Pasowanie na przedszkolaka- scenariusz imprezy dla trzylatkówPrzedszkolaki przebrane za krasnale wkraczają na dużą salę, gdzie już na nie czekają rodzice, rodzeństwo i nawet dziadkowie. Rozpoczynamy program artystyczny:Część pierwszaPiosenka „Ola i liście”Poszła Ola na spacerek na słoneczko i wiaterek.A tu lecą jej na głowęliście złote i brązowe. / 2xMyśli Ola - liści tyleBukiet zrobię z nich za chwilę.La, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la, la. /2x/komentarz nauczycielki/My już długo chodzimy do przedszkola i bardzo dużo potrafimy zrobić. Nawet misia zreperować.Wiersz Cz. Janczarskiego „Naprawiamy misia”Kto misiowi urwał ucho?Cicho, głuchoNikt się jakoś nie przyznaje.Może jechał miś tramwajem?Może upadł biegnąc z górki?Może go dziobały kurki?Może Azor go tarmosił?Urwał ucho,nie przeprosił.Igła,nitka,rączek para,naprawimy misia zaraz.O, już sterczą uszka oba.Teraz nam się miś podoba./komentarz nauczycielki/Śpiewać też pięknie potrafimyPiosenka „Kotek Puszek”Kotek Puszek z czarną łatką dziś w przedszkolu był z Agatką, a z kieszeni u fartuszka wystawały małe uszka. Nagle ruszył się fartuszek, na podłogę skoczył Puszek. Teraz kotku będziesz z nami my już ciebie nie oddamy./komentarz nauczycielki/Nauczyliśmy się tego w przedszkolu. Możemy tu przychodzić, bo jesteśmy już duże. Mamy już całe trzy lata, a nawet więcej.Wiersz I. Suchorzewskiej „Mam 3 lata”Mam trzy lata, trzy i półBrodą sięgam ponad stół.Do przedszkola chodzę z workiem I mam znaczek z muchomorkiem.Pantofelki ładnie zmieniam,Myje ręce do jedzenia.Zjadam wszystko z talerzyka, Tańczę, kiedy gra muzyka.Umiem wierszyk o koteczku,O tchurzliwym koziołeczkui o piesku, co był w polu, nauczyłem się w przedszkolu./Wychodzi pani dyrektor zapowiadając ważną chwilę. Wszystkie maluchy wstają, wyciągają rękę i odpowiadają - OBIECUJEMY- po każdym wezwaniu./W obecności Dyrektora, rodziców, nauczycieli, koleżanek i kolegów, my małe dzieci ślubujemy, że:- będziemy się często uśmiechać,- będziemy głośno śpiewać piosenki i mówić wiersze,- będziemy zgodnie bawić się z innymi dziećmi,- będziemy zjadać wszystko z talerzyka.- nie będziemy więcej płakaćWitam Was w grupie Krasnali./komentarz nauczycielki/Teraz skoro jesteście już prawdziwymi przedszkolakami-krasnalami to może zaśpiewamy?Piosenka „My jesteśmy krasnoludki”My jesteśmy krasnoludki- oj tak, takPod grzybkami mamy budki- oj tak, takJemy mrówki, żabie łapki- oj tak, takA na głowach mamy czapki- to nasz znak, to nasz znakGdy ktoś zbłądzi to trąbimy- tru tu tuGdy ktoś senny to uśpimy- lu lu luGdy ktoś skrzywdzi krasnoludka- o jojoj, o jojojTo zapłacze niezabudka- a jajaj, a jajaj/Teraz następuje pasowanie na przedszkolaka, wręczanie dyplomów, maskotek. Zapraszamy gości do dalszej zabawy i przy akompaniamencie maluszki wymaszerowują do swojej sali./Część drugaW sali wszyscy wybieramy dla siebie kotyliony w kształcie owoców. Rodzice na swoich wpisują np.- mama Zosi, tata Marcelka. Zabawa z odgłosamiNauczycielka pokazuje obrazek do którego przypisane są odpowiednie odgłosy: słońce- ach, chmurka-uch, deszczyk- kap kap, grzmot- bum, wiatr- hu hu. Najpierw dzieci demonstrują zabawę, potem bawią się rodzice a dzieci pilnują czy rodzice dobrze odczytują obrazki.Wspólne zabawy z wykorzystaniem chusty animacyjnej: Sałatka owocowa (uczestnicy zabawy trzymają brzeg chusty i wywołane owoce przebiegają pod chustą)Wiaterek (dzieci leżą na podłodze zmęczone zabawą a rodzice wytwarzają wiatr aby je ochłodzić po męczącej zabawie)Po męczącej zabawie- poczęstunek- kruche ciasteczka samodzielnie przygotowane przez dzieci oraz inne smakołyki.
aducha179