6-13_lista_kontrolna.rtf

(74 KB) Pobierz
Przegląd obiektów placówek oświatowych

Przegląd obiektów placówek oświatowych

 

Temat kontroli

TAK

NIE

Uwagi

1

2

3

4

Stan budynku z zewnątrz:

              elewacja budynku (ubytki, pęknięcia, możliwość odpadnięcia fragmentu),

              stolarka budowlana – drzwi i okna (szczelność, zamknięcia, stan szyb),

              balkony i gzymsy (pewność mocowania, zagrożenie oderwaniem się),

              orynnowanie (stan mocowania, drożność),

              stan kominów (ubytki, pęknięcia, drożność),

              inne (np. kraty, parapety zewnętrzne, murki).

 

 

 

Wejście do budynku:

              oznakowanie wejścia głównego i ewentualnych wejść tylko dla uczniów,

              sposób zapewnienia kontroli nad osobami wchodzącymi i opuszczającymi budynek placówki oświatowej (monitoring, lokalizacja i obsada portierni, czytniki kart chipowych),

              stan urządzeń ułatwiających poruszanie się osobom niepełnosprawnym.

 

 

 

Korytarze:

              stan posadzki,

              mocowanie zdjęć, plansz i tablic na ścianach,

              oświetlenie,

              wentylacja,

              ogrzewanie,

              zabezpieczenie i oznakowanie miejsc niebezpiecznych,

              oznakowanie dróg ewakuacyjnych,

              oznakowanie dróg dojścia do niektórych pomieszczeń (np. szatni, pokoju nauczycielskiego, sekretariatu, gabinetu dyrektora),

              rozmieszczenie i oznakowanie sprzętu ppoż.,

              oznakowanie stref o ograniczonej dostępności, np. dla uczniów oraz osób niezatrudnionych.

 

 

 

Schody wewnętrzne i zewnętrzne:

              stan balustrad (pewność zamocowania, kompletność zabezpieczeń przed zjeżdżaniem),

              stopnie (nieśliska powierzchnia, wykruszenia i pęknięcia – zwłaszcza krawędzi, pewność zamocowania ewentualnych wykładzin antypoślizgowych czy chodników),

              oznakowanie krawędzi,

              zabezpieczenie otwartej przestrzeni pomiędzy biegami schodów.

 

 

 

Sale lekcyjne:

              stan posadzki,

              oświetlenie,

              wentylacja,

              ogrzewanie,

              stanowiska (odpowiednia liczba, dostosowanie do ­warunków antropometrycznych uczniów),

              rozmieszczenie mebli i sprzętu,

              mocowanie zdjęć, plansz i tablic na ścianach,

              dostosowanie do uczniów niepełnosprawnych.

 

 

 

Warsztaty, laboratoria, pracownie specjalistyczne, wymagania ogólne: 

              dopuszczalna liczba uczniów mogących brać udział w zajęciach,

              stan posadzki,

              oświetlenie,

              wentylacja,

              ogrzewanie,

              rozmieszczenie mebli i sprzętu,

              mocowanie zdjęć, plansz i tablic na ścianach,

              dostosowanie pomieszczeń i stanowisk do potrzeb uczniów niepełnosprawnych,

              regulaminy porządkowe, instrukcje określające zasady pracy i postępowania w sytuacjach zagrożenia,

              wyposażenie w apteczki pierwszej pomocy (także zawartość i przydatność medykamentów do użycia) oraz instrukcje udzielania pomocy.

 

 

 

Wymagania szczególne dla sal gimnastycznych:

              zamocowanie wyposażenia (drabinki, tablice i kosze, bramki, itp.),

              zabezpieczenie okien i lamp (osłony, trwałość zabezpieczeń),

              sprawność wyposażenia sali gimnastycznej, tzn. drabinek gimnastycznych, skrzyń gimnastycznych, kozłów, odskoczni, ławeczek, równoważni, itp.

 

 

 

Wymagania szczególne dla pracowni chemicznych i fizycznych:

              warunki do przeprowadzania doświadczeń i pokazów (miejsce, sprzęt),

              zabezpieczenia przed działaniem niebezpiecznych lub szkodliwych dla zdrowia czynników (np. odciągi miejscowe),

              niezbędne środki ochrony indywidualnej (gogle, rękawice, maski filtrujące i pochłaniające),

              odzież i obuwie ochronne,

              przechowywanie substancji i preparatów chemicznych (odpowiednie i właściwie zabezpieczone szafy, pojemniki adekwatne do przechowywania danego rodzaju substancji z opisem zawierającym nazwę oraz informacje o potencjalnym niebezpieczeństwie lub szkodliwości dla zdrowia, hermetyczność),

              karty charakterystyki (m.in. kompletność i dostępność).

 

 

 

Wymagania szczególne dla pracowni komputerowych:

              właściwa organizacja stanowisk komputerowych (biurko, ergonomia krzeseł, ustawienie monitora, klawiatury),

              rozmieszczenie (odpowiednie odległości pomiędzy stanowiskami, ustawienie względem źródeł światła, okien, itp.),

              oświetlenie miejscowe (bliki, olśnienia),

              sprawność komputerów i urządzeń peryferyjnych (np. drukarek).

 

 

 

Toalety:

              ilość kabin dla chłopców i dziewcząt,

              stan posadzek i okładzin ściennych (także drożność odpływu),

              oświetlenie, wentylacja i ogrzewanie,

              stan umywalek, misek ustępowych i pisuarów (zasilanie w bieżącą wodę, drożność odpływów, stabilność zamocowania, kompletność wyposażenia, pęknięcia i wykruszenia),

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin