KONSPEKT LEKCJI: Koszykówka NR: 02 Data: 09.09.2003 r.
Klasa: V Liczba ćwiczących: 16 Czas trwania: 45‘ Miejsce: Sala gimnastyczna
Przybory: Piłki koszykowe, szarfy
Umiejętności (Zadania główne i dodatkowe: Nauka kozłowania ze zmianą tempa i kierunku, doskonalenie podań sprzed klatki piersiowej
Motoryczność: Szybkość, sprawność ogólna
Wiadomości: Przepisy (czas gry, liczba zawodników)
Tok Lekcyjny
Nazwa i opis ćwiczenia
Powt/Czas
Uwagi organizacyjo – metodyczne
Cz. I wstępna
Zabawa ożywiająca
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji
„Berek zwykły”
2’
1’
XXXXXXXXX
N
Cz. II A
Ćw. RR
Ćw. NN
Ćw. T
Ćw. RR i NN
Ćw. mm brzucha
Ćw. mm grzbietu
Podskoki
- bieg dookoła sali
- naprzemienne krążenie RR w tył
- krążenie LR w przód PR w tył
- rozgrzewanie nadgarstków w biegu
- skip A
- skip C
- marsz w skłonie
- w marszu wymach LN do PR
- co trzeci krok skłon T w przód
- w półprzysiadzie RR na kolanach, zataczanie kółek do wew. i na zew.
- przysiad na LN i przenoszenie ciężaru ciała na PN i odwrotnie
- w siadzie rozkrocznym skłony do PN i LN
- naginanie RR w podporze
- „nożyce” pionowe i poziome
- „kołyska”
- podskoki kuczne
8x
10 sek.
10x
20 sek.
10 x
5x
Bieg dookoła laski
X X X X X X X X
X X
X N X
XXXXXXXXXX
Zwracam uwagę na poprawne wykonywanie ćwiczenia
N mobilizuje uczniów do wysiłku
Przejście do luźnej rozsypki
X X X X
X X X
X X X X X
Cz. II B
Ćw. tech. Bez piłki
Ćw. tech. Z piłką
Gra
- bieg sprinterski po przekątnej sali
- bieg ze zmianą tempa i kierunku biegu
- z miejsca kozłowanie piłki do pachołka, zatrzymanie, kozłowanie do następnego pachołka, obiegnięcie go i powrót na linię startu
- j.w. z chorągiewkami rozstawionymi w slalom
- w parach w odległości 2 m od siebie. Pierwszy kozłuje piłkę w różnych kierunkach i różnym tempie a poruszający się za nim partner naśladuje poczynania kol.
- gra szkolna 4 x 4
1x
4x
Uczniowie ćw. po przekątnej sali, każdy ćw. na swoje tempo
Nauczyciel omawia przepisy gry dotyczące liczby zawodników i wym. boiska
X L L
X o X o
Uczeń kozłujący z tyłu piłkę stara się utrzymać odpowiednią odległość
Doskonalenie podań realizowane jest podczas gry szkolnej
Gra na dwa kosze
Cz. III Końcowa
Czynność O-P
- Swobodny bieg dookoła sali
- wznos RR w górę – wdech
- opust RR w dół – wydech
- Zbiórka, pożegnanie
Bieg do okoła sali
Nauczyciel zachęca do wypoczynku oraz korzyści wynikających z takiego wypoczynku
Zbiórka
XXXXXXXX
blusik21