Jak złożyć reklamację w biurze podróży.pdf
(
106 KB
)
Pobierz
690034459 UNPDF
Wróciłeś właśnie z KOSZMARNYCH wakacji
i czujesz się OSZUKANY przez biuro
podróży? Zobacz, jak złożyć skuteczną
REKLAMACJĘ w biurze podróży i odzyskać
swoje pieniądze!
Czy poniższe slogany nie wydają Ci się znajome:
• „Lazurowe morze kilka kroków od hotelu!”,
• „Pomocna 24-godzinna obsługa hotelowa!”,
• „Luksusowe pokoje o najwyższym standardzie”?
Nie ma co kryć: biura podróży uwodzą nas pięknymi słówkami. Co najczęściej jest nie tak z tego
typu czarującymi sloganami?
Morze, owszem, bywa blisko, ale z lazurem ma tyle wspólnego co czerń z bielą… Obsługa
hotelowa może i pracuje 24 h na dobę, tylko czemu nie w recepcji?… Pokoje z kolei faktycznie
mogłyby mieć wysoki standard, gdyby wszystko w nich działało i było czyste…
Podróż życia? Nie tym razem…
Na urlop i wczasy zawsze czekamy z niecierpliwością, czasem długie tygodnie, a nawet miesiące.
Skrupulatnie wybieramy biuro podróży z najatrakcyjniejszą ofertą i rezerwujemy wczasy.
O wymarzonej podróży opowiadamy rodzinie, znajomym, kolegom z pracy. Oczami wyobraźni
widzimy już tę rajską plażę, palące słońce i siebie na leżakach, cieszących się zasłużonym
i wyczekiwanym urlopem.
W końcu nachodzi dzień wyjazdu, pakujemy się i na tydzień lub dłużej zostawiamy za sobą szarość
miasta i codzienne zmartwienia. Niestety entuzjazm szybko mija, a jego miejsce zajmuje jedno
wielkie rozczarowanie… Hotel nie prezentuje się już tak wspaniale jak na zdjęciach, plaża jest
zwyczajnie brudna, morze – chłodne i z ostrym, kamienistym dnem, a posiłki w hotelu są
niedogotowane. W trakcie pobytu okazuje się, że nikt nie sprząta pokojów, ręczniki nie są
wymieniane, a przez okno możemy podziwiać… sąsiadów z przeciwległego pokoju.
Jak odzyskać pieniądze od biura podróży
za nieudane wczasy?
Jeśli też wróciłeś z wakacji, które z obiecywanym wypoczynkiem miały niewiele wspólnego,
i czujesz się nimi
zawiedziony
oraz
rozgoryczony
, mam dla Ciebie dobrą wiadomość: polskie
prawo – za sprawą ustawy o usługach turystycznych – daje Ci
silne
i
skuteczne
narzędzie do walki
z biurami podróży.
Narzędziem tym jest
REKLAMACJA
.
„Reklamacji nie uwzględnia się”…
Być może obawiasz się, że biuro nie uzna Twojej reklamacji, bo skorzystałeś z
oferty
last minute
albo w umowie pojawiła się
odpowiednia klauzula
typu: „Oferty specjalne i oferty z ostatniej
chwili (
last minute
) nie podlegają reklamacji ze względu na swój specyficzny charakter”.
Nie daj się zwieść, to kolejna nieuczciwa sztuczka biur podróży!
ZAWSZE
masz prawo do
pełnej
reklamacji
, niezależnie od tego, czy korzystałeś z normalnej oferty, czy z oferty w promocyjnych
cenach!
Jak napisać skuteczną REKLAMACJĘ?
Zdziwisz się, jak dużo może zdziałać dobrze napisana reklamacja. Warunkiem jest jednak
prawidłowe i zgodne z prawem sporządzenie reklamacji, dlatego w tym poradniku znajdziesz nie
tylko gotowy
wzór reklamacji
, ale przede wszystkim
wyczerpujący opis
, jak napisać reklamację.
Oto, co dokładnie znajdziesz w tym poradniku:
• Co jest
podstawą prawną
reklamacji?
• Co jest
podstawą faktyczną
reklamacji?
• Jakie
dowody
przytoczyć na udowodnienie swoich roszczeń?
• Jakie
2 najważniejsze elementy
powinna zawierać reklamacja?
• Jak oszacować
wartość roszczeń
wobec biura podróży?
• Czym jest
tabela frankfurcka
i czy można się nią posługiwać w Polsce?
• Czym jest
roszczenie o zadośćuczynienie za zmarnowany urlop
?
• W jakiej
formie
należy złożyć reklamację?
• Czym różni się
zawiadomienie o stwierdzeniu wadliwego wykonania usługi
od właściwej
reklamacji?
•
Do kogo skierować reklamację
: do pilota wycieczki, agenta turystycznego czy do biura
podróży?
• W
jaki sposób
dostarczyć reklamację?
• W
jakim terminie
złożyć reklamację?
• W
jakim terminie
reklamacja musi zostać rozpatrzona?
• Jak napisać
odwołanie
w razie nieuznania reklamacji?
• W jaki sposób może pomóc
departament turystyki urzędu marszałkowskiego
oraz
rzecznik praw konsumenta
?
• Czy warto składać pozew do
polubownego sądu konsumenckiego
czy raczej pozew
do
sądu powszechnego
?
Jest jeszcze jedna, bodajże
najważniejsza rzecz
…
Nie czekaj ze złożeniem reklamacji –
prawo daje Ci TYLKO 30 dni na odzyskanie pieniędzy!
Być może wahasz się, czy warto składać reklamację. Ale nie zwlekaj z tym!
Tylko
przez 30 dni
od zakończenia wczasów masz możliwość złożenia reklamacji. Jeżeli upłynie
ten termin, biuro podróży będzie mogło – i to zgodnie z prawem! – odmówić rozpatrzenia
reklamacji, nawet jeśli byłaby ona w pełni uzasadniona. Tym samym
w razie przekroczenia
terminu
na złożenie reklamacji Twoje szanse na odzyskanie pieniędzy w trybie reklamacyjnym
za nieudaną wycieczkę zmaleją właściwie do zera…
Nie pozwól, by wspomnienia z nieudanej podróży wracały do Ciebie przez najbliższe miesiące
i wzbudzały negatywne emocje. Dopóki będziesz miał świadomość, że obca firma zarobiła
na Tobie, a sama nie wywiązała się z usługi, trudno Ci będzie pozbyć się żalu i rozczarowania
na samo wspomnienie tych wczasów.
Nie traktujmy biur podróży ulgowo! Jeśli kupiłbyś nowy telewizor i okazałby się niesprawny, bez
wahania byś go zareklamował, prawda? Wczasy to taka sama usługa jak wszystkie inne. Jeśli nie
spełniła Twoich oczekiwań i była niezgodna z tym, co obiecywało biuro podróży –
zareklamuj ją
.
Polskie prawo daje Ci do tego skuteczne narzędzie,
a
ta książka pokaże Ci, jak skutecznie je wykorzystać.
Krzysztof Wilk
– absolwent prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim specjalizujący się
w tzw. prawie turystycznym. Od ponad dwóch lat prowadzi i nadzoruje postępowania
reklamacyjne w jednym ze znaczących polskich biur podróży oraz doradza
organizatorom turystyki w zakresie rozpatrywania reklamacji klientów. Na co dzień
prowadzi również działalność publicystyczną w ramach bloga prawoturystyczne.pl
oraz współpracuje z prasą branżową.
Twoja 30-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy!
Udzielam Ci bezwarunkowej
30-dniowej gwarancji satysfakcji.
Jeżeli w ciągu 30 dni od daty zapłaty stwierdzisz,
że nie jesteś usatysfakcjonowany i powiadomisz mnie o tym,
zwrócę Ci Twoje
pieniądze
.
Iwona Kielar
, wydawca
PS
Pamiętaj też, proszę, że reklamacja jest dokumentem uregulowanym ustawowo. Znaczy to tyle,
że drobny błąd może spowodować jej nieważność i brak możliwości odzyskania pieniędzy. Jeżeli
chcesz uniknąć błędów podczas składania reklamacji, gwarantuję Ci, że
ten poradnik Cię przed tym
KUP TERAZ
uchroni.
Plik z chomika:
emil1542
Inne pliki z tego folderu:
Sposoby zabezpieczenia wierzytelności z wzorami umów i pism.pdf
(101 KB)
Wynagrodzenie za pracę.pdf
(112 KB)
Zwalczanie przewlekłości postępowania cywilnego oraz stronniczości sędziego.pdf
(108 KB)
Druki z zakresu prawa pracy wraz z komentarzem.pdf
(85 KB)
Prawo spadkowe w praktyce z wzorami pism.pdf
(117 KB)
Inne foldery tego chomika:
•••Niekryty Krytyk••• Zeznania niekrytego krytka - Maciej Frączyk•••••••••
E - booki
Ebooki Escapemagazine
ebooki-Dieta Zdrowie
ebooki-Do szkoły
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin