koloru
różnych obiektów lub na
pomalowanie ich wybranym
kolorem PMS
Wstęp
257
Trzy etapy zmiany koloru
260
Opcje mieszania i maski warstw
263
Z jednego kanału do drugiego
266
Trzy zestawy suwaków
268
Kiedy kolory nie są
przeciwstawne
270
Kiedy przydają się trzy warstwy?
273
Najlepsza przestrzeń
do retuszu
LAB nie ma sobie równych,
eśli chodzi o tworzenie
skomplikowanych kolaży,
redukcę efektu mory,
retusz uszkodzonych miesc,
ratowanie starych fotografii i kolorowanie
czarno-białych obrazów
Wstęp
275
Jeszcze raz o kolorze
i kontraście
278
Promienie światła nie
są kolorowe
280
Kanały, które się nie
pokrywają
282
Zdjęcie, które przetrwało
wieki
285
Gąbka na sterydach
289
Eksperyment ojcem wynalazku
294
Jak usunąć
efekt mory?
297
Fotograf i tkanina
302
Plik z chomika:
wp-pl
Inne pliki z tego folderu:
3ds max 6 Skuteczne rozwiazania.pdf
(8480 KB)
3ds max 7 cwiczenia praktyczne.pdf
(330 KB)
3ds Max 8 Biblia.pdf
(1078 KB)
3ds max 8 cwiczenia praktyczne.pdf
(387 KB)
3ds max 9 Animacja 3D od podstaw.pdf
(2014 KB)
Inne foldery tego chomika:
ab pps ppt
AKWARELA ZIELEŃ WIDOK
Anatomia w 3D SUPER
Architectural_Design
CLOUDS
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin