blender. podstawy modelowania full scan.pdf
(
18855 KB
)
Pobierz
4
Blender. Podstawy modelowania
Rozdział 3. Powieka ....................................................................................... 35
Wczytywanie i zapisywanie plików ...............................................................................................35
Czyszczenie sceny ..................................................................................................................... 35
Ładowanie obrazka podkładowego ........................................................................................ 35
Podział okna .............................................................................................................................. 38
Zapisanie i spakowanie pliku .................................................................................................. 39
Wstawianie obiektów do sceny ...................................................................................................... 41
Wstawiamy kulę ........................................................................................................................ 41
Wymuszenie ruchu według kierunku .................................................................................... 43
Kopiowanie kuli ........................................................................................................................44
Wpisywanie nazw obiektów ..................................................................................................... 45
Modelowanie powierzchni ............................................................................................................46
Ładowanie plików .....................................................................................................................46
Wstawianie płaskiej powierzchni (ścianki) do sceny ...........................................................46
Rozszerzanie powierzchni .......................................................................................................48
Funkcje cofania i ponawiania .................................................................................................49
Budowanie powieki .................................................................................................................. 50
Poprawianie wyglądu i wygładzanie powieki ........................................................................ 52
Rozdział 4. Policzek i nos ................................................................................ 55
Otaczamy powiekę .......................................................................................................................... 55
Przygotowanie do dalszej pracy .............................................................................................. 55
Budujemy powierzchnię wokół powieki ............................................................................... 56
Wyciągamy policzek ....................................................................................................................... 59
Następne operacje wyciągania ................................................................................................. 59
Modelowanie policzka .............................................................................................................62
Tworzenie nosa ................................................................................................................................64
Rozbudowa siatki w stronę nosa .............................................................................................64
Modelowanie kształtu nosa ..................................................................................................... 66
Numeryczne ustawianie pozycji wierzchołków .................................................................... 66
Dalsze modelowanie nosa ........................................................................................................67
Tworzenie końcówki nosa .............................................................................................................70
Operacje na siatce ......................................................................................................................70
Wypełnienie pustych miejsc w siatce ...................................................................................... 71
Podział oczek siatki ................................................................................................................... 73
Narzędzie do zamiany trójkątów na czworokąty ................................................................. 75
Narzędzie do cięcia krawędzi siatki ........................................................................................77
Profilowanie końcówki nosa ...................................................................................................78
Rozdział 5. Poprawianie urody ..........................................................................81
Wygładzanie twarzy ......................................................................................................................... 81
Dodawanie modyfikatorów ..................................................................................................... 81
Łączenie dwóch części twarzy ........................................................................................................ 84
Tworzenie lustrzanej kopii ......................................................................................................84
Łączenie obiektów..................................................................................................................... 84
Spis treści
5
Narzędzia do zaznaczania ........................................................................................................86
Blender liczy wierzchołki, krawędzie i ścianki...................................................................... 87
Usuwanie zbędnych punktów ................................................................................................. 88
Usunięcie lustrzanej kopii ....................................................................................................... 89
Tworzenie lustrzanej kopii przy użyciu modyfikatora ....................................................... 90
Korzystamy z punktu centralnego ......................................................................................... 90
Właściwości modyfikatora Mirror ......................................................................................... 92
Malowanie .........................................................................................................................................93
Panele odpowiedzialne za nakładanie koloru .......................................................................93
Nakładanie kolorów ................................................................................................................. 94
Rozjaśnianie i cieniowanie .......................................................................................................95
Wstępny render.................................................................................................................................96
Ustawienie kamery i lampy ......................................................................................................96
Pozycjonowanie kamery .......................................................................................................... 97
Podgląd rendera ........................................................................................................................ 99
Kontrola naszego dotychczasowego modelu........................................................................ 99
Omówienie przycisków rendera ............................................................................................ 101
Rendery przy różnym oświetleniu.........................................................................................102
Rozdział 6. Twarz ........................................................................................105
Modelujemy otwór nosowy ......................................................................................................... 105
Różne tryby selekcji elementów siatki ................................................................................. 105
Wykonanie otworu nosowego ............................................................................................... 106
Tworzenie ust ................................................................................................................................. 108
Dołączanie nowych punktów ................................................................................................ 108
Dokładamy powierzchnie tworzące usta ............................................................................. 108
Modelujemy górną wargę ........................................................................................................ 111
Modelowanie dolnej wargi .....................................................................................................115
Broda ............................................................................................................................................... 118
Wyciąganie i modelowanie brody ........................................................................................ 118
Niwelacja nierówności ........................................................................................................... 120
Poszerzanie twarzy ........................................................................................................................ 121
Dokładanie powierzchni rozszerzających ........................................................................... 121
Funkcja wymuszonego śledzenia przez kamerę ................................................................. 123
Dodawanie kamery do sceny ................................................................................................. 125
Rozdział 7. Głowa .........................................................................................127
Okna Blendera ............................................................................................................................... 127
Podział okna ............................................................................................................................ 127
Łączenie okien ......................................................................................................................... 128
Położenie paneli w oknie przycisków .................................................................................. 129
Rozbudowa twarzy ........................................................................................................................ 132
Rozrzedzanie oczek siatki policzka ...................................................................................... 132
Rozrzedzanie oczek siatki w pobliżu oka ............................................................................ 135
Zakończenie policzka i czoła ................................................................................................ 137
6
Blender. Podstawy modelowania
Opcje funkcji Merge (Połączenie) ......................................................................................... 138
Modelowanie czoła ................................................................................................................. 140
Czaszka ........................................................................................................................................... 142
Tworzymy górę i boki głowy ................................................................................................. 142
Tylna część głowy .................................................................................................................... 146
Wstępne modelowanie czaszki .............................................................................................. 148
Szyja ................................................................................................................................................. 150
Tworzymy kark ........................................................................................................................ 150
Wykonujemy podbródek ........................................................................................................151
Wyciągamy szyję ...................................................................................................................... 153
Rozdział 8. Poprawki modelu ..........................................................................157
Ustawienie kamer .......................................................................................................................... 157
Przesuwamy model do centrum okna kamery .................................................................... 157
Przenosimy drugą kamerę ...................................................................................................... 159
Dodajemy trzecią kamerę ...................................................................................................... 159
Poprawienie powiek ...................................................................................................................... 160
Korzystamy z warstw .............................................................................................................. 160
Rozbudowa siatki powieki ......................................................................................................161
Poprawki twarzy ............................................................................................................................ 163
Poprawianie siatki policzka ................................................................................................... 163
Poprawiamy ogólny wygląd twarzy ...................................................................................... 164
Nakładanie kilku różnych materiałów na jedną siatkę ............................................................ 165
Nadajemy ustom czerwony kolor ......................................................................................... 165
Usuwanie koloru z grupy ścianek ......................................................................................... 168
Malujemy powieki .................................................................................................................. 168
Rozdział 9. Modelowanie ucha ........................................................................ 171
Wstępne przygotowanie ............................................................................................................... 171
Planujemy modelowanie ucha .............................................................................................. 171
Ładujemy osobny plik i ustawiamy odpowiednie parametry ........................................... 172
Siatka małżowiny usznej .............................................................................................................. 173
Tworzymy obwód ................................................................................................................... 173
Tworzymy płaskie fałdy ......................................................................................................... 175
Wypełniamy przestrzenie między fałdami .......................................................................... 176
Wygładzamy małżowinę uszną ............................................................................................. 181
Modelujemy fałdy uszne ........................................................................................................ 182
Modelujemy wnętrze .............................................................................................................. 184
Korzystamy z narzędzia Loop Subdivide ............................................................................ 185
Dalsze modelowanie wnętrza ................................................................................................ 188
Tylna strona ucha .................................................................................................................... 192
Przyłączenie ucha do głowy ......................................................................................................... 194
Ładujemy model ucha do pliku z modelem głowy ............................................................ 194
Przygotowanie siatki głowy do połączenia .......................................................................... 195
Ukrywanie i odkrywanie części siatek .................................................................................. 196
Spis treści
7
Przygotowanie siatki ucha do połączenia ............................................................................ 198
Tworzymy ścianki łączące ...................................................................................................... 201
Ustawiamy ucho względem głowy ........................................................................................203
Rozdział 10. Oko i jego tekstury ..................................................................... 207
Gałka oczna ....................................................................................................................................207
Tęczówka ..................................................................................................................................207
Rogówka ................................................................................................................................... 210
Wykonujemy teksturę w GIMP-ie ............................................................................................... 212
Zaczynamy robić tęczówkę .................................................................................................... 212
Dodajemy filtry ....................................................................................................................... 215
Wykonujemy teksturę gałki ocznej ....................................................................................... 216
Nakładanie materiałów ................................................................................................................ 218
Nakładamy teksturę na gałkę oczną ..................................................................................... 218
Nakładamy materiał na rogówkę .......................................................................................... 219
Wykonujemy drugie oko .......................................................................................................220
Dalsze właściwości modyfikatorów ............................................................................................ 221
Opcje modyfikatora Mirror .................................................................................................. 221
Przyłączenie modyfikatora ....................................................................................................223
Rozdział 11. Włosy ....................................................................................... 227
Tworzymy włosy za pomocą siatki .............................................................................................227
Kopiujemy i oddzielamy część siatki ...................................................................................227
Wyciągamy loki .......................................................................................................................229
Wykonujemy teksturę włosów ..............................................................................................230
Nakładamy wstępną teksturę na włosy ................................................................................232
Modelujemy loki ..................................................................................................................... 233
Nakładamy tekstury ......................................................................................................................239
Niektóre opcje nakładania tekstur .......................................................................................239
Korzystamy z modyfikatora Lattice, czyli kratownicy ...................................................... 241
Korzystamy z edytora UV ......................................................................................................244
Korzystamy z właściwości wstęgi kolorów Colorband ......................................................249
System cząstek ................................................................................................................................ 251
Dodajemy system cząstek Particles
System ......................................................................... 251
Korzystamy z opcji systemu cząstek .....................................................................................254
Dodajemy materiał odpowiedni dla włosów ...................................................................... 255
Tworzymy włosy za pomocą systemu cząstek ...........................................................................257
Tworzymy siatkę szkieletową dla włosów ............................................................................257
Dodajemy krzywą prowadzącą — krzywą Beziera .............................................................259
Kształtujemy krzywą Beziera .................................................................................................260
Ustawiamy parametry krzywej prowadzącej ....................................................................... 265
Modyfikacja siatki szkieletowej ............................................................................................267
Plik z chomika:
basia1995x
Inne pliki z tego folderu:
autocad 2005 i 2005 pl full.pdf
(22413 KB)
intensywny kurs przywództwa. szybki program rozwoju zdolności przywódczych full.pdf
(9732 KB)
płytki umysł. jak internet wpływa na nasz mózg helion.pdf
(34503 KB)
analiza statystyczna. microsoft excel 2010 pl cała książka.pdf
(27781 KB)
matematyczne-szkielko-i-oko.-mniej-i-bardziej-powazne-zastosowania-matmy full scan.pdf
(28897 KB)
Inne foldery tego chomika:
ebooki(1)moooooooo
ebooki(1)moooooooo(1)
ebooki(1)moooooooo(10)
ebooki(1)moooooooo(11)
ebooki(1)moooooooo(12)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin