PODSTAWA PROGRAMOWA:
(I. 10 ) Tworzenie warunków do porządkowania zdarzeń w czasie: określanie zależności czasowych z użyciem określeń : najpierw , potem, teraz.
( I. 13/ 2) Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości społeczno – kulturowej (…) .
( II. 1) Wspieranie samodzielnych działań dziecka.
( II. 9) Umożliwienie dziecku ekspresji spostrzeżeń , przeżyć , uczuć w różnych formach działalności (….).
(II. 8)Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka . Umożliwianie udziału w grach, , zabawach ruchowych i gimnastyce.
CELE POŚREDNIE:
-zabawy utrwalające dane osobowe dziecka: imię i nazwisko, nazwę miasta , próby zapamiętywania przez dziecko adresu domowego;
-zapoznanie z nazwą miasta, jego symbolami : herbem i flagą, niektórymi miejscami i budynkami podczas spacerów, zabaw, poprzez obrazki, ilustracje;
- wyrabianie przywiązania do rodzinnego miasta, poczucia przynależności narodowej;
- wzbogacanie słownictwa czynnego wokół tematu „ Moje miasto”;
- organizowanie systematycznego kontaktu dzieci z literaturą dziecięcą , podsumowanie wiedzy z zakresu poznanych książek w ramach współpracy z biblioteką;
- rozwijanie sprawności manualnych palców rąk i dłoni. poprzez techniki plastyczne: – malowanie farbą plakatową, rysowanie, cw. graficzne, lepienie z plasteliny i plastopianki, zabawy konstrukcyjne i dowolną działalność plastyczną i konstrukcyjną;
- rozwijanie sprawności ruchowej dziecka poprzez zabawy i ćw. ruchowe.
- wprowadzenie zajęć z programem komputerowym KIDSMART
- rozwijanie procesów myślowych podczas składania obrazka z części, rozpoznawania miejsc ;
- rozwijanie aktywności twórczej, słownej i ruchowej
- realizacja treści planu wychowawczego na miesiąc czerwiec z obszaru:
JESTEM POLAKIEM:
- utrwalanie nazwy naszego miasta , poznawanie jego wyglądu, poznawanie jego symboliki, zapamiętywanie swojego adresu, udział w obchodach Dni Wąbrzeźna.
TEMAT
TREŚCI PROGRAMOWE
CELE
UWAGI
KSZTAŁCĄCY
OPERACYJNY
1. DZIEŃ DZIECKA – impreza zorganizowana
wg scenariusza
Prawo do radości i zabawy
2„Przygoda z małpką „ - historyjka obrazkowa.
- słuchanie literatury dziecięcej
( opowiadania) . Ilustrowanie jej obrazkiem (…). s. 26
- Znajomość własnego imienia i nazwiska. S. 23
-rozwijanie procesów myślowych;
- potrafi z uwagą śledzić akcje przedstawienia;
-potrafi opowiedzieć przygodę chłopca zgodnie z kolejnymi obrazkami historyjki;
- wie co powinno o sobie wiedzie każde dziecko;
- potrafi podać swoje imię i nazwisko oraz adres
Prawo do informacji
3. Spacer po ulicach miasta
-Skupienie uwagi na drugiej osobie, jej przekazie werbalnym(…) s. 26
Kulturalne zachowanie się w miejscach publicznych podczas spacerów (…). S. 24
-rozwijanie zdolności spostrzegania oraz zainteresowania rodzinnym miastem
- zna nazwę swojego miasta;
- zna symbole miasta herb i flagę;
- potrafi odnaleźć na różnych obiektach herb miasta,
- zna nazwy wybranych miejsce w mieście: Urząd Miasta, szkoły, rynek, zabytkowe kamienice,
- umie zachować się kulturalnie w miejscach publicznych;
Prawo do informacji i wiedzy
4. Dzień malarstwa nt. „Jeziora mojego miasta”
- Malowanie farbami plakatowymi za pomocą pędzla, wacików(…) palców. s. 35
-rozwijanie sprawności manualnej palców rąk;
- rozwijanie aktywności plastycznej
- tworzy pracę plastyczna wg własnej inwencji twórczej na podany temat;
- potrafi przedstawić jezioro w pracy plastycznej;
Prawo do nabywania umiejętności poprzez działanie
5. „ Moje miasto- naklejanie z gotowych elementów, rysowanie
-Tworzenie z gotowych elementów (…) s. 35
- Rysowanie kredkami świecowymi , ołówkowymi (…) s. 35
- rozwijanie sprawności manualnej palców rąk;
- rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej
- rozwijanie inwencji twórczej
-zna nazwę swojego miasta;
- potrafi wymienić ważne i ciekawe miejsca znajdujące się w mieście;
- potrafi z gotowych elementów geometrycznych i innych wykonać pracę na podany temat;
- umie wzbogacić prace o własne pomysły;
- dba o estetykę pracy ;
- utrzymuje porządek w miejscu pracy;
6. Zabawy słuchowe z wykorzystaniem instrumentów niemetodycznych.
Program KIDSMART- „ Mania główkowania”- „W krainie pomylonej melodyjki”
- Uczestniczenie w zabawach i cwiczeniach różnicujących bodźce słuchowe (…) s. 34
muzyczno – ruchowych: rytmicznych ( przy muzyce…) (...). s. 34
Uczestniczenie w zabawach i ćwiczeniach różnicujących bodźce słuchowe i uwrażliwiających na różne elementy muzyki. 34
- rozwijanie aktywności ruchowej,
- rozwijanie wrażliwości słuchowej;
- rozwijanie koordynacji ruchu z muzyką
- potrafi odróżnić i nazwać dźwięki;
- potrafi określić nastrój muzyki ;
– potrafi zilustrować ruchem muzykę
Prawo do rozwoju
I i III CZĘŚĆ DNIA
Realizacja planu wychowawczego na miesiąc czerwiec z obszaru::
- spacery po mieście w celu poznania wybranych instytucji i miejsc ;
- poznawanie herbu miasta;
- zabawa dydaktyczna : „ Gdzie mieszkasz ?”
- udział w obchodach DNI WĄBRZEŹNA;
1. „ Co było dalej ?” – opowiadanie dalszej części opowiadania „ Przygoda z małpką” na podstawie historyjki obrazkowej- rozwijanie umiejętności budowania pełnych zdań i dłuższych wypowiedzi, rozwijanie pamięci.
2. Zwiedzanie wystawek zorganizowanych w przedszkolu: „ Moje miasto” i „ Moje hobby”- poszerzanie wiedzy dzieci, rozbudzanie zainteresowania wystawami. / prawo do wiedzy...
bpankau82