wiadro-3-darmowe-ebooki-com.pdf

(276 KB) Pobierz
Wiadro pełne galaretki. Odkryj sekrety doskonałej komunikacji w biznesie
IDŹ DO:
Wiadro pełne galaretki.
Odkryj sekrety
doskonałej komunikacji
w biznesie
KATALOG KSIĄŻEK:
Autor: Andy Bounds
T‡umaczenie: Anna Komin
ISBN: 978-83-246-1339-7
Tytu‡ orygina‡u: The Jelly Effect:
Format: A5, stron: 264
Katalog online
Zamw drukowany
katalog
CENNIK I INFORMACJE:
Zamw informacje
o nowościach
Zamw cennik
Powiedz NIE âgalaretceÒ i zacznij przekazywaě tylko istotne treľci
Zupe‡nie nowe i zaskakuj„ce spojrzenie na komunikacjŒ
Denerwuj„co proste rady - co, na co mog‡e wpa sam, ale tego nie zrobi‡e
Wskazwki, ktre znajd„ zastosowanie w ka¿dym, nawet niestandardowym biznesie
Praktyczne wiczenia, minimalizuj„ce obecno suchej teorii
Rozmowa, ktra siŒ klei, wi„¿e ze sob„ ludzi, interesy i du¿e pieni„dze
Jak efektywna jest komunikacja, z ktr„ masz do czynienia ka¿dego dnia? Czy kiedykolwiek:
stara‡e siŒ ukry ziewanie podczas czyjej prezentacji;
przemkn„‡ Ci ko‡o nosa interes, ktry mia‡ by Twj;
bra‡e udzia‡ w bezsensownej rozmowie, ktra do niczego nie by‡a Ci potrzebna?
Bez w„tpienia dzia‡o siŒ tak wielokrotnie. Zbyt du¿a ilo danych i zbaczanie z tematu to problemy
dotycz„ce niemal ka¿dego rodzaju komunikacji w biznesie. CzŒsto porozumiewamy siŒ w sposb,
ktry mo¿na porwna do nape‡niania wiadra galaretk„, a nastŒpnie obrzucania ni„ rozmwcw
- z nadziej„, ¿e jaka jej czŒ pozostanie na ich ubraniach. To metoda nieefektywna, irytuj„c
i przede wszystkim bardzo niechlujna.
Ka¿dego dnia co sprzedajesz. Albo wizerunek, albo pomys‡y, albo produkty i us‡ugi. Wiesz,
¿e jeste dobry w swoim fachu, ale czy osi„gasz rezultaty, na ktre zas‡ugujesz? Nie przestajesz
siŒ zastanawia, jak zacz„ przekazywa wiŒcej wa¿nych informacji i ograniczy ilo md‡ej
galaretki? Najskuteczniejsze s„ proste metody. Wyobra sobie, jak bardzo zwiŒkszy‡aby siŒ
Twoja efektywno, gdyby mwi‡ tylko o sprawach istotnych. Sta‡by siŒ lepszym rozmwc„,
prezenterem, liderem. B‡yszcza‡by podczas dyskusji i spotkaæ, a nawet negocjacji w sprawie
podwy¿ki. Zalety mno¿y‡yby siŒ same. Wraz z przeczytaniem ostatniej strony tej ksi„¿ki
przejdziesz na wy¿szy poziom gry. Ju¿ nigdy wiŒcej nie obrzucisz nikogo galaretk„?
Andy potrafi doskonale patrze na wiat z perspektywy innych osb, a tak¿e z powodzeniem
t‡umaczy im rzeczywisto.
T„ unikaln„ wiedz„ dzieli siŒ on z przedstawicielami firm i uczestnikami konferencji na ca‡ym
wiecie. DziŒki niemu szefowie tysiŒcy przedsiŒbiorstw nauczyli siŒ mwi w sposb, ktry
sprawia, ¿e ich klienci czuj„ siŒ swobodnie, wiedz„, ¿e uzyskaj„ potrzebn„ pomoc i ?
co najwa¿niejsze ? decyduj„ siŒ na zawieranie transakcji oraz d‡ugoterminow„ wsp‡pracŒ.
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c,
44-100 Gliwice
tel. (32) 230-98-63
e-mail: onepress@onepress.pl
redakcja: redakcjawww@onepress.pl
informacje: o księgarni onepress.pl
400226925.006.png 400226925.007.png 400226925.008.png 400226925.009.png 400226925.001.png 400226925.002.png 400226925.003.png
Spis treci
Podzikowania
11
Kim jestem, aby mówi Wam, jak si komunikowa?
13
1 Jak czyta niniejsz ksik
19
2 Skd nazwa „galaretka”?
23
3 Zasada „galaretki”
29
4ia iowe
1
5 Jak sprzedawa wicej
111
6 Rekomendacje
157
7 Prezentacje
205
8 Jak nie zgin w „Zielonym Korytarzu Zatracenia”
255
Jeli potrzebujesz dodatkowej pomocy
261
Zasada
„galaretki”
JAK STWIERDZI,
CZY KOMUNIKACJA JEST EFEKTYWNA?
Spójrz na ponisze przykady. Czy rezultaty tych akcji uwaasz za
pomylne?
Wybierasz si na imprez biznesow. Poznajesz wiele nowych
osób, udzielasz si w rozmowach, a po powrocie do domu
masz w kieszeni 26 wizytówek.
Spotykasz si w kawiarni z potencjalnymi klientami. S pod
duym wraeniem Twoich dokona i umiejtnoci jako sprzedawcy.
Jeden z klientów wprost Ci uwielbia i wci powtarza, e
poleciby Ci kademu.
Prowadzisz prezentacj dla pidziesiciu osób. Mimo
ogromnego stresu radzisz sobie doskonale. Suchaczom zdaje
si podoba to, co mówisz, a nawet wybuchaj miechem
w odpowiednich momentach.
Na pewno miae ju kiedy do czynienia z podobnymi sytuacjami.
W kocu poznawanie nowych partnerów biznesowych, sprzeda, po-
szukiwanie osób polecajcych czy prowadzenie prezentacji to najcz-
ciej spotykane „sytuacje komunikacyjne”.
400226925.004.png
30 / WIADRO PENE GALARETKI
A wic jak mylisz? Czy 26 wizytówek, pochway ze strony potencjal-
nego klienta, rekomendacje i zadowolona widownia to dobry wynik?
Czy wydaje Ci si, e Twoja komunikacja przyniosa podany skutek ?
Na pierwszy rzut oka rezultaty te robi wraenie. Najwaniejsze jed-
nak jest to, co dzieje si póniej i czy wanie te póniejsze efekty
s wystarczajce.
26 wizytówek — wietny wynik. Ale czy wizytówki rozwijaj Twoj
dziaalno? Nie. Udao Ci si tylko zmieni obcych ludzi w znajo-
mych. Ta znajomo moe dopiero przynie efekty — przekszta-
ci si w stae kontakty i tym samym wpyn korzystnie na funk-
cjonowanie Twojej firmy.
Pochway ze strony potencjalnego klienta to dobry pocztek — ale
to jeszcze nie sprzeda. A to jedyny efekt, na którym naprawd Ci
zaley i do którego chcesz doprowadzi.
Klient zachwala Ci innym? To wietnie, ale tylko wtedy, gdy przez
jego rekomendacje rzeczywicie zwiksza si liczba Twoich póniej-
szych spotka handlowych.
Prezentacja, która posza gadko? Prezentacje s efektywne tylko
wtedy, gdy osigasz dziki nim zamierzony cel — wygrywasz prze-
targ, komisja akceptuje Twój pomys itd.
A wic — komunikacja przynosi rezultaty tylko wtedy, gdy w efekcie
dostajesz to, czego chcesz, jak pokazuje rysunek 3.1.
Twój najwaniejszy rezultat to okienko po prawej stronie — roz-
wijanie dziaalnoci .
Ta ksika pomoe Ci rozbudowa biznes dziki efektywnej komu-
nikacji podczas imprez, spotka handlowych, poszukiwania osób,
które polec Ci innym, lub prowadzenia prezentacji.
ZASADA „GALARETKI” / 31
Rysunek 3.1. Efekt ywna komunikacja
ZASADA „WIADRA” — KLUCZ
DO KOMUNIKACJI WOLNEJ OD „GALARETKI”
Spójrz uwanie na rysunek 3.1. Dla mnie jako autora najciekawsza
jest druga kolumna; w kocu to moja wasna ekspertyza. O ni
oparem ca ksik, a o wszystkich jej czterech okienkach napisaem
oddzielne podrozdziay.
Ty jednak, drogi Czytelniku, skoncentrujesz si zapewne na zupenie
innej kwestii. Dla Ciebie najwaniejsza bdzie czwarta kolumna
— rozwój dziaalnoci.
To doskonay przykad na brak efektywnoci komunikacji, za co wi-
ni naley róne punkty widzenia mówcy i jego suchaczy . Suchaczy
kompletnie nie interesuje ekspertyza, na której skupia si mówca.
400226925.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin