20031104134520.doc

(39 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI: Lekkoatletyki NR: 01

KONSPEKT LEKCJI: Koszykówka   NR: 02                                                      Data: 09.09.2003 r.

 

Klasa: V    Liczba ćwiczących: 16   Czas trwania: 45‘    Miejsce: Sala gimnastyczna

Przybory: Piłki koszykowe, szarfy

Umiejętności (Zadania główne i dodatkowe: Nauka kozłowania ze zmianą tempa i kierunku, doskonalenie podań sprzed klatki piersiowej

Motoryczność: Szybkość, sprawność ogólna

Wiadomości: Przepisy (czas gry, liczba zawodników)

 

Tok Lekcyjny

Nazwa i opis ćwiczenia

Powt/Czas

Uwagi organizacyjo – metodyczne

Cz. I wstępna

 

Zabawa ożywiająca

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji

„Berek zwykły”

2’

 

1’

XXXXXXXXX

             N                      

Cz. II A

Ćw. RR

 

 

 

 

 

Ćw. NN

 

Ćw. T

Ćw. RR i NN

 

Ćw. NN

 

 

 

Ćw. RR

Ćw. mm brzucha

Ćw. mm grzbietu

Podskoki

- bieg dookoła sali

- naprzemienne krążenie RR w tył

- krążenie LR w przód PR w tył

- rozgrzewanie nadgarstków w biegu

- skip A

- skip C

- marsz w skłonie

- w marszu wymach LN do PR

- co trzeci krok skłon T w przód

- w półprzysiadzie RR na kolanach, zataczanie kółek do wew. i na zew.

- przysiad na LN i przenoszenie ciężaru ciała na PN i odwrotnie

- w siadzie rozkrocznym skłony do PN i LN

- naginanie RR w podporze

- „nożyce” pionowe i poziome

- „kołyska”

- podskoki kuczne

 

8x

8x

 

10 sek.

10x

10x

20 sek.

10 x

10x

 

20 sek.

 

5x

 

10x

10x

10x

20 sek.

10x

Bieg dookoła laski

 

X X X X X X X X



X                        X

X   N                 X 



X                        X

XXXXXXXXXX

Zwracam uwagę na poprawne wykonywanie ćwiczenia

N mobilizuje uczniów do wysiłku

Przejście do luźnej rozsypki

       X         X              X     X  

            X            X            X

        X      X      X        X     X

                          N

 

Cz. II B

Ćw. tech. Bez piłki

 

 

 

Ćw. tech. Z piłką

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gra

 

- bieg sprinterski po przekątnej sali

- bieg ze zmianą tempa i kierunku biegu

- z miejsca kozłowanie piłki do pachołka, zatrzymanie, kozłowanie do następnego pachołka, obiegnięcie go i powrót na linię startu

- j.w. z chorągiewkami rozstawionymi w slalom

- w parach w odległości 2 m od siebie. Pierwszy kozłuje piłkę w różnych kierunkach i różnym tempie a poruszający się za nim partner naśladuje poczynania kol.

 

- gra szkolna 4 x 4

 

1x

 

 

10x

10x

4x

 

 

Uczniowie ćw. po przekątnej sali, każdy ćw. na swoje tempo

Nauczyciel omawia przepisy gry dotyczące liczby zawodników i wym. boiska



X            L               L



 

 









X o   X o

Uczeń kozłujący z tyłu piłkę stara się utrzymać odpowiednią odległość

Doskonalenie podań realizowane jest podczas gry szkolnej

Gra na dwa kosze

Cz. III Końcowa

 

 

Czynność O-P

- Swobodny bieg dookoła sali

- wznos RR w górę – wdech

- opust RR w dół – wydech 

- Zbiórka, pożegnanie

1x

 

 

2’

Bieg do okoła sali

Nauczyciel zachęca do wypoczynku oraz korzyści wynikających z takiego wypoczynku

Zbiórka

XXXXXXXX

          N

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin