Instrukcja yamaha virago 535.pdf

(5740 KB) Pobierz
Książka obsługi
Książka obsługi
/polskie tłumaczenie Owner's Manual Yamaha XV500/XV535 Virago 1995 J.Ch/,
Yamaha XV500 / XV535 Virago
Wprowadzenie
Gratulujemy zakupu motocykla XV535/500. Dzięki wieloletnim doświadczeniom Yamahy w
produkcji motocykli turystycznych, sportowych i wyścigowych Twój nowy motocykl jest
skonstruowany z zastosowaniem najnowocześniejszej technologii, a ponadto charakteryzuje się
wysoką jakością, niezawodnością, dzięki którym Yamaha należy do czołówki producentów motocykli.
Instrukcja obsługi zawiera najważniejsze wskazówki dotyczące eksploatacji, przeglądów i konserwacji
motocykla. Dodatkowe instrukcje uzyskasz od Twojego dealer'a Yamahy.
Poniższa instrukcja stanowi nierozłączną część motocykla. W przypadku sprzedaży motocykla
powinna być przekazana nowemu właścicielowi.
Szczególnie ważne informacje są sygnalizowane w instrukcji następującymi oznaczeniami:
! - znak wykrzyknik oznacza Zagrożenie - pamiętaj o Twoim bezpieczeństwie!
Ostrzeżenie
Nieprzestrzeganie tych wskazówek może spowodować zagrożenie zdrowia i życia
kierowcy, mechanika i innych osób.
Uwaga
Tak sygnalizowane są informacje o środkach ostrożności służących zabezpieczeniu
motocykla przed uszkodzeniem.
Wskazówka
Wskazówki zawierają dodatkowe informacje i rady pomocne w uproszczeniu niektórych
czynności.
437871062.002.png
Instrukcja obsługi Yamaha XV500/535 Virago - www.PC800.prv.pl
2
Spis treści
I. BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM
5
I NFORMACJE OGÓLNE
5
M OCOWANIE DODATKOWYCH AKCESORIÓW
6
R OZMIESZCZENIE ETYKIET INFORMACYJNYCH I OSTRZEGAWCZYCH
II. OPIS MOTOCYKLA
7
III. IDENTYFIKACJA MOTOCYKLA
9
III.1 N UMERY IDENTYFIKACYJNE MOTOCYKLA
9
N UMER SERYJNY SILNIKA
9
VIM
III.2 N UMERY IDENTYFIKACYJNE KLUCZYKÓW
9
IV. OSPRZĘT I JEGO FUNKCJE
10
IV.2 L AMPKI KONTROLNE
10
IV.3 P RĘDKOŚCIOMIERZ
11
IV.4 O SPRZĘT KIEROWNICY
12
12
W ŁĄCZNIK KIERUNKOWSKAZÓW TURN (2)
13
P RZEŁĄCZNIK ŚWIATEŁ DIMMER (1)
13
W YŁĄCZNIK SILNIKA ENGINE STOP (4)
13
W ŁĄCZNIK ROZRUSZNIKA START (6)
13
W ŁĄCZNIK SYGNAŁU DŹWIĘKOWEGO HORN (3)
13
W ŁĄCZNIK REZERWY PALIWA FUEL (5)
13
W ŁĄCZNIK ŚWIATEŁ ( BRAK NA RYSUNKU )
IV.5 D ŹWIGNIA SPRZĘGŁA
13
IV.6 N OŻNA DŹWIGNIA ZMIANY BIEGÓW
14
IV.7 H AMULEC RĘCZNY
14
IV.8 H AMULEC NOŻNY
14
IV.9 D ŹWIGNIA SSANIA
14
IV.10 B LOKADA KIEROWNICY
15
IV.11 K OREK ZBIORNIKA PALIWA
16
16
O TWIERANIE
16
Z
ANIE
IV.12 S IEDZENIE
16
IV.13 U CHWYT KASKU
17
IV.14 A MORTYZATORY TYLNEGO KOŁA
17
IV.15 P ODNÓŻKA BOCZNA
17
IV.16 K ONTROLA WŁĄCZNIKÓW PODPÓRKI BOCZNEJ I SPRZĘGŁA
17
V. RUTYNOWA KONTROLA PRZED ROZPOCZĘCIEM JAZDY
19
V.1 H AMULCE
19
K ONTROLA LUZU DŹWIGNI HAMULCA
19
K ONTROLA POZIOMU PŁYNU HAMULCOWEGO
V.2 S PRAWDZENIE SZCZELNOŚCI INSTALACJI HAMULCOWEJ PRZEDNIEGO KOŁA
19
V.3 S PRZĘGŁO
20
20
K ONTROLA LUZU DŹWIGNI SPRZĘGŁA
V.4 M ANETKA GAZU
20
V.5 O LEJ SILNIKOWY
20
V.6 O LEJ PRZEKŁADNIOWY
20
V.7 O GUMIENIE
21
21
T YP OGUMIENIA
21
C IŚNIENIE W OGUMIENIU
21
S TAN OGUMIENIA
V.8 K OŁA
22
V.9 O ŚWIETLENIE I LAMPKI KONTROLNE
22
V.10 P RZEŁĄCZNIKI
22
V.11 A KUMULATOR
22
V.12 P ALIWO
22
VI. WAŻNE WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE JAZDY I OBSŁUGI
24
5
9
IV.1 S TACYJKA ZAPŁONU
11
19
437871062.003.png
Instrukcja obsługi Yamaha XV500/535 Virago - www.PC800.prv.pl
3
VI.2 R OZRUCH ROZGRZANEGO SILNIKA
24
VI.3 Z MIANA BIEGÓW
25
VI.4 Z ALECANE MOMENTY ZMIANY BIEGÓW ( TYLKA S ZWAJCARIA )
25
VI.5 P ROCEDURA DOCIERANIA SILNIKA
26
VI.6 Z ATRZYMANIE I PARKOWANIE
26
VII. KONSERWACJA OKRESOWA I DROBNE NAPRAWY
28
VII.2 K ONSERWACJA OKRESOWA I SMAROWANIE
28
VII.3 M OMENTY DOKRĘCANIA
30
VII.4 O LEJ SILNIKOWY
31
31
K ONTROLA POZIOMU OLEJU
31
W YMIANA OLEJU I FILTRA
VII.5 O LEJ PRZEKŁADNIOWY
33
34
K ONTROLA POZIOMU OLEJU
34
W YMIANA OLEJU
VII.6 F ILTR POWIETRZA
35
VII.7 R EGULACJA GAŹNIKA
38
VII.8 R EGULACJA OBROTÓW BIEGU JAŁOWEGO
39
VII.9 R EGULACJA LUZU CIĘGNA GAZU
39
VII.10 R EGULACJA LUZU ZAWORÓW
40
VII.11 K ONTROLA ŚWIEC ZAPŁONOWYCH
40
VII.12 R EGULACJA LUZU DŹWIGNIA HAMULCA RĘCZNEGO
41
VII.13 R EGULACJA DŹWIGNI HAMULCA NOŻNEGO
42
43
P OŁOŻENIE DŹWIGNI
43
VII.14 R EGULACJA WŁĄCZNIKA ŚWIATŁA STOP
44
VII.15 K ONTROLA KLOCKÓW HAMULCOWYCH PRZEDNIEGO KOŁA I SZCZĘK HAMULCOWYCH TYLNEGO KOŁA
44
44
K OŁO PRZEDNIE
45
VII.16 K ONTROLA POZIOMU PŁYNU HAMULCOWEGO
45
VII.17 W YMIANA PŁYNU HAMULCOWEGO
46
VII.18 R EGULACJA LUZU DŹWIGNIA SPRZĘGŁA
46
VII.19 K ONTROLA I REGULACJA CIĘGIEN B OWDENA
48
VII.20 S MAROWANIE CIĘGNA GAZU I MANETKI GAZU
48
VII.21 S MAROWANIE DŹWIGNIA HAMULCA NOŻNEGO I DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW
48
VII.22 S MAROWANIE DŹWIGNI HAMULCA RĘCZNEGO I DŹWIGNI SPRZĘGŁA
48
VII.23 K ONTROLA I SMAROWANIE PODPÓRKI BOCZNEJ
48
VII.24 K ONTROLA WIDELCA TELESKOPOWEGO
48
49
K ONTROLA WZROKOWA
49
VII.25 R EGULACJA AMORTYZATORÓW TYLNYCH
49
VII.26 K ONTROLA UKŁADU KIEROWNICZEGO
50
VII.27 K ONTROLA I KONSERWACJA ŁOŻYSK KÓŁ
51
VII.28 K ONTROLA AKUMULATORA
51
VII.29 K ONSERWACJA AKUMULATORA
51
VII.30 W YMIANA BEZPIECZNIKÓW
52
VII.31 W YMIANA ŻARÓWKI REFLEKTORA
53
VII.32 D EMONTAŻ PRZEDNIEGO KOŁA
55
VII.33 M ONTAŻ PRZEDNIEGO KOŁA
56
VII.34 D EMONTAŻ TYLNEGO KOŁA
58
VII.35 M ONTAŻ TYLNEGO KOŁA
59
VII.36 D IAGNOSTYKA
59
60
P ALIWO
60
K OMPRESJA
60
Z APŁON
60
A KUMULATOR
VIII. PIELĘGNACJA I PRZERWA W EKSPLOATACJI
61
VIII.2 P RZERWA W EKSPLOATACJI
61
IX. DANE TECHNICZNE
63
X. SCHEMAT INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ
66
VI.1 R OZRUCH SILNIKA
25
VII.1 N ARZĘDZIA PODRĘCZNE
29
U
L Z DŹWIGNI
O
K Ł O TYLNE
O
K N TROLA DZIAŁANIA
VIII.1 P IELĘGNACJA
61
437871062.004.png
Instrukcja obsługi Yamaha XV500/535 Virago - www.PC800.prv.pl
4
K ODY BARW :
66
S PIS ELEMENTÓW INSTALACJI
66
437871062.005.png
Instrukcja obsługi Yamaha XV500/535 Virago - www.PC800.prv.pl
5
I. BEZPIECZEŃSTWO PRZEDE WSZYSTKIM
Informacje ogólne
Motocykl to fascynujący pojazd, dający nieporównywalne z niczym uczucie wolności i siły. Jednak
równocześnie stawia swojemu użytkownikowi granice, które ten musi zaakceptować. Nawet najlepszy
motocykl nie może sprawić, aby przestały działać prawa fizyki.
Utrzymanie motocykla i jego niezawodnego działania wymaga regularnych zabiegów pielęgnacyjnych
i konserwacyjnych. A to, co dotyczy pojazdu, dotyczy również kierowcy. Tylko kierowca zdrowy,
wyspany i w idealnej kondycji jest w stanie zapanować nad motocyklem. Leki, środki odurzające i
alkohol są oczywiście wykluczone. W przypadku motocykla - w jeszcze większym stopniu niż w
przypadku samochodu - jest niezbędne, aby kierowca był w każdej chwili w najlepszej formie. Alkohol
zwiększa skłonnośc do ryzyka, dlatego jest niebezpieczny nawet w małych ilościach.
Odpowiednie ubranie ochronne to coś również nieodłącznego od jazdy motocyklem jak pas
bezpieczeństwa w jeździe samochodem. Kompletne ubranie ochronne, mocne wysokie buty, specjalne
rękawice motocyklowe i atestowany, idealnie dobrany kask - to absolutny obowiązek. Lecz uwaga:
bardzo dobre ubranie ochronne kusi często do wykonywania lekkomyślnych manewrów. Człowiek
wierzy, że nic mu się nie może stać. Ale nie zapomnij: motocyklista nie ma kontrolowanych stref
zgniotu.
Dobry motocyklista jeździ przewidując, co może się stać, pewnie i defensywnie. Zapobiega wypadkom
również, gdy błędy popełniają inni uczestnicy ruchu. Dobrej jazdy!
Ostrzeżenie:
Modyfikacje motocykla lub wymiana oryginalnych jego elementów na inne może
powodować zagrożenia oraz mogą być niezgodne z prawem.
Mocowanie dodatkowych akcesoriów
Istnieje bardzo wiele akcesoriów, które sprzedawane są posiadaczom motocykli Yamaha. Firma nie ma
żadnego wpływu na ich jakość i użyteczność. Korzystanie z nieodpowiedniich akcesoriów może
negatywnie wpływać na bezpieczeństwo jazdy. Firma nie jest również w stanie sprawdzić wszystkich
dostępnych na rynku akcesoriów lub ich części. Dealer może dopomóc w wyborze odpowiednich
akcesoriów i właściwie je zamontować.
Przy wyborze i instalacji akcesoriów dodatkowych należy zachować ostrożność. Poniżej podano kilka
ogólnych porad, które mogą być pomocne przy podejmowaniu decyzji dotyczących wyposażenia
motocykla w akcesoria dodatkowe.
Nigdy nie należy przekraczać dopuszczalnej masy (GVW) motocykla. Całkowita masa
motocykla to masa samego motocykla gotowego do drogi, masa kierowcy i pasażera, bagażów.
Przeciążenie może spowodować w krytycznej sytuacji utratę kontroli nad motocyklem.
Wszelkiego rodzaju dodatkowe akcesoria i bagaże powinny być mocowane jak najniżej co
obniża środek ciężkości motocykla.
Przed jazdą sprawdzić prześwit motocykla i zdolność skrętu kierownicą. Dodatkowo również
należy upewnić się, ze akcesoria dodatkowe nie koliduja z innymi elementami motocykla takimi
jak: zawieszenie, układ kierowniczy, elementy sterowania /linki, przewody itp./
Dołaczanie dodatkowych akcesoriów na kierownicy lub zawieszeniu przednim mogą
powodować problemy ze stabilnoscią podczas jazdy. Dlatego też nie należy w tych miejscach
umieszczać bagaży, przedmiotów ciężkich i o zbyt dużych wymiarach.
437871062.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin