programowanie-w-jezyku-c++.-szybki-start cała książka.pdf
(
12240 KB
)
Pobierz
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Programowanie
SPIS TREœCI
w jêzyku C++. Szybki start
KATALOG KSI¥¯EK
Autorzy: Larry Ullman, Andreas Signer
T³umaczenie: Przemys³aw Szeremiota, Andrzej Zawadzki
ISBN: 83-246-0447-2
Tytu³ orygina³
u:
C++ Programming: Visual QuickStart Guide
Format: B5, stron: 528
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
B³yskawiczny kurs tworzenia aplikacji
w jednym z najpopularniejszych jêzyków programowania
C++ to jeden z najpopularniejszych jêzyków programowania. Mimo konkurencji
ze strony innych, czêsto nowoczeœniejszych jêzyków, nadal jest powszechnie
wykorzystywany, szczególnie przez twórców gier komputerowych, rozbudowanych
aplikacji korporacyjnych i programów, od których wymaga siê szczególnej szybkoœci
i wydajnoœci. Ten w pe³ni obiektowy jêzyk programowania, opracowany w po³owie
lat 80. w laboratoriach firmy Bell, jest stosunkowo ³atwy do opanowania dziêki
niewielkiemu zestawowi s³ów kluczowych, a oferuje ogromne mo¿liwoœci.
„Programowanie w jêzyku C++. Szybki start” to ksi¹¿ka dla wszystkich osób, które
chc¹ poznaæ ten jêzyk programowania, a nie maj¹ czasu lub ochoty na wertowanie
dziesi¹tek stron opisów teoretycznych. Przedstawia zasady pisania programów w C++
w sposób czytelny i obrazowy. Czytaj¹c j¹, poznasz elementy jêzyka C++, strukturê
programów, zasady programowania obiektowego i sposoby realizacji ró¿nych zadañ
programistycznych — od prostych operacji wejœcia i wyjœcia poprzez manipulowanie
ci¹gami tekstowymi i liczbami a¿ do korzystania z szablonów i obs³ugi b³êdów. Ka¿de
z omawianych zagadnieñ zaprezentowane jest w postaci bogato ilustrowanej sekwencji
czynnoœci, co sprawi, ¿e ³atwo bêdzie Ci opanowaæ opisywane w ksi¹¿ce problemy.
Kompilowanie i uruchamianie programów
Typy danych i zmienne
Instrukcje steruj¹ce
Operacje na plikach
Definiowanie i stosowanie funkcji
Programowanie obiektowe
Zarz¹dzanie pamiêci¹
Modularyzacja kodu
Szablony
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
ONOWOœCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Koœciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Zostañ programist¹ C++ w ekspresowym tempie
Spis treści
Wprowadzenie
9
Rozdział 1.
Tworzymy prosty program 17
Podstawy składni C++ ....................................................................................... 18
Kompilowanie programu w C++ ...................................................................... 22
Wyświetlanie tekstu ........................................................................................... 26
Uruchamianie skompilowanego programu ..................................................... 30
Wstrzymywanie wykonania .............................................................................. 32
Jak działają odstępy? ......................................................................................... 34
Dodawanie komentarzy do kodu źródłowego .................................................. 36
Używanie środowiska programistycznego ....................................................... 39
Rozdział 2.
Proste zmienne i typy danych 45
Deklarowanie zmiennych .................................................................................. 46
Przypisywanie wartości zmiennym ................................................................... 52
Wypisywanie zmiennych ................................................................................... 54
Formatowanie liczb ............................................................................................ 57
Jak działa konwersja typu? ............................................................................... 60
Poznajemy znaki ................................................................................................. 64
Poznajemy łańcuchy znaków ............................................................................ 67
Poznajemy stałe .................................................................................................. 70
Rozdział 3.
Operatory i instrukcje sterujące 73
Operatory arytmetyczne .................................................................................... 74
Instrukcja warunkowa if ................................................................................... 80
Zastosowanie else i else if ................................................................................... 84
Operator trójwartościowy ................................................................................. 88
Operatory logiczne i porównania ..................................................................... 92
Instrukcja switch ................................................................................................ 98
Operatory inkrementacji i dekrementacji ..................................................... 104
Pętla while ......................................................................................................... 108
Pętla for ............................................................................................................. 112
5
Spis treści
Rozdział 4.
Wejście, wyjście i pliki 115
Wczytywanie znaku ......................................................................................... 116
Odrzucanie wejścia .......................................................................................... 121
Wczytywanie liczb ............................................................................................ 124
Wczytywanie łańcuchów znaków ................................................................... 127
Wczytywanie wielu danych ............................................................................. 130
Wczytywanie całego wiersza ........................................................................... 134
Weryfikacja poprawności wejścia .................................................................. 137
Zapisywanie do pliku ....................................................................................... 143
Używanie pliku jako wejścia ........................................................................... 148
Rozdział 5.
Definiowanie własnych funkcji 153
Tworzenie prostych funkcji ............................................................................. 154
Tworzenie funkcji pobierających argumenty ............................................... 159
Ustalanie domyślnych wartości argumentów ................................................ 165
Tworzenie funkcji zwracających wartości ..................................................... 170
Przeciążanie funkcji ......................................................................................... 176
Zasięg zmiennych ............................................................................................. 180
Rozdział 6.
Złożone typy danych 185
Praca z tablicami .............................................................................................. 186
Praca ze wskaźnikami ...................................................................................... 192
Struktury ........................................................................................................... 210
Powtórka z definiowania własnych funkcji ................................................... 215
Rozdział 7.
Przedstawiamy obiekty 223
Tworzymy prostą klasę .................................................................................... 224
Dodawanie metod do klas ................................................................................ 228
Tworzenie i używanie obiektów ...................................................................... 233
Definiowanie konstruktorów ........................................................................... 237
Definiowanie destruktorów ............................................................................. 242
Wskaźnik this ................................................................................................... 248
Rozdział 8.
Dziedziczenie klas 253
Podstawy dziedziczenia .................................................................................... 254
Dziedziczenie konstruktorów i destruktorów ................................................ 260
Kontrola dostępu .............................................................................................. 265
Przesłanianie metod ......................................................................................... 270
Przeciążanie metod ........................................................................................... 274
Nawiązywanie przyjaźni .................................................................................. 277
6
Spis treści
Rozdział 9.
Zaawansowane programowanie obiektowe 283
Metody i atrybuty statyczne ............................................................................ 284
Metody wirtualne ............................................................................................. 291
Metody abstrakcyjne ....................................................................................... 298
Przeciążanie operatorów ................................................................................. 304
Operator << ...................................................................................................... 312
Dziedziczenie wielobazowe .............................................................................. 317
Dziedziczenie wirtualne ................................................................................... 324
Rozdział 10. Diagnostyka i obsługa błędów 329
Techniki diagnostyczne .................................................................................... 330
Kody błędów ..................................................................................................... 336
Narzędzie assert() ............................................................................................. 342
Przechwytywanie wyjątków ............................................................................ 348
Rozdział 11. Dynamiczne zarządzanie pamięcią 355
Pamięć statyczna a pamięć dynamiczna ........................................................ 356
Przydzielanie obiektów .................................................................................... 360
Dynamiczny przydział tablic ........................................................................... 365
Zwracanie pamięci z funkcji i metod ............................................................. 370
Konstruktor kopiujący i operator przypisania ............................................. 375
Statyczne rzutowanie typu obiektu ................................................................ 384
Dynamiczne rzutowanie typu obiektu ............................................................ 388
Unikanie wycieków pamięci ............................................................................ 392
Rozdział 12. Przestrzenie nazw i modularyzacja kodu 395
Praca z włączanymi plikami ............................................................................ 396
Preprocesor C ................................................................................................... 410
Przestrzenie nazw ............................................................................................. 414
Zasięg a łączenie ............................................................................................... 422
Rozdział 13. Praca z szablonami 431
Podstawy składni szablonów ........................................................................... 432
Szablony z rozwinięciami w miejscu wywołania ........................................... 444
Kontenery i algorytmy ..................................................................................... 448
Rozdział 14. Zagadnienia dodatkowe 459
Znowu o ciągach ............................................................................................... 460
Operacje na plikach binarnych ...................................................................... 474
Pobieranie argumentów z wiersza poleceń .................................................... 489
7
Spis treści
Dodatek A
Narzędzia C++ 495
Dev-C++ dla Windows ..................................................................................... 496
Xcode dla systemu Mac OS X ......................................................................... 501
Narzędzia uniksowe ......................................................................................... 502
Debugowanie z GDB ........................................................................................ 503
Dodatek B
Zasoby dodatkowe 505
Strony WWW ................................................................................................... 506
Tabele ................................................................................................................ 508
Skorowidz
513
8
Plik z chomika:
AGAPE_AGAPE
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(1)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(10)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(2)
! # Wrzucone - sprawdzone i pełne Ebooki #(3)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin