12k.doc

(55 KB) Pobierz
OSNOWA ZABAW I GIER RUCHOWYCH

Akademia Wychowania Fizycznego

w Poznaniu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Osnowa lekcji pływania

 

 

 

 

 

 


Temat: Nauka pływania kraulem na piersiach.

 

Zadanie główneKOORDYNACJA ruchów RAMION, NÓG I ODDYCHANIA

Zadanie dodatkowedoskonalenie PRACY RĄK I NÓG

 

Klasa – III szkoły podstawowej,

Liczba ćwiczących – 12 osób,

Miejsce – pływalnia,

Czas trwania lekcji – 45 min.

Prowadzący – Daniel Osmański

 

 

Cele lekcji:

a.      dydaktyczny – nauka prawidłowej koordynacji pracy ramion, nóg
i oddychania oraz ukazanie błędów występujących w kraulu na piersiach,

b.     wychowawczy – uświadomienie przydatności zdobytej wiedzy
i umiejętności w życiu codziennym,

c.      zdrowotny -  sprawność układu mięśniowego, oddechowego oraz krążenia przez systematyczny trening.

 

 

Przyrządy – deski, gwizdek.


Tok lekcji

Nazwa ćwiczenia, gry lub zabawy

Czas lub liczba powtórzeń

Organizacja lekcji

Rozkazownictwo

Uwagi

I część wstępna

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, zadanie lekcji: objaśnienie teoretyczne

3 min.

X X X X X X
X X X X X X

 

           N 

 

na lądzie

 

Informacje dotyczące bezpiecze-ństwa

 

 

 

 

 

Rozgrzewka na lądzie

Ćwiczenia kształtujące ramion, nóg, tułowia

3 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 powt.

 

 

 

 

10 powt.

 

 

 

 

10 powt.

 

 

 

 

 

10 powt.

X     X     X

     X     X     X

X     X     X 

     X     X     X

         

           N

pw. stanie w rozkroku

1.     naprzemienne krążenia rr w przód/tył

2.     jednoczesne krążenie rr w przód/tył

pw. stanie w rozkroku ramiona w bok

1.     naprzemianstronne skręty tułowia w prawo/lewo

pw. postawa

1.     wspinanie na palce z jednoczesnym wznosem rr w bok

2.     opust pięt z jednoczesnym opustem rr bokiem w dół

pw.

1.     podskokiem rozkrok z jednoczesnym wznosem rr bokiem w górę do klaśnięcia

2.     podskokiem powrót nn do postawy z jednoczesnym opustem rr bokiem w dół do klaśnięcia o udo 

 

 

 

 

Podział osób na tory – 4 osoby na jeden tor

Obowiązkowy natrysk

 

Zabawa orientacyjno
–porządkowa w wodzie

Trzymaj tempo

2 długości basenu

Uczniowie zajmują tory, płyną kraulem na piersiach jeden za drugim utrzymując tempo poprzedzającej osoby, która płynie ze zmienną prędkością

W ten sposób ustalamy kolejność osób, które będą pływać

 

II. Część główna

Dokładanka

2 długości basenu

Uczniowie płyną w kolejności jeden za drugim wg ustalonej wcześniej kolejności, wykorzystujemy deski

Uczniowie z deską
w przodzie, rr proste, praca nóg, praca jednego ramienia
z oddechem jednostronnym, przechwyt deski
i praca drugiego ramienia

Zwracamy uwagę na prawidłowość wykonania

 

 

2 długości basenu

Ustawienie
i kolejność jw.

jw. z oddechem dwustronnym naprzemiennym

 

 

 

 

 

 

1 długość basenu

jw.

Uczniowie z deską
w przodzie, ruchy nn, jednego ramienia na max. oddechu

 

 

 

1 długość basenu

jw.

jw. drugie ramię

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin