RATOWNICTWO_A.doc

(26 KB) Pobierz
RATOWNICTWO

RATOWNICTWO

 

1.        Podczas żeglugi prawym halsem, lewa wanta urywa się, należy:

a)        zachować spokój i wezwać WOPR

b)        zmienić hals na przeciwny

c)        pozostać na prawym halsie i spróbować usunąć usterkę

 

2.        Podczas kładzenia lub stawiania masztu należy:

a)        zachować szczególną ostrożność i dokładnie wykonywać polecenia sternika

b)        zachować szczególną wrogość wobec sternika

c)        zachować szczególną ostrożność i nie wykonywać poleceń sternika

 

3.        Wchodząc do rzeki celem zepchnięcia łódki z mielizny należy:

a)        przywiązać się liną do jachtu

b)        założyć środek ratunkowy, oraz obuwie typu trampki lub adidasy

c)        nastawić wodę na herbatę

 

4.        Podczas wchodzenia lub schodzenia z jachtu informowanie o tym fakcie jest:

a)        uświęcone tradycją żeglarską

b)        konieczne ze względów bezpieczeństwa

c)        nie ma znaczenia dla bezpieczeństwa i tradycji

 

5.        Obowiązkiem prowadzącego jacht, natychmiast po wywrotce jest:

a)        zabezpieczenie telefonu komórkowego przed zmoczeniem celem wzywania pomocy

b)        przeliczenie załogi i dopilnowanie aby wszyscy założyli środki ratunkowe

c)        podjęcie próby postawienia jachtu na stępkę

 

6.        Gdy rozpocznie się manewr „człowiek za burtą” a nie mamy wyznaczonego stanowiska manewrowego to:

a)        mamy chwilę czasu, żeby się zrelaksować

b)        dublujemy pracę tzw. „oka”

c)        przygotowujemy kotwicę do rzucenia

 

7.        Podczas żeglugi w trudnych warunkach wypada człowiek za burtę:

a)        nie podejmujesz akcji ratunkowej tylko wzywasz WOPR

b)        wspomagając się silnikiem wykonujesz skuteczne i bezpieczne podejście do człowieka

c)        używanie silnika to profanacja kunsztu żeglarskiego, wykonujesz klasyczne podejście na żaglach

 

8.        Po wywrotce jachtu ubranie się człowieka w wodzie w kilka warstw ubrania:

a)        zmniejsza szanse przeżycia człowieka w wodzie

b)        nie wpływa na szanse przeżycia człowieka w wodzie

c)        zwiększa szanse przeżycia człowieka w wodzie

 

9.        Podczas poruszania się po jachcie stosujemy zasadę:

a)        manewru „monachijskiego”

b)        jedna ręka dla jachtu, druga dla mnie

c)        wszystkie ręce na pokład

 

10.     Zapalenie zapalniczki celem oświetlenia wnętrza bakisty z paliwem jest:

a)        niedopuszczalne i niebezpieczne

b)        dopuszczalne tylko podczas żeglugi

c)        możliwe gdy ma się gotową gaśnicę pod ręką

 

11.     Zauważasz rozkręcające się wanty lub sztagi na ściągaczach, co robisz:

a)        wychodzisz na wodę, podczas żeglugi się naprężą

b)        dokonujesz niezbędnych napraw przed wyjściem na wodę

c)        musisz je koniecznie wymienić

 

12.     Osoby wyziębione, długo przebywające w wodzie nie powinny:

a)        spożywać małych dawek alkoholu celem pobudzenie krążenia

b)        zachowywać pozycji HELP

c)        zdejmować kaloszy jeśli je miały

 

13.     W jaki sposób ugasisz pożar silnika na jachcie:

a)        gaśnicą piaskową

b)        gaśnicą proszkową

c)        gaśnicą pianową

 

14.     Oszczędność ruchów człowieka przebywającego w zimnej wodzie sprzyja:

a)        polepszeniu samopoczucia

b)        wydłużeniu czasu przeżycia

c)        skróceniu czasu przeżycia

 

15.     Podczas nalewania paliwa do zbiornika nie wolno:

a)        pić napojów chłodzących

b)        palić otwartego ognia

c)        rozmawiać

 

16.     Ogrzewanie człowieka, który uległ przechłodzeniu, po wyjęciu z wody, należy przeprowadzać:

a)        stopniowo

b)        szybko

c)        grzecznie

 

17.     Pasy ratunkowe z rozprutym materiałem i brakiem części środka wypornościowego:

a)        utraciły swoje właściwości ratunkowe

b)        można zaszyć a materiał wypornościowy zastąpić szczelną butelką plastikową

c)        należy zastąpić kołem ratunkowym

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin