Instrukcja yamaha virago 535.pdf
(
5740 KB
)
Pobierz
Książka obsługi
Książka obsługi
/polskie tłumaczenie
Owner's Manual
Yamaha XV500/XV535 Virago 1995
J.Ch/,
http://www.republika.pl/chudzikj
lub
http://motocykle.spedia.net
Yamaha XV500 / XV535
Virago
Wprowadzenie
Gratulujemy zakupu motocykla XV535/500. Dzięki wieloletnim doświadczeniom Yamahy w
produkcji motocykli turystycznych, sportowych i wyścigowych Twój nowy motocykl jest
skonstruowany z zastosowaniem najnowocześniejszej technologii, a ponadto charakteryzuje się
wysoką jakością, niezawodnością, dzięki którym Yamaha należy do czołówki producentów motocykli.
Instrukcja obsługi zawiera najważniejsze wskazówki dotyczące eksploatacji, przeglądów i konserwacji
motocykla. Dodatkowe instrukcje uzyskasz od Twojego dealer'a Yamahy.
Poniższa instrukcja stanowi nierozłączną część motocykla. W przypadku sprzedaży motocykla
powinna być przekazana nowemu właścicielowi.
Szczególnie ważne informacje są sygnalizowane w instrukcji następującymi oznaczeniami:
! - znak wykrzyknik oznacza Zagrożenie - pamiętaj o Twoim bezpieczeństwie!
Ostrzeżenie
Nieprzestrzeganie tych wskazówek może spowodować zagrożenie zdrowia i życia
kierowcy, mechanika i innych osób.
Uwaga
Tak sygnalizowane są informacje o środkach ostrożności służących zabezpieczeniu
motocykla przed uszkodzeniem.
Wskazówka
Wskazówki zawierają dodatkowe informacje i rady pomocne w uproszczeniu niektórych
czynności.
Instrukcja obsługi Yamaha XV500/535 Virago - www.PC800.prv.pl
2
Spis treści
I.
BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM
5
I
NFORMACJE OGÓLNE
5
M
OCOWANIE DODATKOWYCH AKCESORIÓW
6
R
OZMIESZCZENIE ETYKIET INFORMACYJNYCH I OSTRZEGAWCZYCH
II.
OPIS MOTOCYKLA
7
III.
IDENTYFIKACJA MOTOCYKLA
9
III.1
N
UMERY IDENTYFIKACYJNE MOTOCYKLA
9
N
UMER SERYJNY SILNIKA
9
VIM
III.2
N
UMERY IDENTYFIKACYJNE KLUCZYKÓW
9
IV.
OSPRZĘT I JEGO FUNKCJE
10
IV.2
L
AMPKI KONTROLNE
10
IV.3
P
RĘDKOŚCIOMIERZ
11
IV.4
O
SPRZĘT KIEROWNICY
12
12
W
ŁĄCZNIK KIERUNKOWSKAZÓW
TURN (2)
13
P
RZEŁĄCZNIK ŚWIATEŁ
DIMMER (1)
13
W
YŁĄCZNIK SILNIKA
ENGINE STOP (4)
13
W
ŁĄCZNIK ROZRUSZNIKA
START (6)
13
W
ŁĄCZNIK SYGNAŁU DŹWIĘKOWEGO
HORN (3)
13
W
ŁĄCZNIK REZERWY PALIWA
FUEL (5)
13
W
ŁĄCZNIK ŚWIATEŁ
(
BRAK NA RYSUNKU
)
IV.5
D
ŹWIGNIA SPRZĘGŁA
13
IV.6
N
OŻNA DŹWIGNIA ZMIANY BIEGÓW
14
IV.7
H
AMULEC RĘCZNY
14
IV.8
H
AMULEC NOŻNY
14
IV.9
D
ŹWIGNIA SSANIA
14
IV.10
B
LOKADA KIEROWNICY
15
IV.11
K
OREK ZBIORNIKA PALIWA
16
16
O
TWIERANIE
16
Z
AMYK
ANIE
IV.12
S
IEDZENIE
16
IV.13
U
CHWYT KASKU
17
IV.14
A
MORTYZATORY TYLNEGO KOŁA
17
IV.15
P
ODNÓŻKA BOCZNA
17
IV.16
K
ONTROLA WŁĄCZNIKÓW PODPÓRKI BOCZNEJ I SPRZĘGŁA
17
V.
RUTYNOWA KONTROLA PRZED ROZPOCZĘCIEM JAZDY
19
V.1
H
AMULCE
19
K
ONTROLA LUZU DŹWIGNI HAMULCA
19
K
ONTROLA POZIOMU PŁYNU HAMULCOWEGO
V.2
S
PRAWDZENIE SZCZELNOŚCI INSTALACJI HAMULCOWEJ PRZEDNIEGO KOŁA
19
V.3
S
PRZĘGŁO
20
20
K
ONTROLA LUZU DŹWIGNI SPRZĘGŁA
V.4
M
ANETKA GAZU
20
V.5
O
LEJ SILNIKOWY
20
V.6
O
LEJ PRZEKŁADNIOWY
20
V.7
O
GUMIENIE
21
21
T
YP OGUMIENIA
21
C
IŚNIENIE W OGUMIENIU
21
S
TAN OGUMIENIA
V.8
K
OŁA
22
V.9
O
ŚWIETLENIE I LAMPKI KONTROLNE
22
V.10
P
RZEŁĄCZNIKI
22
V.11
A
KUMULATOR
22
V.12
P
ALIWO
22
VI.
WAŻNE WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE JAZDY I OBSŁUGI
24
5
9
IV.1
S
TACYJKA ZAPŁONU
11
19
Instrukcja obsługi Yamaha XV500/535 Virago - www.PC800.prv.pl
3
VI.2
R
OZRUCH ROZGRZANEGO SILNIKA
24
VI.3
Z
MIANA BIEGÓW
25
VI.4
Z
ALECANE MOMENTY ZMIANY BIEGÓW
(
TYLKA
S
ZWAJCARIA
)
25
VI.5
P
ROCEDURA DOCIERANIA SILNIKA
26
VI.6
Z
ATRZYMANIE I PARKOWANIE
26
VII.
KONSERWACJA OKRESOWA I DROBNE NAPRAWY
28
VII.2
K
ONSERWACJA OKRESOWA I SMAROWANIE
28
VII.3
M
OMENTY DOKRĘCANIA
30
VII.4
O
LEJ SILNIKOWY
31
31
K
ONTROLA POZIOMU OLEJU
31
W
YMIANA OLEJU I FILTRA
VII.5
O
LEJ PRZEKŁADNIOWY
33
34
K
ONTROLA POZIOMU OLEJU
34
W
YMIANA OLEJU
VII.6
F
ILTR POWIETRZA
35
VII.7
R
EGULACJA GAŹNIKA
38
VII.8
R
EGULACJA OBROTÓW BIEGU JAŁOWEGO
39
VII.9
R
EGULACJA LUZU CIĘGNA GAZU
39
VII.10
R
EGULACJA LUZU ZAWORÓW
40
VII.11
K
ONTROLA ŚWIEC ZAPŁONOWYCH
40
VII.12
R
EGULACJA LUZU DŹWIGNIA HAMULCA RĘCZNEGO
41
VII.13
R
EGULACJA DŹWIGNI HAMULCA NOŻNEGO
42
43
P
OŁOŻENIE DŹWIGNI
43
VII.14
R
EGULACJA WŁĄCZNIKA ŚWIATŁA
STOP
44
VII.15
K
ONTROLA KLOCKÓW HAMULCOWYCH PRZEDNIEGO KOŁA I SZCZĘK HAMULCOWYCH TYLNEGO KOŁA
44
44
K
OŁO PRZEDNIE
45
VII.16
K
ONTROLA POZIOMU PŁYNU HAMULCOWEGO
45
VII.17
W
YMIANA PŁYNU HAMULCOWEGO
46
VII.18
R
EGULACJA LUZU DŹWIGNIA SPRZĘGŁA
46
VII.19
K
ONTROLA I REGULACJA CIĘGIEN
B
OWDENA
48
VII.20
S
MAROWANIE CIĘGNA GAZU I MANETKI GAZU
48
VII.21
S
MAROWANIE DŹWIGNIA HAMULCA NOŻNEGO I DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW
48
VII.22
S
MAROWANIE DŹWIGNI HAMULCA RĘCZNEGO I DŹWIGNI SPRZĘGŁA
48
VII.23
K
ONTROLA I SMAROWANIE PODPÓRKI BOCZNEJ
48
VII.24
K
ONTROLA WIDELCA TELESKOPOWEGO
48
49
K
ONTROLA WZROKOWA
49
VII.25
R
EGULACJA AMORTYZATORÓW TYLNYCH
49
VII.26
K
ONTROLA UKŁADU KIEROWNICZEGO
50
VII.27
K
ONTROLA I KONSERWACJA ŁOŻYSK KÓŁ
51
VII.28
K
ONTROLA AKUMULATORA
51
VII.29
K
ONSERWACJA AKUMULATORA
51
VII.30
W
YMIANA BEZPIECZNIKÓW
52
VII.31
W
YMIANA ŻARÓWKI REFLEKTORA
53
VII.32
D
EMONTAŻ PRZEDNIEGO KOŁA
55
VII.33
M
ONTAŻ PRZEDNIEGO KOŁA
56
VII.34
D
EMONTAŻ TYLNEGO KOŁA
58
VII.35
M
ONTAŻ TYLNEGO KOŁA
59
VII.36
D
IAGNOSTYKA
59
60
P
ALIWO
60
K
OMPRESJA
60
Z
APŁON
60
A
KUMULATOR
VIII.
PIELĘGNACJA I PRZERWA W EKSPLOATACJI
61
VIII.2
P
RZERWA W EKSPLOATACJI
61
IX.
DANE TECHNICZNE
63
X.
SCHEMAT INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ
66
VI.1
R
OZRUCH SILNIKA
25
VII.1
N
ARZĘDZIA PODRĘCZNE
29
U
L
Z
DŹWIGNI
O
K
Ł
O TYLNE
O
K
N
TROLA DZIAŁANIA
VIII.1
P
IELĘGNACJA
61
Instrukcja obsługi Yamaha XV500/535 Virago - www.PC800.prv.pl
4
K
ODY BARW
:
66
S
PIS ELEMENTÓW INSTALACJI
66
Instrukcja obsługi Yamaha XV500/535 Virago - www.PC800.prv.pl
5
I. BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM
Informacje ogólne
Motocykl to fascynujący pojazd, dający nieporównywalne z niczym uczucie wolności i siły. Jednak
równocześnie stawia swojemu użytkownikowi granice, które ten musi zaakceptować. Nawet najlepszy
motocykl nie może sprawić, aby przestały działać prawa fizyki.
Utrzymanie motocykla i jego niezawodnego działania wymaga regularnych zabiegów pielęgnacyjnych
i konserwacyjnych. A to, co dotyczy pojazdu, dotyczy również kierowcy. Tylko kierowca zdrowy,
wyspany i w idealnej kondycji jest w stanie zapanować nad motocyklem. Leki, środki odurzające i
alkohol są oczywiście wykluczone. W przypadku motocykla - w jeszcze większym stopniu niż w
przypadku samochodu - jest niezbędne, aby kierowca był w każdej chwili w najlepszej formie. Alkohol
zwiększa skłonnośc do ryzyka, dlatego jest niebezpieczny nawet w małych ilościach.
Odpowiednie ubranie ochronne to coś również nieodłącznego od jazdy motocyklem jak pas
bezpieczeństwa w jeździe samochodem. Kompletne ubranie ochronne, mocne wysokie buty, specjalne
rękawice motocyklowe i atestowany, idealnie dobrany kask - to absolutny obowiązek. Lecz uwaga:
bardzo dobre ubranie ochronne kusi często do wykonywania lekkomyślnych manewrów. Człowiek
wierzy, że nic mu się nie może stać. Ale nie zapomnij: motocyklista nie ma kontrolowanych stref
zgniotu.
Dobry motocyklista jeździ przewidując, co może się stać, pewnie i defensywnie. Zapobiega wypadkom
również, gdy błędy popełniają inni uczestnicy ruchu. Dobrej jazdy!
Ostrzeżenie:
Modyfikacje motocykla lub wymiana oryginalnych jego elementów na inne może
powodować zagrożenia oraz mogą być niezgodne z prawem.
Mocowanie dodatkowych akcesoriów
Istnieje bardzo wiele akcesoriów, które sprzedawane są posiadaczom motocykli Yamaha. Firma nie ma
żadnego wpływu na ich jakość i użyteczność. Korzystanie z nieodpowiedniich akcesoriów może
negatywnie wpływać na bezpieczeństwo jazdy. Firma nie jest również w stanie sprawdzić wszystkich
dostępnych na rynku akcesoriów lub ich części. Dealer może dopomóc w wyborze odpowiednich
akcesoriów i właściwie je zamontować.
Przy wyborze i instalacji akcesoriów dodatkowych należy zachować ostrożność. Poniżej podano kilka
ogólnych porad, które mogą być pomocne przy podejmowaniu decyzji dotyczących wyposażenia
motocykla w akcesoria dodatkowe.
Nigdy nie należy przekraczać dopuszczalnej masy (GVW) motocykla. Całkowita masa
motocykla to masa samego motocykla gotowego do drogi, masa kierowcy i pasażera, bagażów.
Przeciążenie może spowodować w krytycznej sytuacji utratę kontroli nad motocyklem.
Wszelkiego rodzaju dodatkowe akcesoria i bagaże powinny być mocowane jak najniżej co
obniża środek ciężkości motocykla.
Przed jazdą sprawdzić prześwit motocykla i zdolność skrętu kierownicą. Dodatkowo również
należy upewnić się, ze akcesoria dodatkowe nie koliduja z innymi elementami motocykla takimi
jak: zawieszenie, układ kierowniczy, elementy sterowania /linki, przewody itp./
Dołaczanie dodatkowych akcesoriów na kierownicy lub zawieszeniu przednim mogą
powodować problemy ze stabilnoscią podczas jazdy. Dlatego też nie należy w tych miejscach
umieszczać bagaży, przedmiotów ciężkich i o zbyt dużych wymiarach.
Plik z chomika:
Pudelski
Inne pliki z tego folderu:
CLYMER_2.pdf
(5123 KB)
CLYMER_3.pdf
(4757 KB)
CLYMER_4.pdf
(3620 KB)
CLYMER_5.pdf
(4740 KB)
CLYMER_6.pdf
(5744 KB)
Inne foldery tego chomika:
Kawasaki Zephyr 1100 Manual
Yamaha xj 900 s diversion 95 service manual
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin