DROGA.doc

(154 KB) Pobierz
Zawartość projektu:



POLITECHNIKA SZCZECIŃSKA

Katedra Dróg, Mostów i Materiałów Budowlanych

Zakład Budowy Dróg i Mostów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ĆWICZENIE PROJEKTOWE Z PRZEDMIOTU

BUDOWNICTWO KOMUNIKACYJNE

 

Projekt odcinka drogi między zadanymi punktami A i B

wg załączonego planu sytuacyjno wysokościowego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opracował:

Damian Kijek

Rok III, gr. VI

 

 

 

 

 

- SZCZECIN 2006

SPIS TREŚCI

 

1.     Opis techniczny.

1.1.           Podstawa opracowania.

1.2.           Cel i zakres projektu.

1.3.           Warunki przyjęte do projektowania.

1.4.           Warunki geotechniczne.

1.5.           Opis trasy w planie.

1.6.           Opis trasy w profilu.

1.7.           Opis przekroju poprzecznego.

1.8.           Porównanie i wybór wariantu korzystniejszego.

 

2.     Część obliczeniowa.

2.1.           Obliczenia geometrii trasy.

2.2.           Pikietarz.

2.3.           Tabela rzędnych załomów.

2.4.           Obliczenie łuków pionowych.

2.5.           Obliczenie długości wirtualnej.

2.6.           Obliczenie nawierzchni.

2.7.           Bilans robót ziemnych.

 

3.     Część rysunkowa.

3.1.              Plan sytuacyjno-wysokościowy skala 1:5000

3.2.              Profil podłużny skala 1:250/5000 – WARIANT I

3.3.              Profil podłużny skala 1:250/5000 – WARIANT II

3.4.              Przekrój poprzeczny na prostej skala 1:50

3.5.              Przekrój poprzeczny na łuku skala 1:50

 

 

 

 

 

 

1.     OPIS TECHNICZNY

 

1. 1.              Podstawa opracowania.

Podstawą opracowania jest temat nr 4 ćwiczeń projektowych
z przedmiotu Budownictwo Komunikacyjne, wydany wraz z mapą sytuacyjno-wysokościową w skali 1:5000 przez Zakład Budowy Dróg
i Mostów Katedry Dróg, Mostów i Materiałów Budowlanych Politechniki Szczecińskiej w dniu 10.10.2005r.

 

1. 2.              Cel i zakres projektu.

Celem niniejszego projektu jest opracowanie koncepcyjnego przebiegu drogi klasy G łączącej punkty A i B, w dwóch wariantach.

 

Zakres projektu obejmuje:

1. Opis techniczny

2. Część obliczeniowa

3. Plan sytuacyjno-wysokościowy skala 1:5000

4. Profil podłużny skala 1:250/5000 – WARIANT I

5. Profil podłużny skala 1:250/5000 – WARIANT II

6. Przekrój poprzeczny na prostej skala 1:50

7. Przekrój poprzeczny na łuku skala 1:50

 

1.3.           Parametry przyjęte do projektowania:

projektowana klasa techniczna drogi

G

prędkość projektowa

v=50km/h

podłoże gruntowe

glina (G)

głębokość zalegania wody gruntowej

3m

promień łuku poziomego (minimalny)

125m

promień łuku pionowego

- krzywa wypukła             

- krzywa wklęsła

 

min.2500m

1500-2500m

maksymalne pochylenie niwelety             

8%

minimalne pochylenie niwelety

0,3%

szerokość korony drogi

7,0m

szerokość pobocza

1,25m

pochylenie skarp nasypu

1:1,5

pochylenie skarp wykopów             

1:1,5

                                                       

1.4.           Warunki geotechniczne.

Teren, na którym projektowana jest trasa łącząca punkty A i B, łączy miejscowości Ługowina oraz Lubień Dolny, w województwie zachodniopomorskim. Jest to teren nizinnym o wysokościach wahających się w przybliżeniu od 50 do około 70m n.p.m. W większości jest to teren niezalesiony, występują nieliczne cieki wodne, natomiast woda gruntowa zalega na głębokości 3m p.p.t. Pod względem podłoża dominują gliny jako grunty, bardzo wysadzinowe. Lokalnie występują bagna i tereny podmokłe,

 

1.5.           Opis odcinka drogi w planie.

WARIANT I

Projektowana trasa biegnie od punktu A położonego w miejscowości Ługowina na wysokości 63,75m n.p.m. w kierunku północno wschodnim, przecina po drodze dwie drogi gruntowe (0+185,00 i 0+270,00) krzyżuje się z drogą lokalną 0+520,00 przechodzi nad ciekiem wodnym i pod linią energetyczną następnie przecina drogę gruntową 1+000,00. Zakręca w lewo pod kątem 25,11˚. Biegnie przez teren niezalesiony aż do drogi lokalnej położonej na km 2+410,00, przechodzi pod linią energetyczną 2+540,00 i jest nawiązana do drogi głównej 2+700,00. Kończy się w punkcie B położonym na wysokości 55,00m n.p.m. w sąsiedztwie linii kolejowej w miejscowości Lubień Dolny.

 

WARIANT II

Projektowana trasa biegnie od punktu A położonego w miejscowości Ługowina na wysokości 63,75m n.p.m. w kierunku południowo wschodnim. Przebiega przez tereny niezalesione, skręca pod kątem 69,80˚ w kierunku północno wschodnim. Przecina drogę lokalną na kilometrze 1+145,00, linię energetyczną 1+870,00, skręca pod kątem 33,82 w biegnie dalej w kierunku północnym do punktu B. Po drodze przecina drogę lokalną 2+720,00, drogę gruntową 2+950,00 oraz linię energetyczną. Jest dowiązana na kilometrze 3+440,00 do drogi głównej. Koniec projektowanego odcinka znajduje się w punkcie B na wysokości 55,00 m n.p.m. Położony jest w Lubień Dolny w sąsiedztwie linii kolejowej, którą projektowana trasa w żadnym punkcie nie przecina.

   1.6.              Opis odcinka w profilu.

 

WARIANT I

Opis projektowanego odcinka od punktu „A” do B:

- punkt „A” 63,75m n.p.m.

- spadek 0,30% na długości 410,0m, przecięcie z dwoma drogami nienawiązaniymi

- wzniesienie 0,56% na długości 222,50m, przecina drogę lokalną nienawiązaną oraz ciek wodny

- łuk wklęsły 0+632,50km

- wzniesienie 2,78% na długości 315,0m, przechodzi pod linią wklęsłą

- łuk wypukły 0+947,50km, przecięcie z drogą gruntową

- spadek 0,43% na długości 585,0m

- spadek 1,15% na długości 325,0m

- spadek 0,30% na długości 415,0m

- łuk wklęsły 2+272,50km

- wzniesienie 2,73% na długości 137,50m

- łuk wypukły 2+410,00km, droga lokalna nawiązana

- spadek 0,79% na długości 290,0m, przechodzi pod linią energetyczną

- łuk wypukły 2+700,00km, nawiązana droga główna

- spadek 3,29% na odcinku 347,50m

- punkt „B” 55,00 m n.p.m.

 

WARIANT II

Opis projektowanego odcinka od punktu „A” do B”:

- punkt „A” 63,75m n.p.m.

- wzniesienie 0,30% na długości 360,0m, przechodzi w łuk wklęsły

- wzniesienie 1,93% na długości 590,0m przechodzi w krzywą wypukłą

- spadek 0,90% na długości 555,00m, przecięcie z droga lokalną dowiązaną,

    krzywa wklęsła

- wzniesienie 0,84% na długości 595,00m, przejście pod linią energetyczną, krzywa wypukła

- spadek 1,14% na długości 620,00m, nawiązanie do drogi lokalnej

- spadek 0,30% na długości 720,00, przecięcie z drogą gruntową i przejście pod linią energetyczną.

- dowiązanie do drogi głównej na krzywej wypukłej

- spadek 3,62% na długości 331,18m.

- punkt „B” 55,00 m n.p.m.

 

1.7.           Opis przekroju poprzecznego.

 

Poszczególne warstwy nawierzchni drogi:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin