Handlowanie to gra.pdf

(225 KB) Pobierz
Handlowanie to gra
Handlowanie to gra
Autorzy: Wojciech Haman, Jerzy Gut
ISBN: 83-7361-265-3
Format: A5, stron: 264
KsiĴŃka ta zostaĀa napisana dla tych, ktrzy poszukujĴ wiķkszej satysfakcji w roli
handlowca, szanujĴ swj zawd i chcĴ byě profesjonalistami. Jest to praktyczny
poradnik dla wszystkich, ktrzy obsĀugujĴ klienta i sprzedajĴ produkty swojej firmy.
SpecyfikĴ tej ksiĴŃki jest to, Ńe dotyczy polskiego rynku, polskich klientw i polskich
handlowcw. Autorzy, korzystajĴc z dziesiķcioletniego doľwiadczenia w szkoleniu
pracownikw firm handlowych, opisujĴ konkretne narzķdzia:
¤ zjednywanie klienta i rozpoznawania jego potrzeb,
¤ radzenia sobie z grami kupieckimi,
¤ budowania profesjonalnej podstawy handlowej.
Handlowanie to sztuka zadowolenia klienta bez ulegania jego wygrowanym ŃĴdaniom.
Do kaŃdego klienta prowadzi jakaľ droga, tylko nie zawsze handlowcy majĴ odwagķ
na niĴ wkroczyě.
Na pĀycie VCD znajduje siķ film âDebiuty handloweÒ, ktry pozwoli Ci uniknĴě wielu
bĀķdw w pierwszym etapie negocjacji handlowych. W tej fazie celem kupujĴcych jest
osĀabienie sprzedajĴcego, ustawienie rozmowy na jak najlepszych warunkach dla
siebie. Ten film podpowiada, jak nie wpaľě w ŃadnĴ z zastawionych przez kupujĴcego
puĀapek.
Ukazane sĴ typowe zachowania klientw, jak rwnieŃ sposoby skutecznego radzenia
sobie z nimi. Cennym uzupeĀnieniem materiaĀu jest zaprezentowanie sposobw
rozpoznawania podľwiadomych motyww klienta i jak tķ wiedzķ wykorzystaě
w praktyce.
6017149.007.png 6017149.008.png 6017149.009.png 6017149.010.png 6017149.001.png 6017149.002.png
Spis treci
Wstp .............................................................................................. 9
CZ I
PODSTAWOWE REGUŁY GRY HANDLOWEJ..............13
1. Jak zrozumieli+my, .e handlowanie to gra? .....................15
Dlaczego klienci graj?...........................................................................21
2. Filozofia handlowania: najwa.niejsze jest
zadowolenie klienta.............................................................. 25
Pozytywna transakcja handlowa...........................................................28
Rozmawiaj o potrzebach i obawach klienta. Zrozum jego interesy....34
3. Najwa.niejsze „narzdzia” poznawania
i rozumienia interesów klienta...........................................41
Trudne pytania. Nie daj si& zby' byle czym.........................................44
Parafraza. Jak słucha' i nie wchodzi' z klientem w polemik&?.........47
Parafraza. I co dalej?................................................................................52
CZ II
DEBIUTY HANDLOWE ........................................................ 55
4. Pierwszy kontakt z klientem .............................................. 57
5. Zbuduj ludzki kontakt i zainteresuj si
potrzebami klienta.................................................................61
6017149.003.png
6
SPIS TRECI
6. Debiutowe gry klienta.......................................................... 69
Gra „Nie mam czasu”.............................................................................72
Gra „To mnie nie interesuje”................................................................77
Przejmowanie klienta od konkurencji .................................................81
Gra „Interesuje mnie wyłcznie...”.......................................................83
7. Typy klienta. Jak je rozpoznaC
i dopasowaC si do nich?...................................................... 85
Komu pozostawia' wybór, a komu poleca'? (JA — INNI) ...............89
Komu przypomina' o jego celach, a komu dawa' gwarancje?
(CELE — PROBLEMY) .......................................................................96
Jak radzi' sobie z klientem, który gotów jest kupi' wszystko
i jak doceni' klienta krytykujcego? (ZGODNY — NEGUJCY) ..100
Klient SYSTEMATYCZNY i klient CHAOTYCZNY ..........................108
Klient OSOBISTY i klient RZECZOWY ...............................................110
CZ III
GRA RODKOWA. CO OSŁABIA HANDLOWCA
I JAK WYKORZYSTUJG TO KLIENCI?............................113
8. Mity i stereotypy działania handlowca............................115
Mit po8lednio8ci zawodu sprzedawcy................................................117
Stereotyp obowizujcej postawy........................................................119
Mit ceny..................................................................................................125
Jak przeciwstawia' si& mitowi ceny? ...................................................128
Mit, :e konkurencja jest tylko zagro:eniem.......................................131
Mit, :e klient ma nieograniczone mo:liwo8ci wyboru....................135
9. Trudne zagrywki klienta wykorzystujJce
stereotypy i lki handlowca................................................141
Straszenie konkurencj.........................................................................146
Mamienie du:ym i długotrwałym kontraktem.................................148
Ultimatum, czyli „ostateczne warunki” ............................................149
6017149.004.png
SPIS TRECI
7
(Wspó lne lizanie loda) ..............155
Rozmi&kczenie i niespodziewany atak (Dr Jeckyll i Mr. Hyde) ...........156
Odwołanie si& do lojalno8ci i honoru handlowego
(Twój wspólnik ju. mi obiecał) ...............................................................157
Wykorzystanie interesów handlowca
(Nie mam .adnych zastrze.e4, ale...) .......................................................159
Fałszywa informacja (Zo stawiony notes) .............................................160
Co nas najbardziej trafia w zagrywkach klienta?............................... 161
10.Zachowania asertywne. Sposoby radzenia sobie
z typowymi grami klienta...................................................163
Stawianie granic klientowi...................................................................167
Asertywne stawianie granic..................................................................169
Kiedy musisz lub chcesz odmówi' klientowi
(Zdarta płyta handlowca)..................................................................177
Asertywne, profesjonalne reakcje na krytyk& klienta........................185
Zasady post&powania wobec uzasadnionej reklamacji klienta.......193
Ogóln krytyk& sprowadzaj do konkretów
(Poszukiwanie krytyki) .......................................................................196
Co robi', gdy klient czepia si& szczegółów i osłabia Ci&,
wytykajc niedoskonało8ci? (Zamglanie) ..........................................199
Zamiana oceny na opini&.................................................................... 202
CZ IV
KOMCÓWKI W NEGOCJACJACH.
ZAPOMNIANA SZTUKA TARGOWANIA....................205
11.Targuj si, dajJc klientowi satysfakcj............................207
Presja czasu..............................................................................................151
Osobisty atak na handlowca lub jego firm&......................................152
Jak mam pewno8', :e mi si& to opłaca?.............................................153
Niezwykłe mamienie kontraktem
6017149.005.png
8
SPIS TRECI
CZ V
JAK UTRZYMA ENTUZJAZM HANDLOWY? ...........217
12.Osłabiony handlowiec. Co z nim robiC?.........................219
„Zatrucie handlowe”............................................................................221
„Osłabiacze” w firmie.......................................................................... 224
13.Jak budowaC pozytywne nastawienie?.............................227
Umiej&tno8ci i aktywno8'....................................................................231
Masz tyle, ile my8lisz, :e masz (Wiara czyni cuda) ...............................232
Odporno8' na „8mie' informacyjny”................................................234
Mierz wysoko i podejmuj nowe wyzwania.........................................237
Bierz odpowiedzialno8' za swój rozwój zawodowy..........................239
Kilka sposobów na przeciwdziałanie „zatruciu” handlowca..........241
Złote my8li smerfów-wa:niaków.........................................................243
ZakoOczenie..............................................................................245
Informacje o szkoleniach.......................................................249
Informacje o innych ksiJ.kach i kasetach
Grupy Szkoleniowej Kontrakt-OSH....................................255
6017149.006.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin