Regulamin KJS.pdf

(587 KB) Pobierz
Regulamin KJS 2009 po komunikatach 1-3.indd
Stan prawny na dzień 01 kwietnia 2009 r.
REGULAMIN
KONKURSOWEJ JAZDY SAMOCHODEM
2009
Polski Związek Motorowy
Główna Komisja Sportu Samochodowego
www.pzm.pl
99972939.005.png
Regulamin Konkursowej Jazdy Samochodem - 2009
1. De nicje KJS.
1.1 Konkursową Jazdą Samochodową zwaną dalej KJS jest popularna impreza
samochodowa, o charakterze otwartym, dla kierowców nieposiadających żadnych
licencji sportu samochodowego z wyjątkiem licencji kartingowej oraz licencji WR
i „P” . Dopuszcza się udział innych zawodników licencjonowanych, klasy kowanych
w odrębnej „ kategorii Gość”.
1.2 Udział w KJS jest jednym z warunków do uzyskania licencji stopnia „R2” dla
kierowcy sportu samochodowego.
1.3 Impreza, która może zostać uznana jako KJS, musi spełniać warunki niniejszego
regulaminu i być zatwierdzona przez właściwą dla Organizatora Okręgową Komisję
Sportu Samochodowego PZM (zwaną dalej OKSS). W przypadku organizacji
i przebiegu imprezy na innym terenie, musi o tym być powiadomiona OKSS tego
terenu. Zaleca się uzgodnienie terminów.
1.4 Regulamin uzupełniający imprezy należy złożyć do zatwierdzenia przez OKSS
w ZO PZM nie później niż na 14 dni przed jej rozpoczęciem, natomiast 3 dni
przed Odbiorem Administracyjnym należy przedstawić do OKSS ostateczny wykaz
wszystkich sędziów.
W przypadku niedotrzymania powyższych terminów impreza może nie zostać
zakwali kowana, jako KJS.
1.5 Poszczególne KJS mogą być ujęte w cykl rozgrywek, jako rundy o nagrodę
klubu, okręgu itp.
1.6 Niniejszy regulamin dotyczy także wszystkich popularnych imprez
samochodowych typu KJS, ogólnodostępnych.
2. Warunki określające imprezę jako KJS.
2.1 Konkursowa Jazda Samochodowa powinna zawierać:
Jazdę okrężną po drogach publicznych, o długości minimum 40 km, odbywa-
jącą się zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym.
Planowane przeciętne prędkości przejazdu, na poszczególnych odcinkach
musi być poprzedzona
punktem PKC. Maksymalna długość próby nie może przekroczyć 1 km.
W przypadku organizacji imprezy na terenie zamkniętym (tor, poligon,
lotnisko) próby mogą być długości 2 km pod warunkiem sporządzenia przez
organizatora planu bezpieczeństwa i zatwierdzenia go przez OKSS ZO PZM.
Średnia prędkość na próbie nie może przekroczyć 50 km/h
Podczas
takiej próby, odległość pomiędzy Startem a Metą Lotną nie może przekroczyć
1 000 metrów.
Pomiar czasu na próbach dokonywany będzie z dokładnością do 0,1 sek. Za każde
0,1 sekundy kierowca otrzyma 0,1 punktu. OKSS może alternatywnie zatwierdzić w
regulaminie uzupełniającym imprezy pomiar do 0,01 sek. W tej sytuacji za każde
0,01 sekundy kierowca otrzyma 0,01 punktu.
Zaleca się aby przynajmniej 2 próby były zakończone Metą Lotną.
Główna Komisja Sportu Samochodowego
3
drogowych nie mogą przekroczyć 45 km/h.
Minimum 6 prób zręcznościowych gdzie każda próba
99972939.006.png 99972939.007.png
Regulamin Konkursowej Jazdy Samochodem - 2009
2.2 Wszystkie próby muszą być zlokalizowane na terenach wyłączonych z ruchu
publicznego (parkingi, place, tereny prywatne, itp.).
2.3 Jeżeli próba jest organizowana na wyłączonej z ruchu drodze publicznej,
wymagane jest zabezpieczenie zgodne z załącznikiem „H” (samochód ratownictwa
drogowego, karetka pogotowia itd.). Organizator musi również spełnić wszelkie
wymagania wynikające z Ustawy o Wykorzystaniu Dróg w Sposób Szczególny.
2.4 Przed rozpoczęciem KJS, ZSS musi dokonać sprawdzenia przygotowania
wszystkich prób.
3. Władze KJS.
3.1 Na czele władz KJS stoi trzyosobowy organ nadzorujący – Zespół Sędziów
Sportowych (ZSS), w skład, którego wchodzą:
Przewodniczący
1. Członek
3.2 Przewodniczący i członkowie ZSS muszą być powołani przez OKSS. Zaleca się
by Przewodniczący był członkiem innego klubu i posiadał licencję Sędziego Sportu
Samochodowego, wyższą rangą, niż Dyrektor KJS.
3.3 Władzą wykonawczą jest Dyrektor KJS.
3.4 Wszyscy sędziowie obsługujący KJS muszą posiadać aktualne licencje Sędziego
Sportu Samochodowego PZM.
3.5 Minimum jeden członek Badania Kontrolnego musi być z listy technicznej OKSS
lub GKSS.
4. Zgłoszenia i ich forma.
2. Członek
4.1 Zgłoszenia załóg winny być składane u organizatora KJS w formie pisemnej
na właściwych formularzach zgłoszenia (Załącznik nr 1) i podpisane przez obydwu
członków załogi.
4.2 Termin zgłoszeń i wysokość wpisowego określa organizator w Regulaminie
Uzupełniającym imprezy.
4.3 Zwrot wpisowego może nastąpić w przypadku odwołania KJS lub w przypadku
nie przyjęcia zgłoszenia.
4.4 Organizator KJS ma prawo nie przyjęcia zgłoszenia bez podania przyczyny.
5. Załoga.
5.1 Załogę stanowi kierowca i pilot.
5.2 Pilot musi mieć ukończone 17 i może posiadać licencję sportową kierowcy.
5.3 Pilot nie może prowadzić samochodu podczas trwania KJS.
W przypadku stwierdzenia prowadzenia samochodu przez pilota, załoga zostanie
wykluczona z dalszego udziału w KJS.
5.4 Podczas trwania KJS, wewnątrz pojazdu musi być umieszczona karta
identy kacyjna (według Załącznika nr 7), widoczna przez prawą tylną boczną
szybę, zawierająca numer startowy, imiona i nazwiska członków załogi, ich aktualne
fotogra e oraz podpisy.
4
Główna Komisja Sportu Samochodowego
99972939.008.png 99972939.001.png 99972939.002.png
Regulamin Konkursowej Jazdy Samochodem - 2009
6. Obowiązki załóg.
6.1 Przez podpisanie zgłoszenia do udziału w KJS załoga zobowiązuje się
do całkowitego podporządkowania przepisom niniejszego regulaminu oraz
Regulaminu Uzupełniającego KJS, komunikatom, poleceniom i instrukcjom
wydawanym przez władze KJS.
6.2 Pod rygorem niedopuszczenia do startu lub wykluczenia z KJS, każda załoga
zobowiązana jest do:
obecności na odprawie uczestników
zgłoszenia się na BK
przejechania trasy KJS z pobraniem wiz na wszystkich punktach PKC, PKP
w podanej przez organizatora kolejności oraz kierunku zgodnym z książką
drogową,
odbycia wszystkich prób zręcznościowych w zapiętych pasach bezpieczeństwa
i kaskach ochronnych, z włączonymi światłami mijania i zamkniętymi szybami.
6.3 Załoga we własnym zakresie powinna umieścić na przednich bocznych drzwiach
samochodu numery startowe w kolorze kontrastującym z barwą samochodu.
7. Pojazdy dopuszczone do KJS i podział na klasy.
7.1 Do udziału w KJS dopuszcza się samochody osobowe w rozumieniu Prawa
o Ruchu Drogowym lub osobowo/towarowe na bazie podwozia samochodu
osobowego, posiadające ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po
drogach publicznych RP i spełniające wymogi regulaminowe KJS. Patrz Załącznik
nr 2.
7.2 Samochody dopuszczone do udziału w KJS zostaną podzielone na klasy wg
pojemności skokowej silnika zgodnie z zał. „J” MKS :
Podział na klasy ustala OKSS i obowiązuje on w imprezach cyklicznych np.
Mistrzostwa Okręgu. W innych imprezach podział na klasy ustala organizator.
W imprezach cyklicznych wykraczających poza obszar jednego Okręgu podział na
klasy ustala GKSS na wniosek zainteresowanych Okręgów.
Samochody posiadające silniki z turbodoładowaniem zostaną dopuszczone do
startu w klasie pojemnościowej wynikającej z pomnożenia nominalnej pojemności
silnika (zgodnie z załącznikiem „J” FIA)
z zapłonem ZI x współczynnik 1,7
7.3 Zezwala się organizatorom KJS na tworzenie klas markowych. Klasę markową
tworzy minimum 5 samochodów tej samej marki, typu i pojemności skokowej
silnika.
W przypadku KJS cyklicznych klasa markowa musi być prowadzona przez
cały cykl rozgrywek. W sytuacji, kiedy w kolejnej KJS cyklicznej nie zostanie
skompletowana klasa markowa, załoga do niej zgłoszona musi być klasy kowana
w klasie wynikającej z pojemności silnika. Ewentualne punkty zdobyte w tej klasie
nie będą liczone w zestawieniach punktowych KJS cyklicznych – rund klubowych,
okręgowych lub ogólnopolskich w klasie markowej.
z zapłonem ZS x współczynnik 1, 5 (diesel)
Główna Komisja Sportu Samochodowego
5
99972939.003.png 99972939.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin