maya 2011. wprowadzenie full version.pdf
(
196194 KB
)
Pobierz
Spis treci
Podziękowania ................................................................................................................. 13
O autorze .......................................................................................................................... 15
Wstęp ................................................................................................................................ 17
Rozdzia 1
Wprowadzenie do trójwymiarowej grafiki komputerowej .............. 23
Sztuka? .............................................................................................................................. 24
Grafika komputerowa ..................................................................................................... 24
Etapy produkcji ............................................................................................................... 26
Tok pracy w fazie produkcyjnej .................................................................................... 31
Zagadnienia ogólne ......................................................................................................... 34
Podstawowe pojęcia filmowe ......................................................................................... 46
Podsumowanie ................................................................................................................ 52
Rozdzia 2
Skok na gbok wod ............................................................. 53
Podstawy posługiwania się interfejsem programu ..................................................... 54
Omówienie projektu o nazwie Układ Słoneczny ........................................................ 59
Faza preprodukcyjna, czyli planowanie ....................................................................... 60
Tworzenie projektu ......................................................................................................... 60
Faza produkcyjna — tworzenie i animowanie obiektów ........................................... 62
Struktura obiektów w programie Maya ....................................................................... 78
Wznowienie prac nad modelem Układu Słonecznego .............................................. 81
Prezentacja animacji ....................................................................................................... 90
Podsumowanie ................................................................................................................ 92
Rozdzia 3
Interfejs programu Maya 2011 .................................................... 93
Nawigowanie w programie Maya ................................................................................. 94
Układ interfejsu ...............................................................................................................94
8
M
AYA
2011. W
PROWADZENIE
Panele i często używane okna dialogowe ................................................................... 106
Dostosowywanie programu do własnych potrzeb i upodobań ..................................... 125
Podsumowanie ............................................................................................................... 129
Rozdzia 4
Modelowanie za pomoc wieloktów ..........................................131
Planowanie modelu ....................................................................................................... 132
Podstawy modelowania wielościanów ........................................................................ 138
Narzędzia do edycji wielokątów .................................................................................. 141
Ćwiczenie praktyczne: Prosty model dłoni ................................................................ 145
Tworzenie szczegółów na wybranych obszarach siatki wielokątów ....................... 152
Modelowanie obiektów złożonych: Klasyczna lokomotywa ................................... 161
Propozycje modeli do samodzielnego wykonania .................................................... 186
Podsumowanie ............................................................................................................... 186
Rozdzia 5
Modelowanie za pomoc powierzchni NURBS,
podpodziaów i deformatorów ...................................................189
NURBS! ........................................................................................................................... 190
Tworzenie wielokątów za pomocą narzędzi NURBS ............................................... 201
Konwertowanie modeli NURBS do wielokątów ....................................................... 202
Edycja powierzchni NURBS ........................................................................................ 204
Modelowanie za pomocą łat: Silnik lokomotywy ..................................................... 206
Rzeźbienie powierzchni NURBS narzędziami z modułu Artisan ........................... 219
Modelowanie przy użyciu prostych deformatorów .................................................. 223
Deformator Lattice ........................................................................................................ 228
Animowanie przy użyciu kratownicy ......................................................................... 232
Powierzchnie wielopodziałowe .................................................................................... 236
Modelowanie rozgwiazdy ............................................................................................. 236
Modelowanie czajnika .................................................................................................. 242
Podsumowanie ............................................................................................................... 250
Rozdzia 6
wiczenie praktyczne ............................................................. 253
Prace wstępne ................................................................................................................. 254
Przygotowanie płaszczyzn odniesienia ....................................................................... 254
Modelowanie paneli bocznych .................................................................................... 262
Modelowanie korpusu wózka ...................................................................................... 285
S
PIS TREŚCI
9
Wstawianie rączki ......................................................................................................... 291
Modelowanie kół ........................................................................................................... 295
Modelowanie drewnianych barierek .......................................................................... 302
Dodawanie szczegółów ................................................................................................. 312
Modelowanie szkatułki ................................................................................................. 318
Podsumowanie .............................................................................................................. 330
Rozdzia 7
Cieniowanie i teksturowanie .................................................... 333
Cieniowanie ................................................................................................................... 334
Typy shaderów ............................................................................................................... 334
Atrybuty shaderów ........................................................................................................ 338
Teksturowanie topora ................................................................................................... 342
Tekstury a powierzchnie .............................................................................................. 352
Teksturowanie czerwonego wózka ............................................................................. 362
Mapowanie fotorealistyczne: Szkatułka ..................................................................... 399
Utrwal nabyte umiejętności ......................................................................................... 418
Podsumowanie .............................................................................................................. 418
Rozdzia 8
Wprowadzenie do animacji ...................................................... 421
Animacja kluczowana — odbijanie piłki ................................................................... 422
Rzut toporem ................................................................................................................. 432
Obiekty zastępcze .......................................................................................................... 450
Animacja tekstu ............................................................................................................. 451
Rigowanie lokomotywy — część pierwsza ................................................................. 456
Animowanie katapulty ................................................................................................. 459
Podsumowanie .............................................................................................................. 465
Rozdzia 9
Wicej animacji! ...................................................................... 467
Szkielety i kinematyka .................................................................................................. 468
Szkielet dłoni .................................................................................................................. 482
Kinematyka odwrotna .................................................................................................. 496
Zależności podstawowe — więzy ................................................................................ 501
Zależności podstawowe — klucze sterowane ............................................................ 505
Realizacja — rigowanie lokomotywy .......................................................................... 509
Podsumowanie .............................................................................................................. 517
10
M
AYA
2011. W
PROWADZENIE
Rozdzia 10
Owietlenie ............................................................................519
Pojęcia podstawowe ...................................................................................................... 520
Światła w programie Maya ........................................................................................... 525
Łączenie światła z obiektem ......................................................................................... 533
Cienie .............................................................................................................................. 534
Tworzenie łagodnych cieni metodą śledzenia promieni .......................................... 539
Oświetlenie w mental ray ............................................................................................. 541
Efekty świetlne ............................................................................................................... 549
Oświetlanie szkatułki .................................................................................................... 554
Ćwiczenia dodatkowe ................................................................................................... 561
Kilka uwag na temat stosowania i animowania świateł ........................................... 561
Podsumowanie ............................................................................................................... 563
Rozdzia 11
Renderowanie ........................................................................ 565
Opcje renderowania ...................................................................................................... 566
Podgląd renderingu — okno Render View ................................................................ 575
Odbicia i załamania światła .......................................................................................... 578
Kamery ............................................................................................................................ 580
Rozmycie ruchu ............................................................................................................. 587
Renderowanie wsadowe ................................................................................................ 587
Renderowanie butelki ................................................................................................... 589
Renderer mental ray ...................................................................................................... 593
Warstwy renderowania ................................................................................................. 600
Procedura Final Gather ................................................................................................ 608
Ambient Occlusion ....................................................................................................... 613
Obrazy HDR ................................................................................................................... 622
Renderowanie szkatułki ................................................................................................ 624
Podsumowanie ............................................................................................................... 641
Rozdzia 12
Dynamika i efekty .................................................................. 643
Dynamika i Nucleus ...................................................................................................... 644
Ciała sztywne i miękkie ................................................................................................ 644
Animowanie ciał sztywnych — stół bilardowy ......................................................... 648
Dynamika cząstek .......................................................................................................... 658
System nParticle ............................................................................................................. 659
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin