pd5_m_karwinski_2_20040624(1).pdf

(28 KB) Pobierz
Microsoft Word - pdf_konspekt_koszykowka.doc
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Prowadz ą cy : MIROSŁAW KARWI Ń SKI
Klasa : If
Data:
Miejsce
ć
wicze
ń
: sala gimnastyczna
Przybory, przyrz
dy : Metody kształcenia:
- boisko do piłki koszykowej - zadaniowa
- kosze - zabawowo - klasyczna
- piłki koszykowe - kompleksowa
- szarfy
ą
- bezpo
ś
redniej celowo
ś
ci ruchu
Formy prowadzenia zaj
ęć
:
- frontalna
- w parach, w trójkach
- w małych grupach
Zadanie główne (temat lekcji): Piłka koszykowa – doskonalenie rzutu z biegu do kosza.
Nauka trójkowego ataku szybkiego
Zadania szczegółowe:
ci: nauka trójkowego ataku szybkiego
Motoryczno
ę
tno
ś
ść
: kształtowanie szybko
ś
ci, koordynacji ruchowej i zr
ę
czno
ś
ci
ci: taktyka ataku trójkowego
Zagadnienia wychowawcze: współzawodnictwo w zespole
ś
Tok lekcji
Tre
ść
lekcji
Czas
dozowa
nia
Uwagi organizacyjno-
metodyczne
1
2
3
4
Cz
ęść
I
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecno ś ci,
podanie tematu lekcji
1) Bieg z piłk
2’
Zbiórka w szeregu
wiczenia
kształtuj
po obwodzie, na sygnał
wyrzut piłki i złapanie jej nad głow
ą
ą
ce
ą
z
Bieg dookoła sali
co 2
mm
RR,NN,T
ciem postawy koszykarza
2 ) Bieg z kozłowaniem piłki 1 gwizdek
prawa r
ę
cy ma
piłk ę zachowane
odst
ć
wicz
ą
ka
3 ) W biegu piłka trzymana obur
ę
ka, 2 gwizdki lewa r
ę
ę
py miedzy
ą
cz na
ć
wicz
ą
cymi
sygnał kr
ąż
enie RR z piłk
ą
w lew
ą
i
12’
4) W biegu przeło ż enie piłki nad biodrami
z lewej i z prawej strony
5 ) W biegu podanie sprzed klatki
piersiowej do biegn
ą
stron
ę
ą
cego współ
ć
wicz
ą
cego
w. jw. podanie kozłem
7) W biegu – piłka trzymana w RR na
wysoko
ć
ś
ci klatki piersiowej – na sygnał
Umiej
Wiadomo
Ć
przyj
praw
6)
388001455.001.png
1
2
3
4
wyskok obunó ż z dotkni ę ciem kolanami do
piłki.
8) W biegu – piłka trzymana w RR na
wysoko
ś
ci bioder na sygnał skiping A
c kolanami piłki
9) Toczenie piłki LR i PR (na gwizdek
zmiana RR)
10) W siadzie prostym kozłowanie piłki
jedn
ą
W parach
ą
r
ę
k
ą
nast
ę
pnie rzut do partnera
cego naprzeciwko – ten po kozłowaniu
piłk ę odrzuca i kozłowanie drug ą r ę k ą
11) Siad prosty – unosz
ą
ą
c LN do góry
kozioł pod nog
ą
z PR do LR nast
ę
pnie
c PN – kozioł z LR do PR
12) Stoj
ą
ą
c wyrzut piłki przed sob
ą
i złapanie
za sob ą
13)
ć
w. jw. wyrzut za sob
ą
a złapanie przed
Ustawienie w parach
• 1- biegnie cały czas do przodu bez piłki
w kierunku kosza, 2 – biegnie z piłk
ą
główna
Ć
ęść
ą
kozłuj
ą
c i rzuca piłk
ę
do kosza, 1-zbiera
Jedna piłka na par
ę
wiczenia
techniczne
piłk
ę
krzy
ż
uj
ą
c si
ę
po rzucie przebiegaj
ą
na
dów.
• Bieg na kosz z kozłowaniem i podanie
w parach 1- rzuca, 2 zbiera piłk
ę
Dwa powtórzenia
omówienie
taktyki
ataku
trójkowego
ę
i krzy
ż
uj
ą
c
si
ę
przebiegaj
ą
na koniec rz
ę
dów (4
Dwa powtórzenia
podania)
• Szybki bieg na kosz bez kozłowania z
wymian
ą
piłek mi
ę
dzy
ć
wicz
ą
cymi
Dwa powtórzenia
(uwaga na kroki)
1- piłk
ę
po ziemi (piłka musi si
ę
wykonuje kozioł i rzuca piłk ę do kosza,
nast
ć
), 2 w biegu chwyta tocz
ą
c
ą
si
ę
piłk
ę
ę
pnie przebiegaj
ą
skrzy
ż
nie na koniec
Dwa powtórzenia
dów
Atak szybki trójkowy = omówienie taktyki
ataku trójkowego
Wybranie 3 wariantów ataku trójkowego:
1) Trzech
ę
ć
wicz
ą
cych ustawionych w jednej
Ustawienie w
trójkach
linii –
ś
rodkowy ma piłk
ę
pierwsze podanie nast
ę
puje od
ś
rodkowego
do prawoskrzydłowego
prawoskrzydłowy chwyta piłk ę i podaje j ą
do wybiegaj
rodkowego, a ten podaje
do lewoskrzydłowego, który ko
ą
cego
ś
ń
czy akcj
ę
Trzy powtórzenia za
ka
rzutem.
Ś
rodkowy zbiera piłk
ę
i cała trója
dym razem inne
ustawienie w
trójkach
przebiega na koniec swych rz
ę
dów.
dotykaj
siedz
unosz
sob
Cz
koniec rz
toczy
rz
ż
388001455.002.png
1
2
3
4
2) Trzech ć wicz ą cych rozstawionych w jednej
linii –
Ustawienie w
trójkach
ś
rodkowy ma piłk
ę
.
Ś
rodkowy
– podaje do
prawoskrzydłowego, a nast
ę
pnie przebiega na
prawe skrzydło i biegnie na kosz.
Prawoskrzydłowy zbiega z piłk ą na miejsce
ś
ę
do
lewoskrzydłowego, który ko
ę
ń
czy akcj
ę
rzutem.
Ś
i cała trójka
krzy ż uj ą c si ę przebiega na koniec rz ę dów.
Zamiana miejsc w trójkach (3 powtórzenia).
3) Ustawienie
rodkowy zbiera piłk
ę
20’
ć
w. j.w.
ś
rodkowy ma piłk
ę
,
do przodu i podaje
piłke do lewoskrzydłowego sam biegnie bez
piłki pod kosz. W tym czasie
prawoskrzydłowy przebiega kozłuj
ą
c porusza si
ę
na
lewe skrzydło - lewoskrzydłowy przebiega na
prawe skrzydło za plecami
prawoskrzydłowego. Podanie piłki z lewego
skrzydła na prawe zako ń czone rzutem.
Ś
ą
c piłk
ę
z tablicy.
Zamiana miejsc w trójkach (3 powtórzenia).
Gra szkolna z wykorzystaniem ataku
trójkowego (dobry wariant)
rodkowy asekuruje i zbiera piłk
ę
2 zespoły,
zespoły oczekuj
ą
ą
c na
sw
ą
gr
ę
ć
wicz
ą
cie do piłki w
zabawie polegaj
ś
cej na
podaniach piłki do
swoich kolegów z
zespołu bez
kozłowania. Przeciwny
zespół stara si
ą
Cz
ęść
ę
cowa
uspokojenie
ń
- W marszu wznos RR w gór
ę
– wdech,
przechwyci
ć
piłk
ę
i
opust - wydech
- w marszu rozlu
robi to samo co
pierwsza dru
nienie RR i NN poprzez
„strz ąś ni ę cia” we wszystkich płaszczyznach
ź
ż
yna
2’
- z kl
ę
ku podpartego przechodzenie do siadu
kl
ę
cznego w opadzie T i przenoszenie
aru ciała z lewej strony na prawo i na
odwrót
ęż
Zbiórka i wyró
ż
nienie najlepiej
ć
wicz
ą
cych
nie ć wicz ą cy, b ą d ź
dy
ą
ciej
wyst ę puj ą cych bł ę dów, zebranie przyborów i
po
ęś
2’
ż
urni
ż
egnanie.
rozpoczyna akcj
rodkowego i podaje piłk
kozłuj
Graj
wyj
ko
ci
Przybory zbieraj
uczniów i omówienie najcz
388001455.003.png
Standard osi
ą
gni
ęć
:
A ) WIADOMO
Ś
CI
1 Ucze
ń
wie, jak przemieszcza
ć
si
ę
z piłk
ą
i zako
ń
czy
ć
bieg rzutem do kosza
kozłowania i rzutu na kosz
3 Ucze ń zna najcz ęś ciej popełniane bł ę dy przy podaniach i rzutach do kosza
4 Ucze
ń
zna technik
ę
ń
zna korzy
ś
ci płyn
ą
ce w pracy w zespole
B) UMIEJETNO
Ś
CI
1 Ucze
ń
potrafi wykona
ć
rzut do kosza z biegu z wymiana piłki ze współ
ć
wicz
ą
cym
b ą d ź indywidualnie
2 Ucze
ń
potrafi wykona
ć
wybrany wariant ataku trójkowego
C) POSTAWY
1 Ucze
ń
wykazuje wła
ś
ciw
ą
postaw
ę
do zaj
ęć
wychowania fizycznego, posiada
odpowiedni ubiór do ć wicze ń
2 Ucze
ń
wykazuje pozytywny stosunek do własnej aktywno
ś
ci ruchowej i ch
ę
tnie
uczestniczy w zaj
ę
ciach, jest systematyczny, bardzo aktywny.
2 Ucze
Zgłoś jeśli naruszono regulamin