analiza-i-projektowanie-strukturalne.-wydanie-iii pełna wersja.pdf
(
6238 KB
)
Pobierz
4
Analiza i projektowanie strukturalne
Rozdział 5. Bilansowanie modelu .......................................................................75
Bilansowanie diagramu DFD wzgl%dem słownika danych (DD)...............................76
Bilansowanie diagramu DFD wzgl%dem specyfikacji procesów................................76
Bilansowanie specyfikacji procesów wzgl%dem DFD i słownika danych..................76
Bilansowanie słownika danych wzgl%dem DFD i specyfikacji procesów..................77
Bilansowanie ERD wzgl%dem DFD i specyfikacji procesów.....................................77
Bilansowanie DFD wzgl%dem diagramu przej : stanów (STD) ................................77
Rozdział 6. Cykl projektowy...............................................................................81
Etap I — Studium mo8liwo ci....................................................................................81
Etap II — Analiza .......................................................................................................83
Etap III — Projektowanie ...........................................................................................83
Etap IV — Implementacja ..........................................................................................83
Etap V — Przej cie na nowy system ..........................................................................84
Cykle projektowe w technologiach niektórych kluczowych dostawców..........................85
Definicja potrzeb biznesowych...................................................................................86
Analiza istniej?cych systemów...................................................................................87
Opracowanie architektury technicznej........................................................................87
Projektowanie i budowa bazy danych.........................................................................87
Projektowanie i budowa modułów..............................................................................87
Konwersja danych.......................................................................................................88
Opracowanie dokumentacji technicznej .....................................................................88
Testowanie ..................................................................................................................88
Szkolenie.....................................................................................................................89
Przej cie na nowy system ...........................................................................................89
Obsługa serwisowa .....................................................................................................89
CDM — podej cie klasyczne............................................................................................89
Definicja......................................................................................................................89
Analiza ........................................................................................................................90
Projekt.........................................................................................................................90
Budowa .......................................................................................................................90
Przej cie ......................................................................................................................91
Produkcja ....................................................................................................................91
CDM — podej cie „szybkiej cie8ki” (Fast Track)..........................................................91
Modelowanie wymagaD..............................................................................................91
Projektowanie i generowanie systemu........................................................................91
Przej cie do produkcji.................................................................................................92
CDM — podej cie „Lite”..................................................................................................92
Prototyp i budowa.......................................................................................................93
Przej cie do produkcji.................................................................................................93
Specyfikacja dostaw powstaj?cych w ramach przedsi%wzi%cia informatycznego
(według metodyki CDM)................................................................................................94
Dział I — Specyfikacja wymagaD (Requirements Definition)...................................94
Dział II — Przegl?d istniej?cego systemu (Existing system examination) ................95
Dział III — Architektura techniczna (Technical Architecture) ..................................95
Dział IV — Projektowanie i wytworzenie bazy danych (Database Design and Build) .....96
Dział V — Projektowanie i wytworzenie modułów (Module Design and Build)......96
Dział VI — Konwersja danych (Data Conversion) ....................................................97
Dział VII — Dokumentacja (Documentation)............................................................97
Dział VIII — Testowanie (Testing)............................................................................98
Dział IX — Szkolenie (Training) ...............................................................................98
Dział X — Uruchomienie — przej cie (Transition)...................................................99
Dział XI — Wsparcie po uruchomieniu (Post-System Support)................................99
Spis treci
5
Rozdział 7. Studium mo-liwo.ci (Feasibility Study)...........................................101
Zapocz?tkowanie projektu ..............................................................................................101
Wybór przedsi%wzi%cia ...................................................................................................101
Fazy realizacji ...........................................................................................................103
Sporz?dzanie analizy opłacalno ci ...........................................................................105
Rozdział 8. Proces analizy ...............................................................................107
Podej cie klasyczne — cztery modele systemu ..............................................................107
Model podstawowy systemu ...........................................................................................110
Model otoczenia ..............................................................................................................110
Model zachowania si% systemu.......................................................................................112
Zasady prowadzenia wywiadów .....................................................................................115
Formularz hierarchii operacji..........................................................................................116
Formularz wzorów dokumentów ....................................................................................117
Rozdział 9. Analiza systemu obiegu dokumentów .............................................119
Formularz i semantyka opisu obiegu dokumentów.........................................................119
Model i jego konkretyzacja.............................................................................................120
Struktura modelu.......................................................................................................121
Wizualizacja modelu.................................................................................................130
Rozdział 10. Analiza systemu budowanego z gotowych komponentów.................141
Definicja istniej?cej struktury organizacyjnej — (regulamin organizacyjny)..........141
Definicja struktury organizacyjnej............................................................................142
Kluczowy personel jednostki....................................................................................142
Grupy u8ytkowników wewn?trz organizacji ............................................................142
Obiekty (organizacje) zewn%trzne ............................................................................142
Zakres analizy w układzie głównych procesów biznesowych
— lista obszarów tematycznych (Context process model) ....................................142
Prototypy podstawowych obiektów informacyjnych,
w tym bazy normatywnej globalnej i lokalnej .......................................................143
Inwentaryzacja zasobów osobowych oraz technicznych (infrastruktury
i oprogramowania) — istniej?ca architektura techniczna ......................................143
Przegl?d architektury ................................................................................................143
Struktura sieci ...........................................................................................................144
Lrodowisko programowe (software).........................................................................144
Analiza procesów biznesowych istniej?cego systemu informacyjnego ...................144
Ogólny model koncepcyjny rozwi?zania docelowego....................................................145
Model warstwowy systemu zarz?dzania...................................................................145
Model przypadków u8ycia docelowego systemu informatycznego .........................145
Model docelowy danych (model logiczny danych)..................................................145
Bilansowanie obszarów tematycznych z gotowymi aplikacjami..............................146
Bilansowanie przypadków u8ycia obszaru tematycznego i aplikacji.......................147
Bilansowanie modelu logicznego danych z zakresem danych aplikacji ..................149
Rozdział 11. Analiza i projektowanie testów.......................................................151
Rodzaje i techniki testów ................................................................................................153
Testy regresyjne........................................................................................................154
Testy operacyjne .......................................................................................................154
Testy pełnozakresowe (przy pełnym obci?8eniu systemu).......................................154
Testy wydajno ciowe................................................................................................155
Testy negatywne .......................................................................................................155
Testy ergonomiczne..................................................................................................155
Testy dokumentacji u8ytkownika koDcowego..........................................................155
Testy akceptacyjne (
-testy i
-testy).......................................................................156
6
Analiza i projektowanie strukturalne
Dodatek A Zastosowanie metod strukturalnych
w projektowaniu hurtowni danych.........................................................157
Niedostatki systemów wspomagania decyzji oraz hurtownie danych
jako usuwaj?ce je — koncepcje zmian.........................................................................157
Architektura i funkcje hurtowni danych..........................................................................160
Repozytorium metadanych .......................................................................................162
Technologia bazy danych hurtowni danych .............................................................163
Narz%dzia zapytaD, raportowania i analizy oraz narz%dzia „data mining” ...............163
Administracja i zarz?dzanie hurtowni? danych ........................................................164
Struktura hurtowni danych..............................................................................................165
Warianty architektury technicznej hurtowni danych ......................................................166
Wirtualna hurtownia danych.....................................................................................166
Architektura wielu składnic danych..........................................................................168
Architektura hurtowni z dost%pem tylko do składnic danych...................................169
Architektura hurtowni z dost%pem mieszanym.........................................................171
Przykładowa specyfikacja tematycznych hurtowni danych............................................173
Hurtownia danych w zakresie analizy i planu sprzeda8y .........................................173
Hurtownia danych w zakresie analizy, planu i rozliczenia produkcji ......................174
Hurtownia danych w zakresie analizy kosztów........................................................176
Przykładowe specyfikacje tematyczne systemów wspomagania decyzji opartych
na hurtowniach (aplikacje klienta w technologii klient-serwer)...................................177
Aplikacje klienta obsługuj?ce hurtownie danych .....................................................177
Dedykowane systemy klasy DSS oparte na hurtowniach danych ............................178
Specyfikacja cyklu projektowego dla hurtowni danych .................................................179
Okre lenie funkcji zarz?dzania wspieranych przez hurtownie.................................180
Dokumentowanie istniej?cych w przedsi%biorstwie systemów transakcyjnych.......181
Doprowadzenie do spójno ci metadanych
pomi%dzy systemami transakcyjnymi przedsi%biorstwa.............................................181
Specyfikacja wymagaD systemów DSS oraz aplikacji klienta
obsługuj?cych hurtownie danych ...........................................................................181
Projektowanie hurtowni danych ...............................................................................182
Specyfikacja mapowania i transformacji danych .....................................................182
Narz%dzia do analizy i projektowania.......................................................................182
Cykl realizacji ...........................................................................................................183
Dodatek B Zadania.........................................................................................187
Zadanie 1. — Diagramy przepływu danych i zwi?zków encji (ERD) .....................187
Zadanie 2. — Diagramy przepływu danych i zwi?zków encji (ERD) .....................189
Zadanie 3. — Diagramy zwi?zków encji (ERD)......................................................190
Zadanie 4. — Diagramy zwi?zków encji (ERD)......................................................190
Zadanie 5. — Diagramy zwi?zków encji (ERD)......................................................191
Zadanie 6. — Diagramy zwi?zków encji (ERD)......................................................192
Zadanie 7. — Studium mo8liwo ci...........................................................................193
Zadanie 8. — Zarz?dzanie marketingiem i kontrola procesu wytwórczego ............195
Zadanie 9. — Diagram obiegu dokumentów............................................................195
Zadanie 10. — Projekt modelu logicznego hurtowni danych
w zakresie analizy sprzeda8y .................................................................................197
Zadanie 11. — Projekt modeli logicznych kostek informacyjnych
hurtowni danych w zakresie analiz finansowych i kosztów w przedsi%biorstwie .....198
Dodatek C Rozwi5zania...................................................................................207
Literatura ......................................................................................247
Skorowidz......................................................................................249
Rozdział 6.
Cykl projektowy
Wprowadzone w poprzednich rozdziałach narzdzia modelowania wykorzystuje
si na rónych etapach cyklu projektowego.
S trzy podstawowe cele wprowadzenia pojcia cyklu projektowego:
aby zdefiniowa" czynno#ci w procesie budowy systemu,
aby wprowadzi" i utrzyma" spójno#" pomidzy wieloma projektami
w tej samej organizacji,
aby wprowadzi" punkty kontrolne w zarzdzaniu projektem na rónych
etapach jego rozwoju.
Na rysunku 6.1 przedstawiono etapy klasycznego cyklu projektowego, najcz-
#ciej definiowane podczas budowy systemu.
Etap I — Studium moliwoci
Zazwyczaj zaczyna si od zapytania uytkownika, czy mona zautomatyzowa"
jeden albo wicej elementów jego działalno#ci.
Głównymi przyczynami wprowadzenia studium moliwo#ci s:
identyfikacja ludzi odpowiedzialnych za okrelenie celu systemu;
prowadzi to do ustalenia szeregu interview, w wyniku których zostanie
to sprecyzowane oraz zdefiniowany zostanie pocztkowy diagram
kontekstu.
identyfikacja wad i niedostatków aktualnego systemu informatycznego-
-informacyjnego; składa si z listy funkcji, których brakuje lub nie s
wykonywane wła#ciwie przez istniejcy system.
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin