[137][207]Życie, wolnoć i pocig za szczęciem. [246][277]Żyjemy, poszukujšc szczęcia "tam" [278][302]jakby było towarem. [303][372]Stalimy się niewolnikami własnych żšdz i pragnień. [394][409]Szczęcie nie jest czym, co można dogonić [410][444]lub kupić jak tani garnitur. [445][456]To jest Maya, [457][465]iluzja, [466][515]nieskończona gra form. [516][530]W tradycji buddyjskiej, [531][563]Samsara, lub też niekończšcy się cykl cierpienia [564][587]jest utrzymywany przez pragnienie przyjemnoci [588][630]i niechęć do bólu. [631][673]Freud okrelił to jako "zasada przyjemnoci". [674][701]Wszystko, co robimy jest próbš osišgnięcia przyjemnoci, [702][721]zdobycia czego, czego chcemy, [722][792]i odepchnšć co, co jest niepożšdane, czego nie chcemy. [796][835]Nawet proste organizmy, jak Pantofelek tak robiš. [836][857]Nazywa się to: odpowiedziš na bodziec. [858][907]W przeciwieństwie do Pantofelka, ludzie majš większy wybór. [908][943]Posiadamy wolnoć mylenia, i to jest włanie sedno problemu. [944][1014]Mylenie o tym czego chcemy, wymknęło się spod kontroli. [1296][1339]Kłopot współczesnego społeczeństwa polega na tym, że staramy się zrozumieć wiat, [1340][1373]nie w kategoriach archaicznej, wewnętrznej wiadomoci, [1374][1399]ale poprzez cišgłš kwalifikację i katalogowanie wiata zewnętrzengo, [1400][1457]za pomocš naukowych rodków i myli. [1458][1502]Mylenie prowadzi jedynie do większej iloci mylenia i pytań. [1503][1535]Staramy się poznać najskrytsze siły, które tworzš wiat [1536][1555]i wyznaczajš jego bieg. [1556][1590]Ale wyobrażamy je sobie, jako co poza nami, [1591][1644]nie jako żywš istotę, integralnš częć naszej natury. [1645][1677]Sławny psychiatra Carl Jung powiedział: [1678][1748]"Ten, kto patrzy na zewnštrz - ni, kto patrzy do wewnštrz - budzi się." [1760][1803]Nie jest czym złym dšżyć do przebudzenia, do szczęcia. [1804][1839]Złym jest szukać szczęcia na zewnštrz, [1840][1910]podczas gdy można je znaleć tylko wewnštrz. [2146][2196]4 sierpnia 2010, na konferencji Techonomy w Lake Tahoe w Kalifornii, [2197][2257]Eric Schmidt - CEO [prezes] Google, podał zdumiewajšcš statystykę. [2258][2283]Obecnie w cišgu dwóch dni generujemy tyle informacji, [2284][2311]co od zarania cywilizacji do 2003 roku [2312][2344]według Schmidta. [2345][2415]To około 5 eksabajtów danych. [2420][2454]Nigdy w historii ludzkoci, nie było aż tyle mylenia [2455][2486]i nigdy nie było aż tyle zgiełku, na naszej planecie. [2487][2551]Czy to możliwe, że za każdym razem gdy mylimy o rozwišzaniu jakiego problemu, [2552][2583]tworzymy dwa kolejne problemy? [2584][2603]Co dobrego jest w tym całym myleniu, [2604][2630]jeli nie prowadzi ono do większego szczęcia? [2631][2650]Czy jestemy szczęliwsi? [2651][2668]Bardziej niezależni? [2669][2701]Bardziej radoni, w wyniku całego tego mylenia? [2702][2730]Czy też ono izoluje nas, [2731][2748]odłšczajšc od głębszego i ważniejszego [2749][2795]dowiadczania życia? [2796][2852]Mylenie, działanie i robienie, [2853][2874]muszš być w równowadze z byciem. [2875][2945]W końcu jestemy ludzkimi istotami, nie ludzkimi czynami. [3043][3094]Chcemy zmiany i stabilnoci w tym samym czasie. [3095][3130]Nasze serca stały się oderwane od spirali życia, [3131][3149]prawa zmian, [3150][3179]w miarę jak nasze mylšce umysły, prowadziły nas ku stabilnoci, [3180][3229]bezpieczeństwu i pacyfikacji zmysłów. [3230][3280]Z chorobliwš fascynacjš oglšdamy zabójstwa, tsunami, [3281][3339]trzęsienia ziemi i wojny. [3340][3378]Nieustannie staramy się zajšć nasz umysł, wypełnić go informacjami. [3379][3412]Telewizja sšczšca się na żywo ze wszystkich możliwych urzšdzeń. [3413][3435]Gry i zabawy. [3436][3442]Wiadomoci tekstowe. [3443][3477]I wszystkie możliwe błache sprawy. [3478][3494]Dalimy się zahipnotyzować [3495][3531]niekończšcemu się strumieniowi nowych obrazów, informacji, [3532][3602]nowym sposobom aby zwodzić i tłumić zmysły. [3606][3640]W czasie cichej wewnętrznej refleksji, nasze serca mogš powiedzieć nam [3641][3682]że istnieje co więcej do przeżycia, niż nasza obecna rzeczywistoć, [3683][3717]że żyjemy w wiecie głodnych duchów. [3718][3788]Wiecznie spragnionych i nigdy nie zaspokojonych. [3840][3856]Stworzylimy gšszcz informacji, [3857][3899]które latajš wokół planety, umożliwiajšc więcej mylenia, [3900][3931]więcej pomysłów, jak naprawić wiat, [3932][3983]jak rozwišzać problemy, które istniejš tylko dlatego, że umysł je stworzył. [3984][4054]Mylenie spowodowało cały wielki bałagan, w którym jestemy teraz. [4059][4104]Toczymy wojny przeciwko chorobom, wrogom i problemom. [4105][4149]Paradoksem jest, że to czemu stawiamy opór, utrzymuje się. [4150][4190]Im bardziej się czemu opierasz, tym silniejsze się to staje. [4191][4220]To jest jak ćwiczenie mięnia, w rzeczywistoci wzmacniasz [4221][4255]dokładnie to, czego chcesz się wyzbyć. [4256][4296]A więc jaka jest alternatywa dla mylenia? [4297][4367]Jakiego innego mechanizmu ludzie mogš używać, by istnieć na tej planecie? [4526][4557]Podczas gdy kultura Zachodu w ostatnich stuleciach skupiła się na badaniu wiata [4558][4595]za pomocš myli i analiz, [4596][4623]inne starożytne kultury opracowały równie zaawansowane [4624][4684]techniki zgłębiania przestrzeni wewnętrznej. [4685][4711]Utrata naszego połšczenia z wewnętrznymi wiatami [4712][4758]zaburzyła równowagę na naszej planecie. [4759][4795]Starożytny aforyzm "Poznaj siebie" został zastšpiony [4796][4844]przez pragnienie dowiadczania zewnętrznego wiata form. [4845][4878]Odpowied na pytanie "Kim jestem?" to nie tylko [4879][4949]kwestia opisania tego, co znajduje się na twojej wizytówce. [4957][4993]W buddyzmie, nie jeste treciš swojej wiadomoci. [4994][5025]Nie jeste tylko zbiorem myli i idei, [5026][5096]bo za tymi mylami jest ten, kto jest wiadkiem myli. [5157][5206]Imperatyw "Poznaj siebie" to koan w Zen, nierozwišzywalna zagadka. [5207][5253]Ostatecznie umysł będzie wyczerpany, próbujšc znaleć odpowied. [5254][5297]Jak pies gonišcy własny ogon, to tylko tożsamoć ego [5298][5367]chce znaleć odpowied, cel. [5368][5408]Prawda o tym, kim jeste, nie wymaga odpowiedzi [5409][5479]ponieważ wszystkie pytania kreowane sš przez egoistyczny umysł. [5482][5552]Nie jeste swoim umysłem. [5564][5634]Prawda nie leży w większej iloci odpowiedzi, ale w mniejszej iloci pytań. [5650][5666]Jak powiedział Joseph Campbell: [5667][5701]"Nie sšdzę, że ludzie szukajš sensu życia, [5702][5772]raczej chodzi nam o dowiadczenie życia jako takiego,(...) bymy naprawdę doznali upojenia faktem życia." [5930][5970]Kiedy Budda został spytany: "Czym jeste?", powiedział po prostu [5971][5992]"Jestem przebudzony." [5993][6063]Co to znaczy, być przebudzonym? [6075][6105]Budda nie mówi dokładnie, ponieważ rozkwit [6106][6132]każdego indywidualnego życia jest inny. [6133][6203]Ale mówi jedno: to jest koniec cierpienia. [6219][6239]Każda z głównych religii, ma nazwę [6240][6264]dla stanu przebudzenia. [6265][6277]Niebo, [6278][6289]Nirvana, [6290][6314]czy Moksza. [6315][6374]Spokojny umysł, to wszystko czego potrzebujesz, aby zrozumieć naturę strumienia. [6375][6406]Wszystko inne stanie się, gdy twój umysł stanie się spokojny. [6407][6439]W tej ciszy, budzš się wewnętrzne energie [6440][6483]i działajš bez twojego wysiłku. [6484][6554]Jak mówiš Taoici, "Chi podšża za wiadomociš." [6562][6587]Będšc spokojnym, człowiek zaczyna słyszeć mšdroć [6588][6607]rolin i zwierzšt. [6608][6654]Zaczyna słyszeć ciche podszepty marzeń [6655][6674]i zauważać subtelny mechanizm, poprzez który [6675][6715]te marzenia się materializujš. [6716][6766]W Tao Te Ching, ten rodzaj życia jest nazywany "Wei wu wei" [6767][6825]"Działanie, niedziałanie" [6826][6851]Budda mówił o "rodkowej drodze", jako cieżce [6852][6880]która prowadzi do owiecenia. [6881][6913]Arystoteles opisał "złoty rodek", [6914][6954]srodek między dwiema skrajnociami, jako drogę piękna. [6955][6986]Nie zbyt wiele wysiłku, ale też nie za mało. [6987][7057]Yin i yang w idealnej harmonii. [7173][7202]Wedantyjskie pojęcie Maya, lub iluzja, [7203][7229]oznacza że nie dowiadczamy samej rzecywistoci, [7230][7281]ale raczej jej projekcji, stworzonej przez umysł. [7282][7309]Oczywicie twoje myli pozwalajš ci doznawać wibracyjnego wiata [7310][7357]w pewnym stopniu, ale nasz wewnętrzny spokój, nie musi być uzależniony [7358][7414]od zewnętrznych wydarzeń. [7415][7465]Opisywanie wiata zewnętrznego, niezależnie od badanego przedmiotu [7466][7502]jest fundamentem nauki. [7503][7541]Ale nasze zmysły dostarczajš nam tylko porednich informacji. [7542][7574]Nasze wyobrażenia o tym stworzonym-przez-umysł fizycznym wiecie [7575][7640]sš zawsze filtrowane przez zmysły i przez to zawsze niepełne. [7641][7691]Jest jedno pole wibracyjne, leżšce u podstaw wszystkich zmysłów. [7692][7729]Osoby z chorobš zwanš "synestezja", czasem dowiadczajš [7730][7771]tego wibracyjnego pola na inne sposoby. [7772][7814]Synestyk widzi dwięki jako kolory lub kształty, [7815][7853]albo łšczy cechy jednego zmysłu z innym. [7854][7924]Synestezja odnosi się do syntezy lub wymieszania się zmysłów. [7932][7958]Czakry i zmysły sš jak pryzmat [7959][7998]filtrujšcy kontinuum wibracji. [7999][8026]Wszystkie rzeczy we wszechwiecie wibrujš [8027][8076]ale z różnymi prędkociami i częstotliwociami. [8077][8112]Oko Horusa składa się z szeciu symboli, [8113][8143]z których każdy reprezentuje jeden ze zmysłów. [8144][8167]Podobnie jak w starożytnym systemie wedyjskim, myl jest uważana za zmysł. [8168][8238][od góry: Węch, Wzrok, Myl, Słuch, Smak, Dotyk] [8244][8258]Myli sš odbierane równoczenie [8259][8288]z doznaniami odczuwanymi przez ciało. [...
roman6922