Digital ECU Tuner III - Manual.pdf

(900 KB) Pobierz
Konwersja MAF (0-5V) to MAP
DIGITAL ECU TUNER 3 – Instrukcja Użytkownika
STRONA 1
www.ecumaster.com
264537981.007.png
DIGITAL ECU TUNER 3 – Instrukcja Użytkownika
UWAGA !
Urządzenie Digital ECU Tuner 3 przeznaczone jest tylko i wyłącznie do sportu
motorowego i nie może być używane na drogach publicznych!
Instalacja urządzenia może być przeprowadzona tylko i wyłącznie przez przeszkolonych
specjalistów. Instalacja przez osoby nieprzeszkolone może doprowadzić do uszkodzenia
zarówno urządzenia jak i silnika!
Niepoprawne strojenie silnika za pomocą urządzenia Digital ECU Tuner 3 (DET3) może
doprowadzić poważnej awarii jednostki napędowej!
Nigdy nie modyfikuj ustawień urządzenia podczas poruszania się pojazdu, gdyż może to
doprowadzić do wypadku!
Firma Ecumaster nie bierze odpowiedzialności za straty spowodowanie niepoprawnym
montażem lub/i strojeniem urządzenia!
Ważne !
Poniższa wersja instrukcji urządzenia Digital ECU Tuner 3 (DET3) odnosi się do wersji
urządzenia 1.0 (HW Version 1.0).
Modyfikacja map powinna być przeprowadzona tylko i wyłącznie przez osoby
rozumiejące zasady działania urządzenia oraz zasady działania współczesnych układów
wtryskowych i zapłonowych.
W trakcie tworzenia map zawsze używaj szerokopasmowego miernika AFR.
Nigdy nie zwieraj przewodów wiązki elektrycznej silnika jak również wyjść urządzenia
DET3.
Wszystkie modyfikacje wiązki elektrycznej silnika oraz urządzenia DET3, przeprowadzaj
przy odłączonym biegunie ujemnym akumulatora.
Zadbaj a wysoką jakość połączeń przewodów wiązki oraz o odpowiednie ich
zaizolowanie.
Długość przewodów połączeniowych nie powinna przekraczać 30cm.
Wszystkie sygnały z czujników indukcyjnych powinny być podłączone przewodami
ekranowanymi.
Wszystkie niewykorzystane wejścia należy podłączyć do masy.
W trakcie spawania elementów karoserii pojazdu urządzenie powinno być bezwględnie
odłączone!
STRONA 2
www.ecumaster.com
264537981.008.png 264537981.009.png 264537981.010.png 264537981.001.png
DIGITAL ECU TUNER 3 – Instrukcja Użytkownika
Spis treści
Urządzenie Digital ECU Tuner 3.....................................................................................................................................................4
Aktualizacja oprogramowania wewnętrznego (firmware)...............................................................................................................6
Opis wyprowadzeń ..........................................................................................................................................................................7
Instalacja oprogramowania..............................................................................................................................................................8
Toolbar...........................................................................................................................................................................................10
Mapy (Tables)................................................................................................................................................................................11
Wejścia analogowe.........................................................................................................................................................................16
Wyjście Analogowe (Analog Out).................................................................................................................................................18
Sterowanie kątem zapłonu.............................................................................................................................................................19
Wyjścia mocy Power Out #1 i Power Out #2................................................................................................................................26
Wyjście parametryczne (Parametric Output).................................................................................................................................30
Modyfikacja sygnałów częstotliwościowych.................................................................................................................................33
Skale...............................................................................................................................................................................................37
Logowanie sygnałów.....................................................................................................................................................................38
Hamownia drogowa.......................................................................................................................................................................40
Launch control...............................................................................................................................................................................43
Konwersja analog MAF (0-5V) to MAP.......................................................................................................................................44
Konwersja przepływomierza częstotliwościowego na MAP sensor analogowy ..........................................................................46
STRONA 3
www.ecumaster.com
264537981.002.png
DIGITAL ECU TUNER 3 – Instrukcja Użytkownika
Urządzenie Digital ECU Tuner 3
Opis urządzenia
Urządzenie Digital ECU Tuner 3 służy do modyfikacji sygnałów idących z czujników do ECU (Electronic Control
Unit). Dzięki temu możliwa jest modyfikacja takich parametrów silnika jak dawka paliwa, kąt zapłonu, istnieje
możliwości sterowania doładowaniem lub dodatkowymi wtryskiwaczami. Dodatkowo urządzenie posiada funkcje
ułatwiające „strojenie” samochodu takie jak zaawansowany datalogger oraz hamownie drogową która w
warunkach rzeczywistych (auto jadące po drodze) potrafi zmierzyć przebieg mocy i momentu obrotowego pojazdu.
Cechy urządzenia
4 niezależne mapy 16x16 (mapa paliwa, dwie mapy PWM, mapa zapłonu)
8 map korekcji 16x1,
2 niezależne przełączane zestawy map,
możliwość modyfikacji pojedynczego sygnału analogowego,
4 wejścia analogowe,
wbudowany DataFlash umożliwiający logowanie sygnałów bez podłączonego laptopa,
pomiar napięcia zasilania,
możliwość modyfikowania sygnału przepływomierza częstotliwościowego (17Hz-4kHz),
obsługa sygnału zapłonowego z wykorzystaniem czujników indukcyjnych, Halla, optycznych oraz
sygnałów sterujących modułem zapłonowym. Urządzenie obsługuje zarówno sygnały pojedyncze ( single
ended ) jak i zbalansowane ( differential ),
obsługa wielu typów zapłonu: 60-2, 36-2, 36-1, Multitooth, Ignition Modules,
obsługa zaworu sterującego doładowaniem turbosprężarki,
obsługa 4 wtryskiwaczy wysokoopornościowych (praca w systemie „full group”),
możliwość bezpośredniego modyfikowania czasów wtrysku dla systemów „full group”, i semi
sekwencyjnych (2 grupy wtryskiwaczy),
wyjście typu ON/OFF sterowane parametrycznie,
automatyczna konwersja z MAP to MAF z wykorzystanie algorytmu uczenia,
procedura startowa,
hamownia drogowa,
możliwość kalibracji dowolnego czujnika analogowego, dzięki czemu wartości analogowe mogą być
wyświetlane w ich realnych wartościach (np. sygnał z MAP sensora w barach, sygnał z sondy
szerokopasmowej jako AFR, etc.),
możliwość darmowej aktualizacji oprogramowani w miarę rozwoju urządzenia (np. nowe tryby zapłonu,
dodatkowe funkcje) ,
komunikacja z urządzeniem odbywa się przy pomocy złącza USB.
STRONA 4
www.ecumaster.com
264537981.003.png
DIGITAL ECU TUNER 3 – Instrukcja Użytkownika
Wymagania sprzętowe
Do poprawnej współpracy z urządzeniem wymagana jest poniższa minimalna konfiguracja.
Windows 2000, XP, Vista
Odpowiednio 128/256/512 MB RAM
Rozdzielczość ekranu co najmniej 1024x768 16bit,
Procesor z zegarem co najmniej 600MHz,
Port USB.
Skład zestawu
Urządzenie DET 3,
Kabel USB AA,
Wtyczka,
Komplet pinów do wtyczki,
Płyta CD z oprogramowaniem, sterownikami oraz z instrukcją użytkownika w języku polskim,
Dodatkowy zestaw rezystorów oraz dioda prostownicza przydatnych przy instalacji urządzenia.
Oprogramowanie wewnętrzne ( Firmware)
Firmwarem określamy wewnętrzne oprogramowanie urządzenia odpowiadające za jego działanie. Dzięki temu iż
firmware urządzenia jest wymienny, możliwa jest jego aktualizacja co umożliwia zwiększenie jego funkcjonalności
w przyszłości. Dodatkowo w celu wykorzystania możliwości nowego firmwareu należy używać odpowiedniego
oprogramowania (klienta) pod Windows. Oprogramowanie jest kompatybilne w „dół” co oznacza że nowsza wersja
oprogramowania pod Windows obsługuje wszystkie poprzednie wersje firmwareu urządzenia.
Najnowsze oprogramowanie znajduje się na stronie www.ecumaster.com .
STRONA 5
www.ecumaster.com
264537981.004.png 264537981.005.png 264537981.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin