M.Newton - Przeznaczenie dusz 02.pdf

(1920 KB) Pobierz
Microsoft Word - M.Newton - Przeznaczenie dusz 02.doc
skanowała: hurka
37381154.002.png
Tytuł oryginału
Destiny of Souls
New Case Studies of Life Between Lives
Copyright © 2000 Michael Newton, Ph.D.
Published by Llewellyn Publications St. Paul, MN 55164 USA
www.llewellyn.com
Copyright O 2004 for the Polish edition b y B M G
ISBN 83-88585-65-7
Projekt okładki Bartosz Głowacki
W projekcie okładki wykorzystano:
- zdj ħ cie mgławicy Spirograf wykonane przez teleskop Hubble'a
NASA and The Hubble Heritage Team (STScI/AURA) Dr. R. Sahai (JPL) & Dr. A.R. Hajian (USNO).
Mgławica Spirograf IC418 jest mgławic Ģ planetarn Ģ poło Ň on Ģ w odległo Ļ ci około 2 tysi ħ cy lat Ļ wietlnych od Ziemi w kierunku
gwiazdozbioru Zaj Ģ ca (Lepus).
Wydawca: BMG
Biuro Redakcji Retki ı ska 98/20 94-004 Łód Ņ
www.tuiteraz.com listy@tuiteraz.com
Dla Aleksandra Majewskiego
Pragniemy wyrazi ę swoj Ģ wdzi ħ czno Ļę Aleksandrowi, dzi ħ ki któremu ksi ĢŇ ki Michaela Newtona zostały
wydane w j ħ zyku polskim. Aleksander pragn Ģ ł by Polacy mogli odnale Ņę w tych ksi ĢŇ kach pocieszenie i
inspiracj ħ . Oszedł od nas wkrótce po tym, jak "W ħ drówka dusz" opu Ļ ciła drukarni ħ . Dzi ħ kujemy Tobie z
całego serca...
Wydawca
37381154.003.png
SPIS TRE ĺ CI
6. Rada Starszych ... 7
Ludzkie obawy przed s Ģ dem i kar Ģ , 7
Miejsce oceny dusz, 10
Wygl Ģ d i skład Rady, 17
Znaki i symbole, 29
Obecno Ļę ,45
Ła ı cuch boskiego wpływu, 51
Spotkania Rady, 53
7. Dynamika społeczno Ļ ci ... 59
Bratnie dusze, 59
Najwa Ň niejsze bratnie dusze, 63 Bratnie dusze jako bliscy towarzysze, 65
Dusze stowarzyszone, 65
Zwi Ģ zki mi ħ dzy duchowymi i ziemskimi rodzinami, 75 Ponowne spotkanie z duszami,
które nas zraniły, 80 Interakcje mi ħ dzy grupami dusz, 87 Rekreacja w Ļ wiecie dusz, 91
Czas wolny, 91
Przerwa wakacyjna, 91
Wybór odosobnienia, 92
Powrót na Ziemi Ģ , 93
Tworzenie ziemskiego Ļ rodowiska, 95
Dusze zwierz ħ ce, 97
Przestrze ı Transformacji, 103
Ta ı ce, gry i muzyka, 105
Cztery ogólne typy dusz, 116
8. Dusza czyni Ģ ca post ħ p ... 117
Promocja, 117
Przechodzenie na poziomy po Ļ rednie, 120
Specjalizacje, 123
Nauczyciele Najmłodszych Dusz, 123
Etycy, 126
Dusze Harmonizuj Ģ ce, 131 Mistrzowie Projektowania, 134
Poszukiwacze, 144
9. Kr Ģ g Przeznaczenia ... 156
Pomieszczenie do ogl Ģ dania przyszłych wciele ı , 156
Linie czasu i wybór ciał, 161
Mistrzowie czasu, 166
Wolna wola, 172
Dusze najmłodszych, 183
Strata dziecka, 186
Nowe partnerstwo ciała i duszy, 186
10. Duchowa Ļ cie Ň ka ... 197
37381154.004.png
Płacz, dr Ň enie i wstrz Ģ s! Bob Olson... 205 Do Ļ wiadczenie Ň ycia pomi ħ dzy wcieleniami, Bob
Olson ... 213
I n d e k s . . . 2 2 1
37381154.005.png
R ADA S TARSZYCH
R OZDZIAŁ 6
Ludzkie obawy przed s Ģ dem i kar Ģ
Dusze wzywane s Ģ przed zgromadzenie m ħ drców wkrótce po powrocie do Ļ wiata dusz . To wznio Ļ li
mistrzowie, stoj Ģ cy o stopie ı czy dwa wy Ň ej od przewodników, nale ŇĢ do najbardziej zaawansowanych
istot, jakie moi nadal inkarnuj Ģ cy pacjenci napotykaj Ģ w Ļ wiecie dusz. Badani nadaj Ģ im rozmaite nazwy,
na przykład Starsi, ĺ wi ħ ci Mistrzowie, Szacowni Starcy, oraz pragmatyczne tytuły - Egzaminatorzy lub
Członkowie Komitetu. Najcz ħĻ ciej jednak pojawia si ħ nazwa Rada lub Starsi, zatem takiego wła Ļ nie
terminu u Ň ywam dla okre Ļ lenia tego ciała.
Poniewa Ň Rada Starszych istotnie reprezentuje władz ħ w Ļ wiecie dusz, niektórzy słuchacze moich
wykładów natychmiast nabieraj Ģ podejrze ı , skoro tylko usłysz Ģ o ubranych w uroczyste szaty istotach,
które wypytuj Ģ dusze o ich zachowanie w minionym Ň yciu. Pewien m ħŇ czyzna z Toronto nie mógł si ħ
powstrzyma ę i gło Ļ no wykrzykn Ģ ł: „Aha, wiedziałem! Sala s Ģ dowa, s ħ dziowie i kara!" Sk Ģ d w umysłach
tak wielu ludzi bierze si ħ strach i obawa przed Ň yciem po Ļ mierci?
Instytucje religijne, s Ģ dy cywilne i trybunały wojskowe narzucaj Ģ nam kodeksy moralno Ļ ci i
sprawiedliwo Ļ ci, które wywieraj Ģ wpływ na zachowania milionów ludzi. Ju Ň od czasów plemiennych
towarzysz Ģ nam, zakorzenione w naszej kulturze, poj ħ cia zbrodni i kary oraz surowego os Ģ du ludzkich
wyst ħ pków. Trudno przeceni ę pozytywne oddziaływanie kodeksu zachowania i systemów etycznych
zwi Ģ zanych z wszystkimi historycznymi religiami. Argumentowano, Ň e to wła Ļ nie strach przed bo ŇĢ
kar Ģ trzyma masy ludzkie w ryzach i czyni je lepszymi, ni Ň byłyby w innym wypadku. S Ģ dz ħ jednak Ň e,
i Ň istnieje równie Ň druga, ciemna strona wszystkich doktryn religijnych, wzbudzaj Ģ ca w ludziach
rozpaczliwy l ħ k przed perspektyw Ģ stawienia po Ļ mierci czoła surowemu najwy Ň szemu bóstwu i
złowrogim duchom.
Zorganizowane religie stanowi Ģ element naszego Ň ycia zaledwie od pi ħ ciu tysi ħ cy lat.
Antropolodzy twierdz Ģ , i Ň we wcze Ļ niejszych tysi Ģ cleciach ludzie byli czcicielami natury i wierzyli,
Ň e we wszystkich bytach o Ň ywionych i nieo Ň ywionych mieszkaj Ģ dobre i złe duchy. Pod tym
wzgl ħ dem dawne praktyki plemienne nie ró Ň niły si ħ zbytnio od bałwochwalstwa historycznych
religii, na gruncie których istnieli liczni bogowie Ņ li i bezlito Ļ ni, podczas gdy inni okazywali
ludziom Ň yczliwo Ļę i pomoc. Ludzie zawsze czuli si ħ niepewnie w obliczu wy Ň szych od siebie sił,
zwłaszcza za Ļ wobec bóstw, które mogłyby decydowa ę o ich po Ļ miertnych losach.
Poniewa Ň obawa o Ň ycie towarzyszy nam stale, wobec tego skłonni jeste Ļ my postrzega ę Ļ mier ę
jako najwy Ň sze zagro Ň enie. Okrucie ı stwo całej naszej długiej historii oznaczało dla nas, i Ň po Ļ mierci
prawdopodobnie równie Ň w ten czy inny sposób do Ļ wiadczymy os Ģ du, kary i cierpienia. Liczne
kultury na całym Ļ wiecie w imi ħ swych własnych celów forowały ten pogl Ģ d. Ludziom wmawiano, Ň e
tu Ň po Ļ mierci wszystkie dusze, dobre i złe, musz Ģ przej Ļę przez ciemno Ļę podziemnego Ļ wiata,
pełnego prób i niebezpiecze ı stw.
W kulturze Zachodu od dawna przedstawiano czy Ļ ciec jako samotn Ģ stacj ħ dla dusz uwi ħ zionych
mi ħ dzy piekłem a niebem. W ostatnich dziesi ħ cioleciach ko Ļ cioły nieewangelickie wypracowały bar-
dziej liberaln Ģ definicj ħ czy Ļę ca jako stanu odosobnienia, niezb ħ dnego dla oczyszczenia duszy z
grzechów i niedoskonało Ļ ci, zanim b ħ dzie mogła wst Ģ pi ę do niebios. W filozofii Wschodu, zwłaszcza
w doktrynach sekt hinduistycznych i buddyzmu Mahayana, istnieje długa tradycja wiary w duchowe
wi ħ zienie na ni Ň szych poziomach egzystencji, która ostatnio równie Ň ulega liberalizacji. Istnienie tej
37381154.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin