realizacja plan piel-wych.doc

(41 KB) Pobierz

Plan pielęgnacyjno-wychowawczy - realizacja

Dla dziecka: Wiktoria             Data urodzenia: 7.01.2008      Wiek: 2,6

Rodzaj stymulowanej sfery rozwojowej

Cel oddziaływań pielęgnacyjno-wychowawczych

Metody i techniki realizacji działań pielęgnacyjno-wychowawczych - zabawy

Nazwa, rodzaj zabawy oraz pomoce dydaktyczne, przybory, środki.

Zrealizowane działania

Motoryka

Doskonalenie zmysłu równowagi, sprawności zmiany postawy ciała, pokonywania przeszkód. 

Zabawa ruchowa

* zabawy na placu zabaw (z piłką, na jeździkach, na drabinkach, na zjeżdżalni, bieganie)

Pomoce: dobrze wyposażony ogródek

*Zabawy na placu zabaw.

Sensomotoryka

Doskonalenie sprawności konstrukcyjnych, manipulacyjnych i precyzji ruchów.

Zabawa konstrukcyjna i manipulacyjna, rysowanie.

* budowanie z klocków – szeregowanie i piętrzenie
* nawlekanie krążków PIKO na patyk
* dopasowywanie elementów do całości

Pomoce: klocki zaciskowe duże, piramidka PIKO, obrazki do uzupełniania.

*Zabawa klockami zaciskowymi i drewnianymi.

*Układanie piramidki piko.

*drewniane dopasowywanki

Kontakty społeczne

Nauczenie współpracy z rówieśnikami.

Zabawy w grupie – ruchowe i manipulacyjne.

* berek
* wykonanie wspólnej pracy na papierze
* zabawa przy muzyce

*zapobieganie konfliktom

Mowa i myślenie

Nauka mowy czynnej.

Zabawy logopedyczne

* oblizywanie buzi, kląskanie jak konik.
* czytanie i opowiadanie bajek

Pomoce: książeczki z bajkami

*zabawy, ćwiczenia logopedyczne

Emocje i uczucia

Wzbudzanie w Wiktorii zjawiska empatii i chęci do pomocy.

Zabawa dydaktyczna (kształtująca nawyki i zachowania)

* pomoc młodszym dzieciom i opiekunkom
* pocieszanie smutnych dzieci

*nauka opanowywania negatywnych emocji, gniewu

Przyzwyczajenia i nawyki

Rozbudzanie nawyku mycia ząbków.

Zabawa dydaktyczna kształtująca nawyki.

* śpiewanie piosenki „Szczotka, pasta”
* bajka o „Myszce Emilce”
Pomoce: szczoteczka do zębów, kubek, pasta, bajka.

*mycie ząbków po posiłku.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin