Plan pielęgnacyjno-wychowawczy - realizacja
Dla dziecka: Wiktoria Data urodzenia: 7.01.2008 Wiek: 2,6
Rodzaj stymulowanej sfery rozwojowej
Cel oddziaływań pielęgnacyjno-wychowawczych
Metody i techniki realizacji działań pielęgnacyjno-wychowawczych - zabawy
Nazwa, rodzaj zabawy oraz pomoce dydaktyczne, przybory, środki.
Zrealizowane działania
Motoryka
Doskonalenie zmysłu równowagi, sprawności zmiany postawy ciała, pokonywania przeszkód.
Zabawa ruchowa
* zabawy na placu zabaw (z piłką, na jeździkach, na drabinkach, na zjeżdżalni, bieganie)
Pomoce: dobrze wyposażony ogródek
*Zabawy na placu zabaw.
Sensomotoryka
Doskonalenie sprawności konstrukcyjnych, manipulacyjnych i precyzji ruchów.
Zabawa konstrukcyjna i manipulacyjna, rysowanie.
* budowanie z klocków – szeregowanie i piętrzenie* nawlekanie krążków PIKO na patyk* dopasowywanie elementów do całości
Pomoce: klocki zaciskowe duże, piramidka PIKO, obrazki do uzupełniania.
*Zabawa klockami zaciskowymi i drewnianymi.
*Układanie piramidki piko.
*drewniane dopasowywanki
Kontakty społeczne
Nauczenie współpracy z rówieśnikami.
Zabawy w grupie – ruchowe i manipulacyjne.
* berek* wykonanie wspólnej pracy na papierze* zabawa przy muzyce
*zapobieganie konfliktom
Mowa i myślenie
Nauka mowy czynnej.
Zabawy logopedyczne
* oblizywanie buzi, kląskanie jak konik.* czytanie i opowiadanie bajek
Pomoce: książeczki z bajkami
*zabawy, ćwiczenia logopedyczne
Emocje i uczucia
Wzbudzanie w Wiktorii zjawiska empatii i chęci do pomocy.
Zabawa dydaktyczna (kształtująca nawyki i zachowania)
* pomoc młodszym dzieciom i opiekunkom* pocieszanie smutnych dzieci
*nauka opanowywania negatywnych emocji, gniewu
Przyzwyczajenia i nawyki
Rozbudzanie nawyku mycia ząbków.
Zabawa dydaktyczna kształtująca nawyki.
* śpiewanie piosenki „Szczotka, pasta”* bajka o „Myszce Emilce”Pomoce: szczoteczka do zębów, kubek, pasta, bajka.
*mycie ząbków po posiłku.
AMY22