Aarron Walter witryny nie do ukrycia. jak zbudować stronę, którą znajdzie każda wyszukiwarka full version.pdf

(52483 KB) Pobierz
888491642.001.png
Rozdział 3. Strategie po stronie serwera ........................................... 65
Znaczenie nazw plików i folderów .......................................................................... 66
Wybór nazw domen i zarządzanie nimi ................................................................. 67
Rozwiązanie problemu kanonicznego Google ............................................... 68
Budowanie adresów URL przyjaznych wyszukiwarkom ..................................... 71
Proste rozwiązanie ............................................................................................. 71
Przenoszenie stron i domen poprzez przekierowanie 301 .................................. 75
Własne strony 404 ułatwiają powrót na właściwą ścieżkę ..................................... 77
Jak zrobić udaną stronę obsługi kodu 404 ..................................................... 78
Optymalizacja wydajności indeksowania ............................................................. 79
Pamięć podręczna i buforowanie plików ....................................................... 81
Zarządzanie rozmiarem pliku ........................................................................... 86
Kompresja plików za pomocą Gzip ................................................................. 89
Redukcja liczby żądań HTTP ........................................................................... 92
Diagnostyka z wykorzystaniem YSlow ............................................................ 93
Sterowanie procesem indeksacji przez plik robots.txt ........................................ 94
Rozdział 4. Tworzenie treści przyciągającej internautów ................... 97
Treść wciągająca (użytkowników) .......................................................................... 98
Historia Tomka ................................................................................................... 98
Treść — prawo przyczyny i skutku ....................................................................... 100
Framework CSS zwany Blueprint .................................................................. 100
Otwarta treść rodzi uznanie ........................................................................... 102
Treść ze znakiem jakości ....................................................................................... 103
Pozostań w temacie ........................................................................................ 103
Wypełnij niszę .................................................................................................. 104
Zachowaj żarliwość i autorytatywność ......................................................... 104
Bądź godny zaufania ....................................................................................... 105
Odwołaj się do zainteresowań czytelników ................................................. 106
Bądź oryginalny ................................................................................................ 107
Użyj odpowiedniej formy wyrazu ................................................................... 108
Bądź regularny ................................................................................................. 109
Wszystkie drogi prowadzą do treści ..................................................................... 109
Treść ma wiele aromatów ...................................................................................... 111
Blogi ................................................................................................................... 112
Artykuły, analizy przypadku i raporty ............................................................ 113
Biblioteki linków .............................................................................................. 115
Szablony dokumentów, przykłady kodu źródłowego i inne narzędzia ..... 115
Recenzje i rekomendacje ................................................................................ 116
Treść subskrybowana (RSS) .......................................................................... 117
Treść generowana przez użytkowników (UGC) ........................................... 118
8
Pozycjonowanie słów kluczowych w treści ......................................................... 120
Badanie i wybór słów kluczowych ................................................................. 120
Pozycjonowanie słów kluczowych ....................................................................... 125
Obliczanie gęstości słowa kluczowego ........................................................ 126
Strategie rozwijania treści ..................................................................................... 127
Wyświetlanie treści RSS na witrynie ............................................................ 128
Inne zastosowania RSS .................................................................................. 135
Zastosowanie systemu RSS do tworzenia biblioteki linków ..................... 137
Rozdział 5. Budowanie wyszukiwalnego bloga ................................143
Blog — najlepsze praktyki związane z wyszukiwalnością ................................ 144
Pisz regularnie na ten sam temat .................................................................. 145
Używaj często linków, w tym linków do innych wpisów,
z uwagi na trackback ................................................................................... 145
Utwórz własny szablon dla bloga .................................................................. 146
Umieść słowa kluczowe w tytułach swoich wpisów .................................. 146
Podziel archiwum na tematy .......................................................................... 147
Streszczaj wpisy, by ułatwić nawigację ........................................................ 148
Dodaj sekcję z popularnymi wpisami ........................................................... 149
Dodaj sekcję z ostatnimi wpisami ................................................................. 150
Powiedz ludziom, kim jesteś i o czym jest Twój blog ................................. 150
Propaguj kanał RSS ........................................................................................ 151
Dodaj linki do starszych wpisów ................................................................... 151
Zachęć użytkowników, by podzielili się Twoją treścią z innymi ................ 152
Kieruj użytkowników do pokrewnych wpisów ............................................. 153
Indeksacja treści zduplikowanej .................................................................... 153
Wykorzystanie WordPress ..................................................................................... 154
Instalacja wtyczek WordPress ....................................................................... 156
Tworzenie własnych motywów graficznych ................................................. 156
Jak poprawić wyszukiwalność bloga na WordPress ......................................... 157
Definiowanie serwisów aktualizacyjnych ..................................................... 157
Remapowanie adresów URL typu Permalink .............................................. 159
Wykorzystanie kategorii do archiwizacji tematycznej ................................ 161
Streszczenia wpisów ułatwiają nawigację ................................................... 162
Wyświetlanie najpopularniejszych wpisów .................................................. 163
Wyświetlanie najnowszych wpisów .............................................................. 164
Wspieranie i śledzenie subskrypcji RSS za pomocą FeedBurnera .......... 166
Zachęty do wymiany treści w obrębie społeczności internetowych ......... 166
Prezentacja pokrewnych wpisów .................................................................. 167
Automatyczne generowanie XML-owej mapy witryny ................................ 168
Inne wtyczki WordPress związane z SEO ..................................................... 168
Oznaczanie wpisów ......................................................................................... 170
Optymalizacja przekazu treści za pomocą buforowania ............................ 171
9
Rozdział 6. Wyszukiwarka wewnętrzna ........................................... 173
Zastosowanie darmowych systemów wyszukiwania ........................................ 175
Zastosowanie systemu wyszukiwania Google (CSE) ................................. 175
Zastosowanie interfejsu Google AJAX Search API .................................... 181
Zastosowanie Rollyo ....................................................................................... 189
Zastosowanie Atomz ....................................................................................... 190
Yahoo! Search Builder .................................................................................... 192
Zakup systemu wyszukiwania .............................................................................. 194
Zastosowanie wyszukiwarki FastFind ........................................................... 194
Zastosowanie wyszukiwarki Zoom ................................................................ 195
Zbuduj własny prosty system wyszukiwania produktów .................................. 197
Utworzenie narzędzia do wyszukiwania produktów ................................... 197
Archiwizacja lokalnych wyszukiwań w celu wykrycia
mankamentów witryny ................................................................................ 200
Dodaj OpenSearch do swojej witryny .................................................................. 201
Konfigurowanie OpenSearch ......................................................................... 201
Rozdział 7. Zapobieganie zatorom wyszukiwalności ....................... 203
Unikanie pułapek związanych z JavaScript ........................................................ 204
Ulepszanie progresywne ........................................................................................ 205
Rozwiązywanie problemów nawigacyjnych związanych z JavaScript ..... 207
Rozwiązywanie problemów z formatowaniem opartym na JavaScript ... 208
Rozwiązywanie problemów z Ajaksem ......................................................... 214
Wyszukiwalny Flash ............................................................................................... 224
Zastosowanie obiektu SWFObject do ulepszania progresywnego Flasha .... 227
Wyszukiwalne audio i wideo ................................................................................. 234
Tworzenie transkrypcji tekstowych ............................................................... 235
Rozdział 8. Lista mailingowa przyciągnie internautów ..................... 239
Zachęcanie do subskrypcji .................................................................................... 240
Zapracuj na ich zaufanie ................................................................................. 240
Deklaracja zgody powinna rzucać się w oczy .............................................. 241
Ogranicz formularz do minimum .................................................................. 242
Powiedz im, na co mogą liczyć ...................................................................... 243
Zastosowanie systemu zarządzania listą mailową ............................................ 243
Dlaczego warto skorzystać z systemu zarządzania listą mailową? .......... 244
System subskrypcyjny w technologii Ajax .......................................................... 247
Eksperymentowanie z MailChimp ................................................................. 247
Zarejestruj mnie! Ogólny schemat działania systemu ............................... 249
Tworzenie formularza subskrypcyjnego ....................................................... 250
Budowanie funkcji zapiszAdres() .................................................................. 252
Warstwa Ajaksa ............................................................................................... 257
10
Rozdział 9. Wykorzystanie wyszukiwalności w praktyce ...................261
Podejście oparte na priorytetach .......................................................................... 262
Priorytet 1 .......................................................................................................... 262
Priorytet 2 .......................................................................................................... 263
Priorytet 3 .......................................................................................................... 264
Odkrywanie problemów na witrynie .................................................................... 264
Narzędzia SEO firmy Sitening ........................................................................ 264
Spam Detector ................................................................................................. 264
Semantic Extractor .......................................................................................... 265
Obliczanie priorytetu i gęstości słów kluczowych ...................................... 265
Kontroluj statystyki .......................................................................................... 265
Kiedy pojawią się rezultaty? .................................................................................. 265
Uwagi końcowe: wyszukiwalność ocaliła świat ................................................. 266
Skorowidz ................................................................................................................. 269
11
Zgłoś jeśli naruszono regulamin