Marketing_perswazyjny_25_niezmiennych_praw_skutecznej_perswazji_w_tekstach_marketingowych_hipmar.pdf

(280 KB) Pobierz
Marketing perswazyjny. 25 niezmiennych praw skutecznej perswazji w tekstach marketingowych
Marketing perswazyjny.
25 niezmiennych praw
skutecznej perswazji
w tekstach marketingowych
Autorzy: Piotr ÿabuz, Marcin Urbaĺski
ISBN: 83-246-0428-6
Format: B5, stron: 192
¤ Magiczna caĀoľě z prostych sĀw: jak zbudowaě nieodparty przekaz perswazyjny
¤ InŃynieria emocji: jak wywoĀywaě u ludzi poŃĴdane emocje
¤ Dodatek specjalny: raport o reklamie wykorzystujĴcej bodłce podprogowe
PodwaŃaj wszystkie tezy przedstawione w tej ksiĴŃce. Na kaŃdym kroku sprawdzaj,
czy autorzy majĴ racjķ i czy ich metody przekonywania wydajĴ siķ przekonujĴce takŃe
Tobie. Sprawdł rwnieŃ, jakie techniki perswazji dziaĀajĴ na Ciebie. Co na tym zyskasz?
Po pierwsze, doľwiadczysz, co dzieje siķ w umyľle osoby, ktrĴ ktoľ do czegoľ
przekonuje. Po drugie, zrozumiesz, dlaczego jedne techniki sĴ skuteczne
i niewykrywalne, a inne to tanie triki, ktre Āatwo przejrzeě. I po trzecie wreszcie,
bķdziesz mgĀ wybraě metody przekonywania, ktre zechcesz opanowaě i wykorzystaě.
Czy moŃesz skutecznie przekonywaě ludzi, stosujĴc techniki, w ktre nie wierzysz?
A czy zastosowaĀbyľ czyjeľ rady, gdybyľ ich wczeľniej nie sprawdziĀ? No wĀaľnieÈ
i dlatego ta ksiĴŃka nie jest typowym przewodnikiem z gotowymi poradami na kaŃdĴ
okazjķ. Ta ksiĴŃka to trening Twoich umiejķtnoľci perswazji. Przetestuj na sobie:
¤ jak napisaě skutecznĴ ofertķ handlowĴ w mailingu i na stronach WWW,
¤ jak zbudowaě przekonujĴce hasĀo reklamowe z wykorzystaniem
najnowszych technik wywierania wpĀywu i perswazji (NLP i YAN System),
¤ jak ofiara perswazji reaguje na rŃne techniki manipulacji stosowane
w tekstach marketingowych,
¤ jak stworzyě komunikat, ktry odbiorca zaszufladkuje w gĀowie tak,
jak tego chcesz,
¤ jak ksztaĀtowaě opiniķ innych ludzi za pomocĴ sĀowa pisanego,
¤ jak podsuwaě innym motywy do dziaĀania,
¤ jak mwiě jedno, by przekazywaě drugie,
¤ jakie sĀowa wzbudzajĴ czujnoľě.
665461624.005.png 665461624.006.png 665461624.007.png 665461624.008.png 665461624.001.png 665461624.002.png
SPIS TREŚCI
|
7
Słów kilka o autorach
11
Zamiast wstępu
13
CZĘŚĆ I JAK DZIAŁA UMYSŁ, CZYLI
O CO TAK NAPRAWDĘ CHODZI
19
Rozdział 1. Emocje, czyli zachowanie
21
Rozdział 2. Podstawą zaufania jest dobry kontakt
29
CZĘŚĆ II TO SŁOWA DECYDUJĄ
O WSZYSTKIM
33
Rozdział 3. Jak pisać, aby klient… rozumiał
35
Klient słyszy, widzi i czuje… ale czy aby na pewno dokładnie to,
czego sobie życzysz?
38
Metafiltry, czyli jak sprawić, aby klient zrobił to, czego od niego
oczekujesz
48
665461624.003.png
8
| MARKETING PERSWAZYJNY
Presupozycje, czyli jak nie obudzić strażnika
70
Magiczne słowa w służbie biznesu
80
Rozdział 4. Pytania, które sprzedają
93
CZĘŚĆ III JAK NAPISAĆ TEKST,
KTÓRY BĘDZIE SPRZEDAWAŁ
99
Rozdział 5. Czas na tekst…
101
Struktura skutecznego tekstu perswazyjnego
107
Niedoceniany nadawca
108
Nagłówek decyduje o wszystkim
115
Powitanie inne niż zwykle
132
Pierwszy akapit
133
Tekst główny
136
Koniec wieńczy dzieło, czyli gdzie trafią Twoje pieniądze
144
PS, czyli „potężny sprzedawca”
147
DODATKI
151
Dodatek A Przykładowy tekst perswazyjny
153
Formularz zamówienia
157
Poprawna budowa tekstu perswazyjnego
163
Dodatek B Podstawowe zasady wpływu
społecznego (perswazji)
165
Zasada wzajemności
165
Zasada konsekwencji (i zaangażowania)
166
Zasada lubienia i sympatii
166
Zasada dowodu społecznego
167
Zasada niedostępności
167
Zasada autorytetu
168
Dodatek C Lista kontrolna
171
SPIS TREŚCI
|
9
Dodatek D Reklama podprogowa — mity i fakty
173
„Wpływ bodźców podprogowych zawartych w internetowym
przekazie reklamowym na zachowania jego odbiorców”
174
Abstrakt
174
Wstęp teoretyczny
175
Metoda
179
Materiały
180
Procedura
183
Wyniki badania
185
Bibliografia
189
ROZDZIAŁ 1. EMOCJE, CZYLI ZACHOWANIE
|
2 1
Rozdział 1. Emocje, czyli zachowanie
Kilkanaście lat temu, kiedy sprzedawałem swoje usługi jako właści-
ciel firmy zajmującej się rozwiązaniami informatycznymi dla firm,
często zadawałem sobie pytanie:
Dlaczego niektórzy moi konkurenci, pomimo
że oferują gorszy produkt, sprzedają znacznie
lepiej ode mnie?
Pytanie to pojawiało się w moim życiu zawodowym przez wiele,
wiele kolejnych lat. Zawsze wówczas, gdy stawałem w szranki z fir-
mami konkurencyjnymi i mimo wszelkich znaków na niebie i ziemi
wskazujących na sukces po prostu przegrywałem.
Zawsze byłem wygadany, nie miałem problemu z nawiązywa-
niem kontaktu ani z wystąpieniami publicznymi. Potrafiłem zacie-
kawić klienta i przeprowadzić dobrą (tak mi się wówczas wydawało)
rozmowę handlową, a pomimo to efekty były dalekie od zadowa-
lających.
665461624.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin